Toon posts:

DisplayPort probleem

Pagina: 1
Acties:

• Metal Gear RAY
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:08
Ik heb een Dell Ultrasharp UZ2715H monitor en een Asus Z170 PRO GAMING moederbord met een Intel HD Graphics 530 grafische kaart. Ik gebruik Windows 10 Pro en een DisplayPort-kabel. Als ik de monitor uit zet en daarna weer aanzet krijg ik de melding dat er nieuwe DisplayPort-topologie gedececteeerd is. Opzich is die melding geen probleem, alleen de vensters van sommige applicaties worden verkleind en verplaatst naar linksboven van het scherm. Dat is natuurlijk heel vervelend. Ik heb al op internet gezocht naar het probleem, maar de oplossingen die worden geboden hebben niets opgeleverd. In het menu van de monitor kan ik niets vinden over DisplayPort. Ook in de Intel HD Graphics Control Panel en de Dell Display Manager kan ik niks vinden om iets aan de passen. Alle drivers en software zijn up-to-date. Wie weet hier een oplossing voor?

[Voor 2% gewijzigd door Metal Gear RAY op 21-12-2022 12:35. Reden: Toevoeging]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:06

nelizmastr

Goed wies kapot

Is het beeldscherm nieuw? Zo niet, is dit altijd al zo geweest of pas sinds een bepaald moment?
Is er op dat moment iets veranderd in hard- danwel software?

I reject your reality and substitute my own

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:21
Aansluiten met HDMI.

BIOS van het moederbord ook up to date?

• th3sander
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-01 22:24
Probeer iseen reset van de driver via de volgende toetsen:
Windows Key, plus Shift, Ctrl, en B

• Metal Gear RAY
nelizmastr schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:19:
Is het beeldscherm nieuw? Zo niet, is dit altijd al zo geweest of pas sinds een bepaald moment?
Is er op dat moment iets veranderd in hard- danwel software?
De monitor is 6 jaar oud. Volgens mij is dat altijd zo geweest. Er is niets aan hardware veranderd. Wel heb ik nieuwe software geïnstalleerd.
Uszka schreef op woensdag 21 december 2022 @ 21:39:
Aansluiten met HDMI.

BIOS van het moederbord ook up to date?
Ik heb al een een HDMI-kabel naar de TV lopen. De BIOS van de moederbord is up-to-date.
th3sander schreef op woensdag 21 december 2022 @ 23:53:
Probeer iseen reset van de driver via de volgende toetsen:
Windows Key, plus Shift, Ctrl, en B
Dat heb ik geprobeerd, zonder resultaat.

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:20

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Gebruik een simpel DP naar hdmi verloop voor naar de TV waardoor je HDMI overblijft voor je monitor?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:12
Dat is een standaard ding van DP. ALs je een DP display afzet word deze afgekoppeld va nde pc en gaat je scherm naar klein. Waar je iconen en vensters eindigen is altijd een vraag.

Wat je kan doen is je scherm op je windows instellen via display id.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Metal Gear RAY
Damic schreef op donderdag 22 december 2022 @ 20:14:
Dat is een standaard ding van DP. ALs je een DP display afzet word deze afgekoppeld va nde pc en gaat je scherm naar klein. Waar je iconen en vensters eindigen is altijd een vraag.

Wat je kan doen is je scherm op je windows instellen via display id.
Hoe kan ik de display id instellen in Windows 10?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:12
Moest zelf even zoeken vermits ik al jaren op het zelfde scherm zit en op AMD, maar je moet zoeken achter set Intel EDID.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee