IPhone 12 Pro Max - traag opladen probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-04 14:59
Sinds enkele weken merkte ik op dat mijn iPhone 12 Pro Max heel traag oplaadt. Tussen de 5 a 6 watt. Hierbij gebruik ik een originele 20watt lader + 1m kabel.

Al geprobeerd:
- andere laadkabel
- andere 20watt lader
- MagSafe draadloze lader
- smart charge afgezet
- opladen op draadloos laden in auto
- Ios 16.2 update

Steeds hetzelfde resultaat: 5 a 6 watt. Altijd getest met een batterij de 20% en 50%. De test doe ik met een app.

Het meest voorkomende antwoord is: batterij vervangen. Ook dat heb ik nu gedaan bij een Apple service center. €99 en 2u later opgehaald.

Bij het inleveren doen ze een diagnostic test. Alles stond op groen. Ben dus redelijk zeker dat telefoon in goede staat is.

Heb nu de nieuwe batterij, maar het laden is exact hetzelfde, ook getest met meerdere laders en kabels.

Dan maar setting>general>reset all…. Maar ook geen succes. De telefoon is net buiten garantie dus kan niet terug naar winkel. (Conumenten garantie is 2jaar, ben 1maand over tijd.)

Ben echt ten einde raad. Normaal kan ik minstens met 15w laden, dit is dus 3x trager en dat voel je. Het is dus niet ingebeeld.

Nog iemand met dit issue? Zover ik weet ben ik door alle troubleshooting gegaan. Iemand suggesties?

[ Voor 3% gewijzigd door Coolstart op 21-12-2022 20:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chengbondkwok
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:26
Poort al eens schoongemaakt? Als in: het kan zijn dat er behoorlijk wat stof opgehoopt zit, waardoor de verbinding suboptimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt recht op wettelijke garantie als consument, dat is wat anders dan fabrieksgarantie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolstart
Ahja, was ik vergeten te melden. De poort heb ik proper gemaakt. Draadloos laden ging vroeger ook met 15watt en dat is nu ook teruggevallen tot 5 watt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

chengbondkwok schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:14:
Poort al eens schoongemaakt? Als in: het kan zijn dat er behoorlijk wat stof opgehoopt zit, waardoor de verbinding suboptimaal is.
Dan moet draadloos wel werken. Kan wel, maar denk eerder brakke oplaadchip op het moederbord

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Consumenten garantie was 2jaar. Apple 1jaar. Heb hem 2jaar en 1maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Hackus schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:16:
[...]

Dan moet draadloos wel werken. Kan wel, maar denk eerder brakke oplaadchip op het moederbord
Ik begin idd zoiets te vermoeden. Al is dat issue wel niet door de screening van Apple opgemerkt. Want ze zeiden zelf dat ze enkel de batterij vervangen onder garantie als alle andere onderdelen nog goed werken.

Je zou zeggen dat zo’n chip dan een error code geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

België ?
In Nederland geldt conformiteit. Dus geen aanspraak maken op verkopers - of fabrieksgarantie

[ Voor 42% gewijzigd door Hackus op 21-12-2022 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolstart
Hackus schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:32:
België ?
In Nederland geldt conformiteit. Dus geen aanspraak maken op verkopers - of fabrieksgarantie
BE, gekocht bij Coolblue. Sinds kort zijn ze ook Apple certified en kan je alles van tablets, watches en iPhones laten repareren. Excl Mac laptops en imacs.

Had 2jaar via Coolblue. Maar was net te laat om het probleem te melden. 2dec was de garantie verlopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Coolstart op 21-12-2022 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hier de regels geldend in BE. Let wel op de verandering op aankopen na juni 2022.

https://economie.fgov.be/...enbescherming/de-garantie

Even lezen hoe of wat voor jou, maar in elk geval info voor latere lezers van je topic.

edit: enige wat je nog zou kunnen proberen is je phone leeg laten lopen tot ie vanzelf uitgaat, en dan volle 100% laden. maar weet niet of dat helpt bij nieuwe batterij

[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 22-12-2022 11:47 ]

Pagina: 1