Ik zoek een?
43 inch TV
Wat is je budget?
Rond de 750 euro. Ik ben geen heel kritische kijker. Huidige TV is een 32 inch uit 2010, dus dat zegt genoeg. Ik wil niet de allergoedkoopste TV, maar zeker ook niet de allerduurste.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series/films/Discovery/muziek kijken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn lijstje met wensen/overwegingen:
43 inch TV
Wat is je budget?
Rond de 750 euro. Ik ben geen heel kritische kijker. Huidige TV is een 32 inch uit 2010, dus dat zegt genoeg. Ik wil niet de allergoedkoopste TV, maar zeker ook niet de allerduurste.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Series/films/Discovery/muziek kijken.
Wat heb je zelf al gevonden?
- LG C2 42”. Goede reviews, wel wat boven budget. Ik vraag me dus af of OLED en zon wel een handige combinatie is, zie ook hieronder.
- Philips 43PUS8807: ambilight, maar reviews zijn niet geweldig.
- Philips 43PUS7906: ruim binnen budget, 2021 model (maar maakt dat veel uit? Lijkt me niet). Staat wel erg laag op z’n pootjes, vind ik minder geslaagd.
- Philips 43PUS8536: ook binnen budget en een 2021 model, ziet er verder goed uit. Heeft local-dimming van de 7906 niet heeft. Voegt dat veel toe?
- Sony KD-43X89J: specs OK, maar weer van die lelijke kleine pootjes.
Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn lijstje met wensen/overwegingen:
- Ik heb nu ambilight en dat zou ik wel willen behouden, maar het is geen must.
- De zitplaatsen zijn niet allemaal recht voor de TV, dus kijkhoek is wel een dingetje. Liever goede kijkhoek dan super contrast.
- Afhankelijk van het seizoen valt er direct zonlicht op het scherm. Niet urenlang, maar er trekt wel een streep zonlicht van ca. 1 m breed over het scherm in de zomer. Begrijp ik goed dat OLED dan niet verstandig is?
- Geluid hoeft niet super te zijn, als het maar niet al te blikkerig is. Als het nodig is, zet ik de versterker wel aan (via optisch uit, alleen stereo).
- Er komt een CCwGTV aan te hangen, dus het smart-aanbod van de TV zelf vind ik niet belangrijk.
- Minimaal 3 HDMI-aansluitingen. Eén daarvan aan de zijkant (of op een andere manier makkelijk even in te pluggen) zou helemaal handig zijn. ARC/eARC ga ik niet gebruiken, alleen CCwGTV, BR-speler en af en toe een laptop. Oh ja, en misschien ooit nog een game console nu Stadia ermee stopt. Dan is 4xHDMI wel handig.