Hoi iedereen,
topic #5488458 mbt offertes voor zonnepanelen, maar vraag graag advies, zeker gezien ik wat andere topics en de reacties vd experts gelezen heb
Situatie:
600 uur in paint; situatie van waar de panelen komen te liggen. De panelen die al ziet liggen, 2 rijen van 3 elk, is de situatie van een buurman zn garage. In mijn geval, zal het gaan om 2 rijen van 4 panelen
Prijs per Wp: €1,43
Offerte 2:
Vind beide offertes nog aan de hoge kant eerlijk gezegd, zeker offerte #2. Micro-omvormers zijn op een plat garage dak DENK ik ook niet nodig.
Dus hoor graag advies over wat nu handig/wijs is (behalve meer offertes opvragen
)
topic #5488458 mbt offertes voor zonnepanelen, maar vraag graag advies, zeker gezien ik wat andere topics en de reacties vd experts gelezen heb

Situatie:
Foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
600 uur in paint; situatie van waar de panelen komen te liggen. De panelen die al ziet liggen, 2 rijen van 3 elk, is de situatie van een buurman zn garage. In mijn geval, zal het gaan om 2 rijen van 4 panelen
Beschikbare (dak)ruimte
2,75m breed bij 7,3m lang. Zoals ik al zei, 2 x 4 panelenSchaduw
Plat dak, geen last van schaduw behalve in de zomer na 19.00 uur, wanneer de zon in het westen achter een hoge wilg onder gaat.Jaarverbruik
op dit moment 3600 kW, daarvan wordt ~1600 kW opgewekt door de aanwezige panelen. Dus netto verbruik van 2000ish KW.Huidige elektriciteitsaansluiting
3 fase, huidige groep zit op 1x16A aansluiting. Komt toch niet boven de 3600 Watt.Budget en doel
Wil als het kan onder de 1,40 euro/Wp uitkomen. Doel is zoveel mogelijk elektra opwekken zodat mijn netto afname elektra minder wordt. Ook ivm later lucht/lucht warmtepomp en evt elek. auto.Wie gaat het project uitvoeren
Ja, wie de beste offerte heeft.Bijhouden van data
Doe ik nu via een geroote ToonReeds verkregen offertes
Offerte 1:Prijs per Wp: €1,43
Offerte 2:
Regio
GorinchemVind beide offertes nog aan de hoge kant eerlijk gezegd, zeker offerte #2. Micro-omvormers zijn op een plat garage dak DENK ik ook niet nodig.
Dus hoor graag advies over wat nu handig/wijs is (behalve meer offertes opvragen