Toon posts:

Lage inbouwspots in verlaagd plafond smart maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:48

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Wij gaan komend jaar verbouwen.
In de woonkamer en keuken komt een ietsjes verlaagd plafond.
Dit om een strak plafond te krijgen en niet een deel van een draagbalk te zien.

Nu bestaan er inbouwspots die een lage inbouwmaat hebben.
Soms al van 15 mm, maar zo laag hoeft voor ons ook weer niet.

Ik kan toch gewoon een aantal van deze lage inbouwspots plaatsen en verbinden (met draden over het verlaagde plafond) naar een dimmer en deze dimmer smart maken?

Ik vraag het omdat in een ander topic (over keukens, dacht ik) waar mensen de problemen aangaven die ze hadden om Hue spots goed in het plafond verwerkt te krijgen.
Mijn gedachte was 'Dan neem je toch geen Hue-lampen?', maar dat is wellicht te simpel gedacht.

Alle reacties

• died89
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 27-01 15:24
Dat kan inderdaad heel makkelijk, met een smart led dimmer. Deze bijvoorbeeld, die ik zelf ook heb.

Werkt met Zigbee, dus is in de Philips Hue app eenvoudig als lamp te koppelen. Aanrader!

[Voor 19% gewijzigd door died89 op 22-12-2022 11:01]

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:11

2430Wp ZW

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
@died89 @S0epkip
Maar dit kan toch ook met dimmers van andere merken, mits ze maar smart te maken zijn?

Wij kijken bijvoorbeeld naar schakelmateriaal van Jung.

Wij willen zowel schakelaars op de muur, bediening met de app, en eventueel spraakgestuurd.

• S0epkip
Je kunt een hue inbouwdimmer combineren met Jung schakelmateriaal.

Edit: je hoeft geen Hue te kiezen natuurlijk.

Geen ervaring met Jung eSmart, maar qua integratie zou ik eerder voor Hue of Zwave kiezen

[Voor 51% gewijzigd door S0epkip op 22-12-2022 12:06]

2430Wp ZW

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
S0epkip schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:04:
Je kunt een hue inbouwdimmer combineren met Jung schakelmateriaal.
Ik merk al dat ik me veel meer in deze materie moet gaan verdiepen.
Werk aan de winkel!

Want wat er in de muur zit, heeft op zich niet altijd iets te maken met wat er zichtbaar is?
Dus je kunt Jung-plaatje en Jung-schakelaar op een ander binnenwerk bevestigen als ik je goed begrijp?

Voor welk systeem ik ga kiezen, wordt ook nog zoiets.
Wij zijn echt niet van die mensen die ons hele huis smart hoeven te hebben.
Maar vanaf de bank het licht aanpassen en de gordijnen dichtdoen, lijkt ons heerlijk.

• JanB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:00

JanB

Het ken rotter !!!

Ik draai hier met Domoticz op een Raspberry PI met daarin o.a. een Conbee zigbee stick. Voor de verlichting heb ik inbouw zigbee dimmers en schakelaars gebruikt. Hierop weer pulsdrukkers van Gira. De verlichting is nu gewoon met de schakelaars bedienbaar, maar ook via Domoticz.

Ik heb de zigbee dimmers en schakelaars van Robbshop gebruikt. https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w

Computers are like airconditioners: they work perfect until you open windows...

• S0epkip
Rzaan schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:22:
[...]

Dus je kunt Jung-plaatje en Jung-schakelaar op een ander binnenwerk bevestigen als ik je goed begrijp?
Klopt!

2430Wp ZW

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
JanB schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:32:
Ik draai hier met Domoticz op een Raspberry PI met daarin o.a. een Conbee zigbee stick. Voor de verlichting heb ik inbouw zigbee dimmers en schakelaars gebruikt. Hierop weer pulsdrukkers van Gira. De verlichting is nu gewoon met de schakelaars bedienbaar, maar ook via Domoticz.

Ik heb de zigbee dimmers en schakelaars van Robbshop gebruikt. https://www.robbshop.nl/robb-smarrt-zigbee-dimmer-400w
Die winkel ken ik (van online bezoeken)
Zit minder dan een uur van ons vandaan.

Wilde daar sowieso eens langs gaan om te kijken wat er in ons huis allemaal kan.
We willen ook beveiliging (camera's, lampen en sensoren) brandmelders en slimme deurbel en misschien slimme sloten.
Door het bij één winkel te kopen, krijg ik minder het gewijs naar andere leveranciers als iets niet werkt of samenwerkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee