Toon posts:

Storing bij samenvoeging van videoclips bij studio 21

Pagina: 1
Acties:

• Pema
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik heb een lange video opgenomen met mijn SonyHDR-AX2000. De camera heeft deze opname automatisch opgesplits in meerdere clips op mijn geheugenkaart.
Ik heb deze clips geimporteerd in mijn studio 21 programma.
Wanneer ik de ganse video exporteer is steeds een kleine storing te zien bij de overgangen van clips.

Kan iemand mij helpen? Is er een bepaalde instelling die de storing veroorzaakt?

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-02 15:40
In de handleiding staat het volgende:
"If a movie file exceeds 2 GB during recording, the camcorder divides the file and create a new file automatically."

Waarschijnlijk "verlies" je een paar frames omdat de camera de recording moet stoppen, de file naar de sd-kaart moet schrijven en de recording weer moet starten.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
We praten hier over een professioneel model camera van Sony. Het verlies van frames zou (mijns inziens) nul moeten zijn bij zo'n apparaat, dus dan ga je eerder de bewerking verdenken. Ik ken Studio 21 niet (zelfs de show in Hilversum niet) maar ik zou gaan zoeken naar settings rondom overgangen tussen clips. Heb je al eens geGoogled op het naadloos aan laten sluiten van clips in dit programma?

• Zwennie
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-02 15:40
Archer_VC10 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 14:39:
We praten hier over een professioneel model camera van Sony. Het verlies van frames zou (mijns inziens) nul moeten zijn bij zo'n apparaat, dus dan ga je eerder de bewerking verdenken. Ik ken Studio 21 niet (zelfs de show in Hilversum niet) maar ik zou gaan zoeken naar settings rondom overgangen tussen clips. Heb je al eens geGoogled op het naadloos aan laten sluiten van clips in dit programma?
Ik gok dat TS edit met Pinnacle Studio 21. Het zou natuurlijk aan het programma kunnen liggen, of de schrijfsnelheid van de sd-kaart. Dat zijn variabelen waar we in dit geval (nog) geen info over hebben.

Als we zijn probleem kunnen reproduceren in een ander editprogramma, of als het probleem al in het source-materiaal zit weten we meer. In dat geval zou een wetransfer- of myairbridge-linkje o.i.d. genoeg zijn, dan gooi ik de beelden in Premiere en kijk ik er zelf even naar.

Verder haal ik uit de post dat TS alleen de beelden achter elkaar heeft geplakt en dat daar het probleem al aanwezig is.

@Pema Zou je ons screenshots/linkje kunnen aanleveren? Dan weten we precies wat voor storing het is. Gebeurt het ook als je de beelden afspeelt in een media player? Of als je de beelden afspeelt in je tijdlijn? Hoe heb je je beelden geïmporteerd? Er valt me net iets in: is de folder structure van je sd-kaart 1 op 1 gekopieerd naar je pc en geïmporteerd in je editprogramma? Bijvoorbeeld Adobe Premiere heeft wel eens issues met P3-materiaal rechtstreeks importeren tegenover importeren via de media browser. Dan wordt de folder structure of metadata gebroken en krijg je rare issues.

Hier staat wel iets over mogelijke fixes van deze issue.

Edit: Waarschijnlijk is dit de fix: probeer de beelden te stitchen met Sony Content Manager Utility.

[Voor 3% gewijzigd door Zwennie op 21-12-2022 17:21]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee