Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-05 21:36
Ik heb als investering een garagebox met een extra stukje weide kunnen kopen. Het ligt in een kleine stad in België. Alles is ingesloten in 3 straten waar er verschillende soorten woningen zijn: apartementen (zonder tuin), gesloten en half-open bebouwingen.

De achterkant van deze huizen & apartementen geven uit op dat stukje weide. Nu was mijn idee om naast de garagebox, ook het stukje weide te verhuren als extra tuin. Ik zou dan een briefje in de bussen steken met het aanbod dat er een extra stukje tuin te huur is, kan gebruikt worden als moestuin, houden van kippen of andere dieren, tuinfeest, bbq, laagstammige fruitbomen, ....

Voor de garage kan ik 65€ / maand vragen, dat kan ik immers vergelijken met gelijkaardige garages in de buurt.

Maar ik heb geen idee hoeveel ik voor dat stukje weide zou kunnen vragen. Het is ongeveer 300m².

Ik heb natuurlijk maar "one shot" om een bedrag op dat briefje te zetten dat niet te hoog of te laag mag zijn.

Dus mijn vraag (of noem het een poll....): hoeveel zou je over hebben om een extra stuk tuin van 300m² te kunnen huren?

(liever geef ik geen exacte locatie of luchtfoto's vanwege privacy)

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:57
Een garage is direct bruikbaar voor het doel waarvoor deze gehuurd wordt, voornamelijk opslag van zaken.

De tuin zoals jij hem omschrijft is niet omheind en vrij kaal (vermoed ik). De doelen die je noemt varieren nogal van eenmalig (feest of bbq) tot structureel (moestuin, kippen). Voor structureel of langdurig gebruik zijn er waarschijnlijk ook investeringen nodig van de huurder, naast de zekerheid dat de tuin voor langere tijd gehuurd kan worden. Beide zaken drukken de prijs.

Ik vermoed dat je zelf wat beter zal moeten nadenken over wat je wilt en daarna hoe je dat aantrekkelijk aanbiedt (zowel qua voorwaarden, aankleding en prijs).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Wom

Familie van mij huurt een volkstuintje in Belgie, Deurne. Het kost daar 50 euro per jaar aan een VZW om dat tuintje te mogen gebruiken. Hoe groot dat precies is weet ik echter niet, maar ik denk dat je met dergelijke projecten jezelf moet vergelijken?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je kan Googlen wat een volkstuin kost. Als we het hebben over in een kleine stad, (centrum Brussel is natuurlijk heel ander verhaal), dan is mijn snelle conclusie dat je in de €10-€20 per maand range zit voor dat formaat. Waarbij wel het zo is als je een volkstuin huurt, je er redelijk zeker van kan zijn dat die er over 2 jaar nog is, terwijl dat bij een random stukje tuin wat je van iemand huurt dat wat minder zeker is. Dus ik vermoed eerder aan de onderkant van die range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kennen jullie het begrip "volkstuin" niet in Belgie? Dat zou ik als vergelijkingsmateriaal verwachten.... Verwacht geen enorm rendement trouwens, een typisch volkstuintje met een tuinhuisje erop (zonder overnachtingsmogelijkheden) kost in Nederland ergens in de range 500-1000 per jaar... Zonder nutsvoorzieningen ongeveer 200. (bron) Maar eea zal wel afhankelijk zijn van de locatie en 'wat de gek ervoor geeft' (aangezien het er maar één is), ik zie namelijk ook nog lagere bedragen langskomen....

[ Voor 4% gewijzigd door naitsoezn op 21-12-2022 15:27 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57
Jim80 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:09:
moestuin, houden van kippen of andere dieren, tuinfeest, bbq, laagstammige fruitbomen, ....
Je kunt kijken wat de kosten zijn voor een plek bij de lokale volkstuin(vereniging). Die bedragen zijn over het algemeen laag.

In dit geval, kan de waarde (fors) hoger zijn, met name voor een naastgelegen erf, want te gebruiken als tuinuitbreiding. In dat geval zou ik trouwens overwegen de grond door te verkopen.

Tenslotte, zorg dat je het gebruik borgt, want als iemand het verwaarloost of zijn roestbakken gaat stallen dan ben je niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
naitsoezn schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:25:
Kennen jullie het begrip "volkstuin" niet in Belgie? Dat zou ik als vergelijkingsmateriaal verwachten.... Verwacht geen enorm rendement trouwens, een typisch volkstuintje met een tuinhuisje erop (zonder overnachtingsmogelijkheden) kost in Nederland ergens in de range 500-1000 per jaar... Zonder nutsvoorzieningen ongeveer 200. (bron) Maar eea zal wel afhankelijk zijn van de locatie en 'wat de gek ervoor geeft' (aangezien het er maar één is)
Ik had die ook gevonden, maar die hoge range is als je wel mag overnachten in een huisje wat erop zit.

En bijvoorbeeld eerste resultaat die ik kreeg zit op ~€10 per maand als ik hem doortrek naar 300m2: https://www.volkstuinders...n/wat-kost-een-volkstuin/. Maar ik heb ook wel hogere gezien.

[ Voor 3% gewijzigd door Sissors op 21-12-2022 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim80
@StarC Qua omheining is het wel oke, elk aangrenzend perceel heeft reeds een omheining. Wat betreft de staat heb je gelijk: het is kaal en vraagt wat investering om het in te richten. Het is niet zo dat ik het voor korte doelen wil verhuren. Dat tuinfeest is gewoon één van de mogelijkheden wat de huurder ermee kan doen.

De meerwaarde tegenover een volkstuin is natuurlijk dat het privé is, én dat het reeds aan je eigen perceel grenst en je maar een opening in je omheining moet maken voor je extra tuin. En het is ook midden in stadsgebied waar tuin schaars is.

Op een volkstuin kan je ook niet zomaar even BBQ'en met vrienden, kan je geen dieren houden, ...

Ik mik ook vooral op de appartementen die nu geen tuin hebben.

Het zal niet voor een hoofdprijs verhuurd gaan worden, maar ik heb dus geen idee of ik nu 15€/maand of 60€/maand kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:27
Even praktisch: er zal geen wateraansluiting zijn, gok ik zo? Bij 300m2 verkleint dat wel direct de gebruiksmogelijkheden, want moestuinen en dan je oogst door watergebrek aan gort zien gaan, is niet leuk. En met emmers/jerrycans slepen voor 300m2 is ook niet te doen. Of in ieder geval: ik zou er zelf niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
@Mijre Momenteel is er geen wateraansluiting. Maar gezien ik mik op huurders van een aanpalend perceel, kan dat wellicht wel met een tuinslang opgelost worden.

Overigens was ik ook nog van plan om het regenwater van de garage op te vangen in een tank, dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
kan je het stuk weide niet los verkopen en de garagebox aanhouden?
voor de aanwonenden "once in a lifetime" kans om de tuin uit te breiden, en voor jou in 1x goed geld en dan geen gedoe meer. als ik zo de vergelijking zie met volkstuintjes dan zou de jaaropbrengst in verhuur gelijk zijn aan (een paar) m2 verkopen als tuin (?), dan kan je beter je geld meteen hebben ipv verspreid over veel jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jim80 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:33:
Het zal niet voor een hoofdprijs verhuurd gaan worden, maar ik heb dus geen idee of ik nu 15€/maand of 60€/maand kan vragen.
Aangezien dit stukje grond minder mogelijkheden biedt dan een volkstuintje, en een volkstuintje met minimale mogelijkheden maximaal 15 euro / maand zou hoeven te kosten (in Nld, afhankelijk van de locatie), denk ik dat je 10 euro / maand al richting 'hoofdprijs' gaat :P
Jim80 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:33:
De meerwaarde tegenover een volkstuin is natuurlijk dat het privé is, én dat het reeds aan je eigen perceel grenst en je maar een opening in je omheining moet maken voor je extra tuin.
Misschien toch een culturele definitie dan, want in Nederland heb je volkstuincomplexen die juist niet grenzen aan je eigen huis. Gewoon een stuk grond van een vereniging, die kleinere stukjes grond verhuurt aan mensen die graag willen tuinieren. Met of zonder voorzieningen op het complex. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:09
Maar als ik het goed begrijp wil jij dus dat iedereen samen de tuin gaat huren? Of ga je ook hekken plaatsen zodat iedereen zijn eigen tuin heeft?

Denk dat je het eerste wel kan vergeten. Zal ook alleen maar een hoop conflicten veroorzaken.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 21-12-2022 16:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jim80
@dyrc Het stond natuurlijk eerst te koop voordat ik het gekocht heb, dus niemand heeft die "once in a lifetime" gegrepen. Er zitten natuurlijk ook huurders tussen die dat sowiso niet kopen maar misschien wel willen huren

@naitsoezn Welke mindere mogelijkheden dan? Volkstuinen grenzen ook hier niet aan woningen hoor, ik bedoel dat dat net het voordeel is van mijn stukje grond: je moet er niet naartoe rijden en je kan er BBQ'en met vrienden en je dieren erop laten. In Belgie doet men zoiets niet op een volkstuin :)

@WEBGAMING Nee hoor, 1 huurder maar die het 100% prive als eigen tuin kan gebruiken. Anders wordt het inderdaad wat ingewikkeld om dat te gaan opdelen en managen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:24
€ 10,- per maand voor 300m² tuin/grond!? :? Begrijp ik iets niet of gaan deze bedragen echt nergens over...

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim80
@FSSF Vind ik ook, mij lijkt een privétuin aan je eigen woning meer waard te zijn dan ergens een stukje grond in een complex waar je groentjes op mag gaan kweken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Jim80 op 21-12-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als ik 300 meter grond direct naast mijn eigen tuin er bij kreeg, waarvoor ik enkel de schutting 10 meter verderop zou hoeven zetten, zou dat heel wat meer waard zijn dan 300 meter grond die ik eigenlijk niet kan zien vanuit m'n eigen tuin omdat ik door de schuttingen van de buren heen moet kijken.

Niet iedereen wilt een tuin onderhouden die ze vanuit hun eigen woning niet kunnen zien, waar ze geen schuur op kunnen zetten of een mooie overkapping kwijt kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Jim80 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:09:
Nu was mijn idee om naast de garagebox, ook het stukje weide te verhuren als extra tuin. Ik zou dan een briefje in de bussen steken met het aanbod dat er een extra stukje tuin te huur is, kan gebruikt worden als moestuin, houden van kippen of andere dieren, tuinfeest, bbq, laagstammige fruitbomen, ....
Als je het houden van dieren zou willen faciliteren lees je dan ook in op de lokale regelgeving. Je bent dan niet de eigenaar van de dieren, maar wat als de eigenaar ontkend dat de dieren van hem/haar zijn en men terug komt bij de grondeigenaar. Degelijke omheining/beschutting en beschikbaarheid van vers water zijn minimale vereisten.

https://www.diksmuide.be/...ide-wat-zegt-de-wetgeving
https://www.politie.be/53...erplichtingen-op-vlak-van

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-06 20:34

Rmg

Volkstuintjes gaan in Nederland voor ergens tussen de 1 euro en 2,5 per m2 per jaar, afhankelijk van de voorziening (schuurtje, stroom, water, composthoop, kas etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Vastberaden

Kijk wat het waard is als je het zou verkopen en pak daar 8pct van.
Prima rendement.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
@Lordy79 Dan kom ik toch al gauw boven de 50€/maand. Eerst dacht ik dat dat wel ging lukken, maar aan de reacties op mijn post lijkt het eerder aan de hoge kant. Rendement op vastgoed verhuren zit sowieso maar rond de 3%.

Misschien moet ik het gewoon proberen voor 50€, iemand met interesse zal dan wellicht afbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Hoe zit het met de parkeergelegenheid in de buurt? Parkeerplaatsen leveren op de goede plek meer op dan een tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
@PP_Sound Parkeerplaatsen zal ik niet vergund krijgen op die plaats. Maar tegen de bestaande garagebox (de laatste van een complex) zou ik wel proberen om enkele garageboxen bij te bouwen, maar dat is reeds buiten de weide van 300m² gerekend en out of scope hier :)

Op de weide zelf mogen er enkel tuinhuisjes / bergplaatsen staan.

Overigens zijn andere creatieve ideeën om die weide te benutten (en het liefst laten renderen) steeds welkom!

Ik zou het ook vol pompoenplanten kunnen zetten (1 dag werk) en dan uitverkoop houden met Halloween (2e dag werk) :)

[ Voor 25% gewijzigd door Jim80 op 21-12-2022 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Als tuin verhuren zou ik niet doen, grote kans dat na een tijdje het een zootje wordt met amateurbouwsels en rotzooihoekjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
@PP_Sound Het alternatief is: er niks mee doen en dan blijft het ook een hoop onkruid....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik zie veel mensen die het vergelijken met volkstuinen. Maar ik ben het met @Jim80 eens dat een stuk tuin aangrenzend aan een huidige perceel voor veel mensen best aantrekkelijk kan zijn. Ik zou zelf zo 10K betalen voor 10m2 tuin / grond als de eigenaar van de loods achter mijn tuin daar een keer vanaf wilt ;) .. Maar goed, dat is Utrecht waar de gemiddelde tuin in mijn 'blokje' nog zo'n 20-30m2 is. Als die Belgen nu al 200m2 hebben dan is extra grond natuurlijk veel minder waard dan wanneer ze nu nauwelijks iets hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:56
Valorian schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:57:
Ik zie veel mensen die het vergelijken met volkstuinen. Maar ik ben het met @Jim80 eens dat een stuk tuin aangrenzend aan een huidige perceel voor veel mensen best aantrekkelijk kan zijn. Ik zou zelf zo 10K betalen voor 10m2 tuin / grond als de eigenaar van de loods achter mijn tuin daar een keer vanaf wilt ;) .. Maar goed, dat is Utrecht waar de gemiddelde tuin in mijn 'blokje' nog zo'n 20-30m2 is. Als die Belgen nu al 200m2 hebben dan is extra grond natuurlijk veel minder waard dan wanneer ze nu nauwelijks iets hebben...
Koop of huur is wel een wezenlijk verschil. Op 10m2 gekochte grond kun je een schuurtje bouwen of een luxe terras neer leggen. Dat zie je terug in de waarde van je woning. Op 300 meter gehuurde grond ga je niets investeren. Dat is alleen nuttig voor tijdelijk gebruik a la moestuin of plek voor dieren (alhoewel er weing dieren zijn waarvoor 300m2 genoeg is)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Jim80 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:54:
@PP_Sound Parkeerplaatsen zal ik niet vergund krijgen op die plaats. Maar tegen de bestaande garagebox (de laatste van een complex) zou ik wel proberen om enkele garageboxen bij te bouwen, maar dat is reeds buiten de weide van 300m² gerekend en out of scope hier :)

Op de weide zelf mogen er enkel tuinhuisjes / bergplaatsen staan.

Overigens zijn andere creatieve ideeën om die weide te benutten (en het liefst laten renderen) steeds welkom!

Ik zou het ook vol pompoenplanten kunnen zetten (1 dag werk) en dan uitverkoop houden met Halloween (2e dag werk) :)
Volzetten met kerstbomen voor een leuke eindejaarsbonus ;)
Volkstuintjes zonder toezicht worden hier in de omgeving gewoon geplunderd een paar dagen voordat de eigenaar zou gaan oogsten, dat zal met kerstbomen wel meevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Jim80 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:54:

Hoe ver is het van je huis? Je zou er ook een kleine boomgaard van kunnen maken waarmee je vruchten voor je familie kan telen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetervdM
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
wat zegt het bestemmingsplan, of hoe dat ook in belgie mag heten? mogelijk zijn er bestemmingsbeperkingen, bv agrarisch, en valt "tuin" daar niet onder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:05
Wij kunnen een reststrookje grond van 200m2 huren van de gemeente voor 5 euro per m2 per jaar.
Of kopen voor 50 euro/m2. Dat laatste gaat nu dus gebeuren.
Het grenst wel direct aan de tuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim80
@init6 10 kilometer. Aan die optie had ik zelf ook nog gedacht, maar ik heb zelf ook al een redelijke tuin met wat fruitbomen.

@PetervdM bestemmingsplan zegt "koeren en hoven". Op dezelfde soort grond staat er ook een garageboxcomplex en het BPA zegt dat er nog bijkomend 35m² aan tuinhuizen en opslagplaatsen mag gebouwd worden. (en ook dat garages die bij de huizen horen hier gebouwd dienen te worden).

@Trichoglossus bedankt! hier heb ik effectief iets aan, deze situatie is inderdaad heel vergelijkbaar. Dat zou voor mijn stukje neerkomen op 125€ per maand. Lijkt aan de hoge kant, maar als ik dus 60€/maand zou vragen is dat alvast niet overdreven. Proficiat met je aankoop trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 22:28

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kun je de grond niet splitsen overeenkomstig de naastgelegen percelen? En dan iedereen het stukje achter zijn tuin aanbieden? Natuurlijk onder de voorwaarde dat iedereen meedoet, want anders kun je de middelste stukken grond overhouden en kun je daar niet meer komen :+

Kan me voorstellen dat men eerder dacht niet direct behoefte te hebben aan 300m2 extra tuin voor bedrag X. Maar "je achtertuin verdiepen voor X/tuintjes euro" is een stuk beter te behappen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knappert_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:46
Ik zou eerst eens onderzoeken waar behoefte aan is in de buurt. Misschien zijn er wel tien huishoudens die een klein stukje willen huren. Kan me voorstellen dan dat meer oplevert dan die 10-20,- Hier in de buurt heb je dat ook. Veel gezinnen vinden dat leuk en voor jonge kinderen is het een stukje bewustwording hoe voedsel groeit.

Misschien herkennen jullie het concept 'schooltuintjes' nog van vroeger. Daar had iedere leerling 2m² om zn groente te verbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim80
@Thijsmans dat zou ideaal zijn :) kans op slagen is wel beperkt maar zou het wel eens kunnen proberen.
@knappert_ dat is ook een optie, maar dat vraagt al wat meer management. Kans is wel dat hiervoor een vergunning nodig is en de buurtbewoners zitten wellicht ook niet te wachten op de vele bezoekers achter hun tuin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou garageboxen erop plaatsen. Al zou je nog twee of drie garage bij mogen bouwen is nog een extra inkomsten van € 120-€ 185 per maand. Dat levert meer op dan de grasmat zo te verhuren. Uiteraard heb je de kosten van bouw maar misschien mag je nog een paar extra garage bouwen. Kosten gaat voor de baat maar gezien toekomst levert dit denk ik meer op dan zo kaal te verhuren. Garages zijn altijd lucratieve business.
Als je de tuin gaat verhuren en mensen gaan hun gang, je weet niet wat voor zooi je straks kan opruimen als er bomen in staan of huisje wat jij weer mag adviseren of de grond moet herstellen. Je weet ook niet de staat van de grond in verband met voeding of planten of bomen goed opgroeien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
@itsalex Dat is het plan, maar dan nog blijft die weide van 300m² over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Volkstuintjes verdwijnen sinds enkele jaren meer en meer uit het beeld wegens absurde (lokale) regels en zelfs taksen. Beter eerst eens informeren hoe het lokaal daar geregeld is voor je jezelf een hoop kosten of ellende op de nek haalt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
@680x0 Volkstuintjes heb ik nooit overwogen net om die redenen. Maar men is het wel steeds hiemee aan het vergelijken.

Mijn enige vraag was hoeveel ik zou kunnen vragen om het als (extra) privé-tuin te verhuren aan één van de omwonenden.

Hoeveel zou je over hebben om 300m² extra tuin bij te huren? (wetende dat er ook apartementen zijn zonder tuin die dan een unieke kans krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Jim80 schreef op zondag 25 december 2022 @ 11:53:
@itsalex Dat is het plan, maar dan nog blijft die weide van 300m² over....
Gewoon braak laten liggen, als er ooit een bestemming voor komt en je moet dan nog een huurder eraf halen, je weet ook niet hoe de huurder het achterlaat of zelfs tijdens het verhuren nog de boel verbouwd, dan zit jij ermee met de ellende van iemand anders. Je kan proberen om nog een bestemming voor te krijgen met een voorstel voor één of twee woningen, al zijn het maar kleiner, dan levert het meer op dan als verhuur/braak te laten liggen. Ik zou het niet als tuin gaan verhuren. Misschien dat ooit de gemeente het wilt hebben, dan levert het nog wat op.

Daarop aansluitend heb ik ooit gehoord wat een bos moest kosten, daar kan je dus niets mee en is de boeken ingegaan voor € 1. Je kan namelijk niets met het bos, meer dan bos en dan houdt het op. Je kan niet bouwen, verhuren of andere mogelijkheden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 08:29
Jim80 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:13:
@PP_Sound Het alternatief is: er niks mee doen en dan blijft het ook een hoop onkruid....
Neen, dat is geen optie.
Je bent verplicht om dat minimaal te onderhouden.
Vergis je niet. Als je er enkele jaren niet naar kijkt kunnen er al serieuze wilgen en/of berken staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 680x0
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-03 16:06
Jim80 schreef op zondag 25 december 2022 @ 14:12:
@680x0 Volkstuintjes heb ik nooit overwogen net om die redenen. Maar men is het wel steeds hiemee aan het vergelijken.
Een stuk grond dat niet tot een woning behoort, en dat u laat gebruiken of verhuurt, noemt in Belgie officieel een 'volkstuin' en valt onder de regels wat betreft wat mag en niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 09:11

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Koop bijen- & vlindermix en je hebt een mooi stukje bloemenweide die zich zelf elk jaar weer zelf inzaait. 300m2 is net leuk voor 3 moestuinen, maar dan moet je wel 3 mensen hebben die het knap houden en niet gaan lopen zeuren om alles en nog wat.
Pagina: 1