Toon posts:

Moederbord aan Kast schroeven

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo!,

ik wil dus mijn moederbord op mn systeemkast schroeven, en ga nu het probleem proberen te beschrijven.

In mijn moederbord zitten 6 gaten. en in de zijkant van de systeemkast zitten 6 'verhogingen' dat zijn ronde puist-achtige bulten die naar binnen komen. Als ik mijn moederbord op zn (haar?) plaats stop, komen die 6 gaten precies op die 6 bulten te liggen.

Nu las ik iets over afstandsbusjes in een installatiebeschrijving, maar die heb ik niet bij de kast gekregen. Wat ik wel heb zijn een hoop schroefjes en 4 plastic ringetjes (lijken op die metalen ringetjes die ervoor zorgen dat je schroefjes niet doordraaien)

vraag: Moet ik dat moederbord nu direct met schroefjes op die bulten schroeven? of moet ik die ringetjes ertussen doen? Of moet ik toch afstandsbusjes kopen?

groeten

Jeroen Nugteren

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 08:32
er moeten afstands bussen tussen. Het kan ook zijn dat deze puisten die afstand bussen zijn, maar dat kan ik niet uit je verhaal wijs worden.

if broken it is, fix it you should

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook geen afstandsbusjes gebruikt.. die omhoogstaande bulten op de moboplaat van de kast zorgen al voor afstand.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 10:18 schreef rick_h het volgende:
ik heb ook geen afstandsbusjes gebruikt.. die omhoogstaande bulten op de moboplaat van de kast zorgen al voor afstand.
En je hebt geen problemen met de slotplaten van je
uitbreidings kaarten? Beetje vreemd want als je het moederbord niet op de afstandsbusjes zet zit het te laag in de kast. Gevolg daarvan is dat je je uitbreidings kaarten niet in de sloten gedrukt krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
het zou goed kunnen dat die 6 bulten inderdaad afstandsbussen zijn. Ik vroeg me namelijk af wat de functie van afstandsbussen is. Is dat puur ervoor zorgen dat het moederbord alleen op die 6 plaatsen contact maakt met de kast, of is dat om ervoor te zorgen dat het moederbord niet direct contact maakt (dus ook niet op die 6 plaatsen) met de kast.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
ga gewoon bij een computershop 6 van die afstandschroefjes kopen. Zijn meestal van koper! Dan lukt het nl wel.

|Specs|

Verwijderd

en ff over de technische kant van de zaak, het is het beste als je je mobo bevestigd niet met die puistige afstandklemmen, maar met gewone metalen (koperen/messing) afstandhouders, hier gewoon je mobo opleggen en een schroefje aan de bovenkant van je mobo vast draaien ;-)
dit alles is voor de elektrische eigenschappen, goede doorverbinding van massa van mobo met massa van kast zorgt voor goede elektromagnetische eigenschappen wat de stabielheid van je compu sterk ten goede komt, ook zorgt het voor een heel erg verminderd storingsniveau BUITEN de kast, al denk ik dat dat minder belangerijk voor jullie zal zijn.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Puisten zijn idd al voor afstand. je kan DAAR je scroeven indraaien.

Mijns inziens krijg je als je nog extra afstandbusjes gaat plaatsen een niet passend eindresultaat.. schroef je mobo
ff met twee schroefies vast en kijk of de afstanden overeenkomen met de rest van je kast test ff met een kaart of die kaart er goed ingaat(om het even een AGP of PCI maakt niet uit) past het goed, dan geen afstanbussen, past het niet, dan afstandbussen... sim-pel :)

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op donderdag 30 augustus 2001 10:25 schreef ApoeItoe het volgende:

[..]

En je hebt geen problemen met de slotplaten van je
uitbreidings kaarten? Beetje vreemd want als je het moederbord niet op de afstandsbusjes zet zit het te laag in de kast. Gevolg daarvan is dat je je uitbreidings kaarten niet in de sloten gedrukt krijgt.
kaarten passen precies.. ik denk dat die bulten echt bedoeld zijn als vervanging voor afstandshouders.. bij mn kast zaten nog wel 1 of 2 van die afstandsbusjes, maar die waren alleen om in de kast te schroeven als die bulten niet allemaal op de goede plaats zaten.. het mobo zit ook precies goed (insteekkaarten, poorten etc.)

ik heb btw een in-win 500 (miditower)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-03 20:17
Er zijn kasten, waar je geen bussen nodig hebt, onder andere inwin verkoopt kasten waar ook van die "afstands bulten" in zitten. Dit im tijd te besparen bij het bouwen.

Verwijderd

Die bulten zorgen al voor de afstand. Sommige kasten werken niet met afstandsbussen.
Pagina: 1