• sinterklaas1975
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:59
Hi,

lang getwijfeld om een topic te openen. Heb flink wat onderwerpen gelezen en gevolgd, hoop niet dat ik reeds gestelde vragen opnieuw stel.

SITUATIE
  • Jaren 30 woning (ook destijds gebouwd)
  • Gezin van 5
  • 2 badkamers (2x douche, 1x bad - dat niet veel wordt gebruikt)
  • Geen spouwmuur, vloer en kruipruimte isolatie
  • Overall HR++ glas
  • Dak is zo'n 8 jaar geleden geisoleerd met 10cm isolatieplaten (kan niet meer terugvinden met wat precies)
  • Nefit TopLine Compact HRC 30/CW5 - zo'n 8 jaar geleden geplaatst
  • 9 zonnepanelen
  • In 2021 zo'n 2500 m3 aan gas verbruikt....... voornamelijk voor CV
  • Begane grond: Vloerverwarming (20 jaar oud) in keuken, tegelvloer (en 1 extra infraroodpaneel aan plafond boven eettafel), woonkamer met houten vloer wordt verwarmd door een aantal Radson Standaard Compact type 21 & 22 radiatoren. In de entree/hal ook een type22 radiator
  • 1e verdieping: dezelfde soort radiatoren in slaapkamers. Hier wordt niet heel veel gestookt, echter wordt 1 van de slaapkamers door mij ook als werkplek (af en toe) gebruikt. Badkamer heeft oude (20 jaar) vloerverwarming en een 20 jaar oude handdoekenradiator
  • 2e verdieping: LTV radiatoren in slaapkamer en LTV radiator in badkamer
HET PLAN
  • Ik heb reeds radiatoren ontlucht en waterzijdig ingeregeld
  • Spouwmuur isolatie
  • Voegrestauratie (op verschillende plekken is het niet goed meer)
  • Vervanging radiatoren begane grond met LTV varianten om CV vooralsnog lager te kunnen stoken
  • Op termijn een warmtepomp
DE VRAAG (om mee te beginnen)
  • Ik lees relatief weinig over wandverwarming (nat systeem) echter lijkt dit op een alternatief voor LTV radiatoren (ik heb Jaga Strada met DBH upgrade op het oog). Is wandverwarming ook echt een alternatief als een hoofdverwarming? Lijkt erop dat kosten tussen vervanging radiatoren en plaatsen van wandverwarming niet zo 'heel veel' lijkt te schelen qua kosten. Maar is het rendement/comfort vergelijkbaar?
alvast bedankt!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee