HP laptops hebben plotseling geen audio meer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Dario26
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 22-12-2022
Mijn vraag
Sinds 2 weken krijgen wij meldingen binnen dat de audio het niet meer doet. Dit zijn tot nu toe alleen meer HP laptops.

Relevante software en hardware die ik gebruik
HP laptops en Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In het configuratiescherm bij het testen van de audio komt de foutmelding: Testtoon kan niet worden afgespeeld.
Volume staat ook op 100 met het juiste audio apparaat.
Apparaat beheer geeft ook niks verkeerd aan. Drivers verwijderd en toegevoegd zonder resultaat.

Oortjes en koptelefoons werken wel.

Alle reacties

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:09
Klinkt alsof de speakers van het apparaat niet worden herkend... heb je de probleemoplosser al eens gedraaid? Bij vergelijkbare meldingen kregen wij het hier zo opgelost.

Een driver update doen wil ook wel eens helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 09:29
Meest waarschijnlijk is een windows update met generieke audiodrivers die niet goed samenwerken met de chip op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Grappig, ik heb het euvel met microfoons met een gloednieuwe HP laptop. Drivers vervangen, probleemoplosser talloze keren gedraaid. De mic is aan de andere kant niet te horen, alleen als je heel dichtbij zit en keihard schreeuwt. Het maakt niet uit of je de ingebouwde mic gebruikt, een bedrade of BT headset. Heb 3 BT headsets geprobeerd en 2 bedrade headsets via mini jack en 1 via USB. Volume in de volume control op 100. Maakt allemaal geen zak uit. Als je hard schreeuwt, zie je net 1 streepje.

Ik heb het opgegeven, ik doe alle teams vergadering via de telefoon app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:34
ik had ook het probleem van geen geluid uit de speakers, als je de laptop start is het oke, maar na 1x in standby geweest te zijn werkte het niet meer.

bij mij is de snelle oplossing om geluidsinstellingen te gaan en daar MONO audio te selecteren, en daarna terug te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Installeer de audio drivers van de website van HP.

Werken ze dan wel, dan ligt het aan een brakke update van Microsoft.
Gebeurt helaas minimaal 1x per jaar :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:23
Toevallig hp probooks g8?

Ook ervaring mee, oudere drivers installeren nadat je uit device manager de meest recente hebt verwijderd.

Wat ook helpt is intel drivers installeren, die geven geluid via hdmi aansluiting en kan wel eens buggen..

Here's to you Nicola and Bart

Pagina: 1