Auto kopen en verkopen (lease afkoopsom )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik heb te maken met een afkoopsom op mijn huidige lease auto.

Ik bedacht daarom de volgende constructie om financieel zo min mogelijk kosten te hebben.
- ik koop de lease auto over van de maatschappij
- en verkoop hem dezelfde dag aan een handelaar

Dat scheelt mij in vergelijking met de afkoopsom + schades afbetalen zoals het nu lijkt 2500 euro.

Nu heb ik nog nooit een auto gekocht of verkocht.
Kun je op dezelfde dag een auto kopen en verkopen of gaat daar wat tijd overheen bijv administratief (rdw ed).

En kan je dan voor 1/2 dagen de auto verzekeren ? Als ik opdezelfde dag de auto kan doorverkopen hoef ik verder toch geen verzekering , wegenbelasting of andere zaken te regelen / betalen of wel?

Moet ik verder nog ergens rekening mee houden qua kosten ?

[ Voor 6% gewijzigd door Waypoint op 21-12-2022 20:58 ]

Beste antwoord (via Waypoint op 22-12-2022 18:12)

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Voor de praktische zaken: heb 2 weken terug een auto gekocht, met 5 minuten was alles geregeld via m'n telefoon.

RDW/wegenbelasting:
Overschrijven op naam gaat via website RDW met DigiD. Meteen alle noodzakelijke papieren in de mail voor als je eventueel wordt aangehouden. Na een paar dagen krijg je kentekenbewijs thuisgestuurd. Wegenbelasting krijg je naderhand een rekening van, gaat allemaal automatisch.

Verzekering is afhankelijk van verzekeraar, ik had al een account bij InShared en kon ook gewoon binnen paar minuten op m'n telefoon dat regelen. Ook meteen in de mail alle verzekeringsbewijzen binnen, kon dus meteen wegrijden.

Nu weet ik niet hoe het gaat als je 'm dezelfde dag weer verkoopt, maar verwacht niet heel veel problemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-04 19:22
Hoe weet je zo zeker dat je hem voor dat bedrag kan verkopen? Heeft de leasemaatschappij een verkeerde taxatie uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
MBvB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:35:
Hoe weet je zo zeker dat je hem voor dat bedrag kan verkopen? Heeft de leasemaatschappij een verkeerde taxatie uitgevoerd?
Ts aangevuld, verschil met de afkoopsom.
De lm vraagt meer dan ik bij de handelaar krijg , maar als ik de afkoopsom en schades afbetaal ben ik duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twardt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-05 13:36
Waypoint schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:57:
[...]

Ts aangevuld, verschil met de afkoopsom.
De lm vraagt meer dan ik bij de handelaar krijg , maar als ik de afkoopsom en schades afbetaal ben ik duurder uit.
je hebt al een bod liggen van een handelaar, of doe je een aanname van wat een handelaar gaat geven voor je auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je moet altijd verzekerd de straat op, simpel. Of je dit kan aantonen met de aanvraag of met de groene kaart, bel een autoverzekeraar en vraag of dit mogelijk is (ben je nieuwe klant, vrijwel zeker van niet).

Maar ik neem aan dat je dus soort van 'verplicht afkoop' moet gaan doen voor die leasewagen? En vanuit die situatie de kosten zo laag mogelijk probeert te houden?

Tenaamstelling kan vrij snel, ik zie regelmatig auto's dezelfde (of dag later) weer overgeschreven worden.

Maar heb je het bedrag al vast met de handelaar? Of is het een gok op basis van huidige staat? Want je geeft aan '+schades', ik neem aan dat de handelaar dat ook wel in z'n marge zal meenemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FoxLenny
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:42
Voor de praktische zaken: heb 2 weken terug een auto gekocht, met 5 minuten was alles geregeld via m'n telefoon.

RDW/wegenbelasting:
Overschrijven op naam gaat via website RDW met DigiD. Meteen alle noodzakelijke papieren in de mail voor als je eventueel wordt aangehouden. Na een paar dagen krijg je kentekenbewijs thuisgestuurd. Wegenbelasting krijg je naderhand een rekening van, gaat allemaal automatisch.

Verzekering is afhankelijk van verzekeraar, ik had al een account bij InShared en kon ook gewoon binnen paar minuten op m'n telefoon dat regelen. Ook meteen in de mail alle verzekeringsbewijzen binnen, kon dus meteen wegrijden.

Nu weet ik niet hoe het gaat als je 'm dezelfde dag weer verkoopt, maar verwacht niet heel veel problemen.
Pagina: 1