Toon posts:

Me comp maakt een piep :?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe an het dat na ongeveer een half-uur mijn computer een vreemde piep gaat maken :? Het komt niet uit de pc speaker mar ergens anders vandaan, alleen waar. Wat kan er nou een piep maken want ik vind het best irri.

Kan een voeding een piep geven :? Want daarvan heb ik de cooler van weggehaalt. (lekker stil)

Of kan mijn proc de piep maken want daar heb ik ff in moeten boren om hem te modden (is wel goed gelukt P II 350 @ 500).

Of videokaart :? :? :?

Ik weet het echt niet en je hoort ook niet goed waar het aan ligt. In iedergeval niet aan de coolers.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Misschien je modem? Is bij mij 't enige apparaat dat zonder de PC-speaker geluid kan maken... Schroef ander je kast eens open.

Overigens klinkt boren in je proc en de fan uit je voeding halen niet slim.

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Jij hebt de koeler uit je voeding gehaald??!?!?!?!

Ik zou hem effe heel snle terugzetten, dat ding zit er niet voor jan je weet wel in hoor. Je hebt grote kand dat je voeding nu te heet wordt en hij daarvoor waarschuwt op deze manier.

Een hele rij microsoft certificeringen.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
heb je een temperature monitor? deze kan piepen.

En wat voor piep is het???

Het kan van een zingende fan zijn. Hou voor de grap er es 1 tegen (met je vinger) als je pc aanstaat. Dan merk je het zo.
[edit]
laat maar...
gooi je psu fan er maar weer in...

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

De koeler uit de voeding gehaald?|:(
Zet die koeler in die voeding maar terug en je zult na een half uur die piep niet meer horen.
Zou je hem nog wel horen plaats er dan maar een andere voeding erin, en laat de koeler dan wel zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 10:35 schreef elgringo het volgende:
heb je een temperature monitor? deze kan piepen.

En wat voor piep is het???

Het kan van een zingende fan zijn. Hou voor de grap er es 1 tegen (met je vinger) als je pc aanstaat. Dan merk je het zo.
[edit]
laat maar...
gooi je psu fan er maar weer in...
Ik heb temp monitor alleen deze is doorgebrand :? :? :? En nu geeft hij constant -119 aan >:) Klopt dus nie. Aan de CP fan ligt het niet want dat heb ik al geprobeerd.

En er zit geen modem in de comp dus...

Het boren van proc en voedingsfan eruit halen is allemaal goed gelukt. Kan een proc of voeding een piep maken :?

En de voeding word totaal niet heet msischien 30 C. Daarom heb ik ook de fan eruitgehaald.

De piep begint ongeveer na een half-uur en het is 1 lange piep todat je de comp uitzet. En wat ook dom is, is dat als je soms je muis inklikt word de piep ietshoger, laat je hem weer los word ie weer lager :? :? :? Hoe kan dat

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

nexhil

BAM!

ik had vroeger een monitor en als de hoger als 75 hz stond dan ging na een tijdje ook piepen.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Dat kan of een fan zijn, al zou ik dat jankende geluid niet echt als een 'piep' omschrijven, of het is een condensator die op springen staat.

(Normaal piepen die dingen altijd een beetje, maar dat hoor je niet (te hoog), soms piepen ze in 't hoorbare gebied (oude tv's enzo), maar als ze echt duidelijk hoorbaar geluid maken is er iets goed mis)

Heb je de uitgangen van je gesloopte voeding doorgemeten?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Op donderdag 30 augustus 2001 10:42 schreef G4s het volgende:

[..]

Ik heb temp monitor alleen deze is doorgebrand :? :? :? En nu geeft hij constant -119 aan >:) Klopt dus nie. Aan de CP fan ligt het niet want dat heb ik al geprobeerd.

En er zit geen modem in de comp dus...

Het boren van proc en voedingsfan eruit halen is allemaal goed gelukt. Kan een proc of voeding een piep maken :?

En de voeding word totaal niet heet msischien 30 C. Daarom heb ik ook de fan eruitgehaald.

De piep begint ongeveer na een half-uur en het is 1 lange piep todat je de comp uitzet. En wat ook dom is, is dat als je soms je muis inklikt word de piep ietshoger, laat je hem weer los word ie weer lager :? :? :? Hoe kan dat
ff een tip:

ook al wordt de voeding niet zo warm, hij wordt warmer dan de specificaties !!
ALS hij doorbrand (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan staat ALLES in je PC op 230 V !!!

dus dan is gewoon je totale PC Fucket up !

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 10:47 schreef nexhil het volgende:
ik had vroeger een monitor en als de hoger als 75 hz stond dan ging na een tijdje ook piepen.
nee die is het niet

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:33

Cr3ator

1 bar is geen bar

Al eens gekeken of er niet per ongeluk nog een heel klein speakertje op je Mobo zit?
Dat wil ook nog wel eens zo zijn.
Ziet er uit als een klein rond zwart dingetje met een gaatje van ongeveer 1mm in het midden. Net zoiets als op een interne modem.

Trouwens: boren in je CPU?! :? |:(

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 10:47 schreef Poohbear het volgende:
Dat kan of een fan zijn, al zou ik dat jankende geluid niet echt als een 'piep' omschrijven, of het is een condensator die op springen staat.

(Normaal piepen die dingen altijd een beetje, maar dat hoor je niet (te hoog), soms piepen ze in 't hoorbare gebied (oude tv's enzo), maar als ze echt duidelijk hoorbaar geluid maken is er iets goed mis)

Heb je de uitgangen van je gesloopte voeding doorgemeten?
Ze werken wel allemaal maar ik heb ze niet doorgemeten (alls je dat bedoeld)

Verwijderd

Topicstarter
Enhhe die voeding fan is er al een maandje of 3 uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 10:53 schreef Cr3ator het volgende:
Al eens gekeken of er niet per ongeluk nog een heel klein speakertje op je Mobo zit?
Dat wil ook nog wel eens zo zijn.
Ziet er uit als een klein rond zwart dingetje met een gaatje van ongeveer 1mm in het midden. Net zoiets als op een interne modem.

Trouwens: boren in je CPU?! :? |:(
Nee die zit er niet op. En ik wou mijn Pentium II coolrib erafhalen maar dan MOET je hem erafboren nu zit er een ander (beter) coolblok op en een betere en stillere cooler.

Verwijderd

Lijkt me makkelijk. Je PC wordt te warm. Je temp monitor is kapot, en jij denkt dat het maar 30C is...

Eenvoudig Watson... Eliminate all the unlike, and whatever remains...

Koeling is brak; je pc word te warm, en jij komt mij niet al te slim over :P (Dat laatste was dus een grapje)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 11:15 schreef Masta-T het volgende:
Lijkt me makkelijk. Je PC wordt te warm. Je temp monitor is kapot, en jij denkt dat het maar 30C is...

Eenvoudig Watson... Eliminate all the unlike, and whatever remains...

Koeling is brak; je pc word te warm, en jij komt mij niet al te slim over :P (Dat laatste was dus een grapje)
Je hebt ook nog handen waarmee je kan voelen of iets HEET of gewoon WARM is :? :? :? Of heb jij daar een temp meter voor nodig :?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 30 augustus 2001 11:27 schreef G4s het volgende:
Je hebt ook nog handen waarmee je kan voelen of iets HEET of gewoon WARM is :? :? :? Of heb jij daar een temp meter voor nodig :?
Eehm... met je handen de temperatuur van je voeding voelen lijkt me niet slim. Bovendien, als iets niet heet aanvoelt, is het best mogelijk dat er toch ergens een spoeltje vreselijk heet is, maar omdat het ding maar zo klein is, wordt de lucht toch niet echt warm. Dan kan er dus best wat kapot gaan, terwijl jij denkt dat het niet heet is...

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 10:47 schreef Poohbear het volgende:

Het zou heel goed kunnen dat je toch je voeding hoort; net als bij een TV. Schakelende voedingen maken nog wel eens een beetje geluid, zeker als sommige verbindingen niet helemaal zuiver meer zijn (door veroudering/oververhitting etc.)
Mischien zijn sommige onderdelen bezig zichzelf los te solderen bij gebrek aan voldoende koeling?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

Met did soort dingen (meten van waardes) heb ik altijd het idee dat je het zelf hebt moeten aansluiten, anders werkt het niet goed. :(

Ik ken iemand met een mutiemeter mét een functie voor het meten van de temp. en Als je de stekker verkeerd om doet dan heeft hij (ook) iets van -127 C aan!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Op donderdag 30 augustus 2001 15:04 schreef asx het volgende:

[..]

Het zou heel goed kunnen dat je toch je voeding hoort; net als bij een TV. Schakelende voedingen maken nog wel eens een beetje geluid, zeker als sommige verbindingen niet helemaal zuiver meer zijn (door veroudering/oververhitting etc.)
Mischien zijn sommige onderdelen bezig zichzelf los te solderen bij gebrek aan voldoende koeling?
Ik heb hier ook zo'n "jank bak"

als er genoeg cpu load is (lees als ie veel stroom vreet)
is ie best liev maar als ie staat te idle-en begint de chopper trafo in de voeding heel irritant te janken

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 10:42 schreef G4s het volgende:

[..]
Een lange piep is gewoon overhit..

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben allemaal inderdaad gelijk :) Het is de voeding. Zodra ik er weer ff 1 cooler bij houde hield die op. (terwijl die cooler op 5v liep ,dus heel weinig). Maar een week geleden hoorden ik dit nog niet :? En nu ook niet meer :)

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik heb dus hetzelfde probleem ik hoor een harde BEEP als ik met zware progs bezig ben zoals Battlefield 2 ofzo.

Ik heb gister SpeedFan geinstaleert en die geeft aan:

Temp1: 25C
Temp1: 69C met een vlammetje ervoor! :/
HD: 38C

Dit is dus zeer waarschijnlijk te hoog, maar ik heb geen extra plek meer voor een fan dus wat moet ik doen?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ipenburg schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:08:
Ik heb dus hetzelfde probleem ik hoor een harde BEEP als ik met zware progs bezig ben zoals Battlefield 2 ofzo.

Ik heb gister SpeedFan geinstaleert en die geeft aan:

Temp1: 69C met een vlammetje ervoor! :/
HD: 38C

Dit is dus zeer waarschijnlijk te hoog, maar ik heb geen extra plek meer voor een fan dus wat moet ik doen?
1: schop alsjeblieft geen topics van 4 jaar oud omhoog 8)7
2: zoeken naar 'piepend moederbord'

🖥️ | 🚗

• Ipenburg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05-2024
Wat maakt het uit dat het 4 jaar oud is? Bevat nog steeds relevante informatie...

En ik heb inderdaad gezocht maar ik kon nergens echt duidlijk vinden waarom m'n Temp3 69 GRADEN is. Er staat een vlammetje bij dus ik ben ook nogs bang dat de hele zooi in de fik vliegt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ipenburg schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 16:29:
Wat maakt het uit dat het 4 jaar oud is? Bevat nog steeds relevante informatie...
Waar je dan ook niets nuttigs aan toevoegt... :/

Alleen een oude topic schoppen als je zelf relevante informatie toe te voegen hebt. "Ik heb dit probleem ook" heeft niemand behalve jezelf wat aan :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.