Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Mijn vraag

Ik wil graag een monitor aanschaffen voor thuiswerken die makkelijk verbindt met mijn Macbook Pro M1 2020 (13 inch). Ik heb een tijdje geresearched en begrijp eigenlijk niet waar ik op moet letten. Ik wil het vooral gebruiken voor browser/office/mail, en dus wil ik er ook niet veel aan uitgeven.

Ik heb van mijn werk een Dell laptop op windows die een usb-c aansluiting heeft, en bedacht dus: handig als de monitor daar ook mee zou werken.

Ik heb gevonden dat mijn macbook pro een thunderbolt aansluiting heeft, maar alle monitoren met een thunderbolt aansluiting vind ik echt veel te duur. (https://www.coolblue.nl/m...thunderbolt-3-aansluiting)

Begrijp ik goed dat een monitor met een gewone usb-c aansluiting ook zou werken? Bijv deze: https://www.coolblue.nl/p...ml#product-specifications ?
Of werkt dit niet out-of-the-box/moet ik andere aansluitingskabels kopen/kan het wel maar is de kwaliteit zo slecht dat ik toch echt beter mijn budget kan verhogen?

Super bedankt voor de input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:39
Een TB3- of TB4-poort ondersteunt automatisch ook USB-c. Andersom niet, dus ik zou lekker zoeken naar een monitor met USB-c. Let wel op dat ze genoeg stroom kunnen leveren en liefst ook een USB-hub bevatten, dan heb je echt een éénkabeloplossing.

De monitor die je linkt kan 65w leveren over USB-c en heeft ook genoeg USB-poorten voor je muis, toetsenbord en andere randzaken. Naar mijn mening is 1080p echt te weinig pixels om lang lekker op te werken maar op 24" is het te doen en als je eisen zoals je zegt niet te hoog zijn dan lijkt me dit een prima office-monitor.

[ Voor 39% gewijzigd door Merethil op 21-12-2022 21:31 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
een goedkope usb-c monitor is prima, ook heel lang gebruikt op mijn MacBook Pro. hij kon alleen niet mijn laptop opladen dus dat moest met een aparte kabel.

Voor office gebruik is dat natuurlijk prima, betaal je ook niet voor bij zo'n goedkoop scherm.

succes!

A wise man's life is based around fuck you

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou een USB-C 4K monitor overwegen. 4K zodat je geen pixels hoeft te zien, met voldoende brightness (nits).
Dan vindt je hier goede keuzes:
review: Monitor Best Buy Guide - April 2022

🌞🍃