Toon posts:

Nieuwe game pc 3440x1440 144 hz ultra specs

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views

Vraag

• Gonzonomas
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-02 19:09
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral met hoge fps (100+ op ultra settings) gamen op mijn ongebruikelijke ultrawide 3440x1440 (weinig benchmarks voor te vinden). Daarnaast is het natuurlijk fijn om de huis-, tuin- en keuken-administratie op de pc te kunnen doen, maar ik verwacht eigenlijk van iedere moderne pc dat dit mogelijk is. Videobewerking e.d. zie ik niet zo zitten, dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een leuke eindejaarsuitkering maar de bank hoeft niet kapot. Rond de 2000 is aan de hoge kant, maar als dat ervoor zorgt dat ik er voorlopig warmpjes bij zit is dat acceptabel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Corsair mechanisch toestenbord, logitech g510, steel series headset en mijn AOC 34' 3440x1440 zou ik graag meenemen van mijn oude pc. Mogelijk hergebruik ik ook daar de m.2 samsung 2 tb van, als dit weer een extraatje voor het nieuwe systeem oplevert.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het nieuwe systeem draait zoals gezegd de modernste games bij voorkeur boven de 100 fps op ultra settings, denk hierbij aan cyberpunk of the witcher 3 next gen met alle toeters en bellen. Een stevige psu om alles van stroom te voorzien en een degelijke cpu en zeer krachtige gpu lijken mij dan ook wel een vereiste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua merken maakt het mij niet heel veel uit, op dit moment ben ik tevreden over mijn amd cpu, maar intel is hier zeker ook een optie. De cases van fractal design vind ik er prettig uitzien, en hebben mij tot nu toe niet teleur gesteld met temperatuurbeheersing.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst is het gewoon een ATX formaat. Dit past ook goed in mijn kantoor. Qua geluid zit ik liever aan de stillere kant, ook onder zware lading. Ik game regelmatig met een Steel Series 7 koptelefoon op, maar wil niet in een orkaan zitten wanneer ik het geluid gewoon over de speakers laat komen.

Ga je overklokken?
ik vind overklokken nog wat lastig, en heb er tekort ervaring mee om dat te optimaliseren. Een beetje tinkeren met veilige instructies vind ik wel leuk, maar daar zou ik dan liever hulp en advies bij krijgen om te kunnen opvolgen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Kort samengevat wil ik dus een zeer stevige, stille pc. Dit zal flink in de kosten lopen, maar gezien de resolutie van mijn huidige scherm (waar ik zeer tevreden over ben) verwacht ik niet dat het té extreem hoeft te zijn.

Ik blijf maar twijfelen over alle mogelijkheden en opties, dus...
Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_ !

Als er nog iets is waar meer duidelijkheid over gegeven kan worden dan hoor ik dat graag.

Alle reacties

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Je hebt toch zeker wel aardig hoge eisen.Naar mijn mening word dat lastig om te halen voor het bedrag wat je er voor kwijt wild.

De resolutie is toch wel pittig al hoor voor menig gpu,zeker met high settings

Cyberpunk en ook the Witcher hebben toch echt een zware gpu nodig om die 100fps te halen.
Zeker als je ray tracing wilt gebruiken.

Wat hieronder al gezegd is,je kan je verwachtingen bij stellen,want de huidige worden lastig met dit budget.

Dus wat heb je zelf al gevonden,tis de bedoeling dat je zelf ook met een lijstje komt ,vandaar

[Voor 27% gewijzigd door freaky35 op 21-12-2022 14:30]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 02-02 13:57
Je hebt nog nul eigen input geleverd in de vorm van een componentenlijstje of prebuilt, dus ik ga verder geen componentenspecifiek advies geven.

2000 euro all in voor alleen de tower moet opzich kunnen. Ik weet niet of 100 fps op max settings altijd gaat lukken op 3440x1440, maar een RTX 3080 moet opzich een eind komen. Een 3080Ti, 4080 of sneller zit er met dit budget niet in. Als je raytracing niet super interessant vindt, kun je wat besparen door een RX 6800(XT) te kopen. Maar bijvoorbeeld cyberpunk is al een game met raytracing, dus zo kom je al snel bij team groen uit

Dus misschien is het beter om je doel bij te stellen naar "zoveel mogelijk performance halen voor 2000 euro"

[Voor 28% gewijzigd door youridv1 op 21-12-2022 14:24]

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:01
Wat zijn exact de componenten van de PC die je wilt gaan vervangen? Mogelijk kunnen daar meer onderdelen van gebruikt worden waardoor je weer meer budget hebt om je doelen te bereiken.
Wat had je vooralsnog voor ogen voor je nieuwe PC? CPU, GPU, mobo, geheugen, etc?

[Voor 27% gewijzigd door Boris1986 op 21-12-2022 18:02]

• Gonzonomas
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 05-02 19:09
Helemaal eens met de eerdere reacties. Na iets meer in enkele benchmarks (o.a. op deze site) te zijn gedoken denk ik dat de bbg next gen met rtx 4080 nog het meest in de buurt komt, en dan nog niet alle wensen kan vervullen. En dan nog komt het eerder richting 2500+... Iets om te overdenken. Ik kom hier later nog eens op terug wanneer ik hier meer tijd voor heb...

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:01
Gonzonomas schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:38:
Helemaal eens met de eerdere reacties. Na iets meer in enkele benchmarks (o.a. op deze site) te zijn gedoken denk ik dat de bbg next gen met rtx 4080 nog het meest in de buurt komt, en dan nog niet alle wensen kan vervullen. En dan nog komt het eerder richting 2500+... Iets om te overdenken. Ik kom hier later nog eens op terug wanneer ik hier meer tijd voor heb...
Ik zou inderdaad over een paar weekjes terug komen met wat voorbereiding ;) . Opzich denk ik dat er met een 7900XT(X) wel een hoop mogelijk is zodra deze een beetje beschikbaar worden.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Met RT dan kom je al gauw bij een 4080 of 4090 uit een 7900xtx presteerd daarmee helaas ondermaats.

Is RT geen vereiste dan is de 7900xtx wel een goede kaart.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:09

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee