Toon posts:

RGB fan gebruiken als bureaufan

Pagina: 1
Acties:

• Pino Blauw
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-01 16:03
Heeft iemand een idee hoe je een RGB fan kunt ombouwen naar een USB fan? (Met het behoud van de RGB functionaliteit)?

Ik ken de vele tutorials die een 3-4pin fans ombouwen naar een USB fan maar alle tutorials zijn al wat ouder en geen enkele covert de moderne (A)RGB fans zoals de Thermaltake Riing of de coolermaster masterfans.

Ik wil de ventilator naast mn laptop zetten. Vooral voor de Show.

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ik zou kijken of je een boost converter kunt vinden die voldoende power heeft om 5V naar 12V te uppen. Iets als dit van Aliexpress zou moeten kunnen.

Ik heb geen idee van het benodigde vermogen, dat zul je dus moeten bekijken. Uit een standaard USB poort krijg je 0.5A dus 2.5W. Veel poorten kunnen meer leveren, sommigen pas na onderhandeling.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik neem aan dat je voor je RGB wel een arduino projectje kunt vinden om de kleurtjes werkend te krijgen.

Maar zal USB voldoende zijn, kan je niet beter een aparte voeding gebruiken of een kort splitterkabeltje aan de laptop adapter pluggen om spanning af te tappen?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Pino Blauw
AlphaRomeo schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:44:
Ik heb geen idee van het benodigde vermogen, dat zul je dus moeten bekijken. Uit een standaard USB poort krijg je 0.5A dus 2.5W. Veel poorten kunnen meer leveren, sommigen pas na onderhandeling.
memphis schreef op donderdag 22 december 2022 @ 11:59:
Ik neem aan dat je voor je RGB wel een arduino projectje kunt vinden om de kleurtjes werkend te krijgen.

Maar zal USB voldoende zijn, kan je niet beter een aparte voeding gebruiken of een kort splitterkabeltje aan de laptop adapter pluggen om spanning af te tappen?
Bij nader inzien zie ik dat een USB poort niet voldoende zal zijn. De meeste fans gebruiken tot 6watt.
Plan B wordt een Voedingsplug splitter en dan nog iets om de kleuren aan te sturen..

• Pino Blauw
Het lijkt er op dat het ook met een https://www.razer.com/eu-...ddressable-rgb-controller zou moeten kunnen.
Met een externe voeding (split) en een micro usb kabel.

Er staan reacties van mensen die deze controller gebruiken icm met een laptop en een losse voeding. Dat bevestigt dat dit kan. Blijkbaar stuurt dit alleen de RGB's aan niet de fan zelf.

-USB A - micro usb
-razer Chroma Addressable RGB Controller
-19V laptop voeding splitter
-CONVERTERMODULE DC/DC05-J PULSAR
-ARGB Fan (6x)

[Voor 64% gewijzigd door Pino Blauw op 22-12-2022 15:38]

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:17
Let wel, de Razer controller is alleen voor de RGB aansturing.
Does the controller have a built in PWM fan controller?
No, you will need to use fan headers on your motherboard or a separate controller.
Voor het fan gedeelte moet je óók nog een manier hebben om de fan te voeden.
Er gaan dus 2 draden naar de fan 1x ARGB, 1x Spaning(al dan niet met pwm)

Ik zat even te kijken naar de Thermaltake Riing, en als ik het goed heb heeft dit setje een controller die én RGB én fancontrol doet op een enkele fanaansluiting. Moet je alleen nog wat voor de voeding vinden.
uitvoering: Thermaltake Riing Plus 14 LED RGB Radiator Fan TT Premium Edition...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee