Vraag

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Mijn vraag
Gisteravond een gloednieuwe Google Chromecast 3 (dus zonder Google TV) gekoppeld aan het wifi en aan de TV. Het eerste half uur ging alles wel prima, daarna kwam er af en toe sneeuw in beeld en in de loop der minuten veranderde dat in constant sneeuw.

Heeft iemand dat ooit meegemaakt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google Chromecast 3
Wat oudere 32" Sony Bravia TV

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Tijdens installatie is de Chromecast automatisch geupdate en enkele keren herstart.

Toen de sneeuw erger werd, heb ik de stroom er een minuutje afgehaald. Geen verbetering.

Ik heb het hele ding gereset en weer van voren af aan begonnen, nog steeds sneeuw.

Zo apart, omdat het eerste half uur alles perfect werkte en er ook perfect beeld was :-(

Op dit moment is er niet een andere TV of monitor met HDMI voor handen om dat uit te sluiten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:56

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Klinkt alsof de chip te heet wordt.. direct omruilen. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PageFault
Ik ben een stap verder, want ik wilde hem inderdaad terugsturen: het lijkt opgelost, de oude TV heeft helaas maar 1 HDMI ingang en die lijkt een klein beetje gammel/kwetsbaar. De chromecast hangt daar natuurlijk als een slappe piemel aan met daar weer een voedinkje aan. Beetje aangedrukt en iets bedacht om het te ontlasten. Nu lijkt het goed te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Het is nog steeds goed, dus de oorzaak lag aan het lamme HDMI poort van de TV. Je kunt je eigen antwoorden niet als Beste antwoord markeren, maar dat is in deze wel het geval....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:16
Je zou nog een HDMI verlengstuk kunnen gebruiken om de HDMI poort te ontlasten.
Ik doe dat ook wel met bijvoorbeeld USB poorten waarop regelmatig apparatuur wordt ingeplugd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
Ja, zou inderdaad kunnen. Nu hangt hij aan een draadje, de poort is nu mooi ontlast. Volgende optie is een andere TV met meer dan 1 HDMI poort :+
Pagina: 1