Resolved bij WideXS

Pagina: 1
Acties:

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41
Hey weet iemand of het mogelijk is mn domainnames resolved op irc te krijgen nu ik ze bij widexs host ???
ok kan ik op een of andere manier bijv. wat.ben.jij.een.sloeber.nl aan mn eigen ip hangen zodat die resolvable is ?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 10:09 schreef Wez_db het volgende:
Hey weet iemand of het mogelijk is mn domainnames resolved op irc te krijgen nu ik ze bij widexs host ???
ok kan ik op een of andere manier bijv. wat.ben.jij.een.sloeber.nl aan mn eigen ip hangen zodat die resolvable is ?
Je kan twee dingen doen: aan WideXS vragen of ze de gewenste naam(en) in hun DNS configuratie zetten, of je eigen authoritative DNS server opzetten en vragen of WideXS een reverse delegation voor je opzet.

• olafhartong
Je kan twee dingen doen: aan WideXS vragen of ze de gewenste naam(en) in hun DNS configuratie zetten
doen ze dat dan ??

Verwijderd

Het antwoord is NEEN, tenzij WideXS je internet access provider is of WideXS een IRC proxy o.i.d. (geen idee of het wel bestaat) voor je wil draaien.

Om je IRC backresolving goed te krijgen moet je toegang hebben tot de reverse DNS van je eigen IP nummer (waarmee je bent ingebeld, of dat je kabel/adsl boer je heeft gegeven of hoe je ook met het Internet bent verbonden), dat is meestal in handen van je provider; daar heb je dus geen controlle over en ik ken weinig providers die dat voor je willen instellen (misschien wel voor een bedrag ter grootte van "x").

• olafhartong
ff ter verduidelijking WideXS is een hosting provider en ik heb daar een aantal servers staan maar alle ip's worden resolved op s***.widexs.nl dit wil ik anders hebben en wil weten of dat kan

edit:
typo's

Verwijderd

Hmm.. net had je het nog over irc..

Maareuh.. dat moet je met Cable & Wireless / WideXS regelen, die zijn je LIR (Local Internet Registry). Als je ze heel aardig vraagt dan willen ze je misschien wel je IP blok (als je dat hebt) door delegeren naar je eigen nameserver. Ik zou ze ff mailen met daarin de IP nummers en de hostnames die je in de backresolving wilt hebben, ze zullen er zeker niet zo enorm moeilijk over doen.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Kan widexs niet aan beginnen, doen ze ook niet.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 21:45
Doen ze over het algemeen niet zo moeilijk over. Voor mij hebben ze het, wel een tijd terug inmiddels, ook gedaan. Officieel staat het IP blok ook op jou naam, dus het zijn officieel 'jouw' ip adressen.

Gewoon vragen dus....
Pagina: 1