• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:22
Ik heb een uitvoering: Hikvision DS-7608NI-E2/8P/A NVR 8 PoE 8 Channel 2HDD, 0B waarop de PoE poorten een aantal Hikvision/Dahua IP-camera's is aangesloten. Werkt allemaal prima. Nu wil ik een aantal extra camera's aansluiten. Die camera's hangen op een locatie ver weg van de NVR. Extra kabels van NVR naar de camera's toe leggen is zonder veel sloopwerk niet te doen. Nu is mijn idee om vanuit een PoE poort op de NVR, de ene kabel die er wel ligt te verbinden met een simpele (domme) PoE switch in de buurt van de camera's. Op die PoE switch sluit ik dan de drie nieuwe IP-camera's aan. Zou dit werken, of kom ik in de knoop met meerdere Ip-adressen op de ene PoE poort van de NVR, of loop ik ook tegen andere problemen aan (ik weet niet of de PoE-poort van de NVR zo slim is om te detecteren dat er geen PoE-device achterhangt).

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-01 16:19
Volgens mij kan de NVR maar maximaal 8 kanalen dus ook 8 camera's aan. Ik denk dat hier alvast de eerste beperking zit.

[Voor 8% gewijzigd door sjtienuh op 21-12-2022 11:11]

• Frank Martin
@sjtienuh er komen in totaal (met de nieuwe camera's erbij) 7 camera's op de NVR dus dat zou geen probleem moeten zijn.

• Knorre
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-12-2022
Hoe zijn de camera's gedefiniëerd in de NVR? Als het puur op IP adres is dan zou het moeten kunnen.

• Frank Martin
Ja, puur op IP adres. Ik ga er vanuit dat meer dan 1 IP adres op 1 NVR poort geen probleem is, intern in de NVR zal er ongetwijfeld ook een soort switch met 1 backplane zitten waar alle poorten samen op uitkomen.

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-01 22:03
Werkt perfect, let op: je gaat dan de camera's allemaal een vast IP moeten instellen range 192.168.254.0/s24
Best beginnen vanaf bv 192.168.254.100.. Meestal zijn de eerste adressen ingenomen door de plug-and-play apparaten die reeds rechtstreeks op de recorder zijn aangesloten.

Daarna moet je ook de camera's manueel toevoegen in de recorder met de toegewezen IP adressen en de login gegevens.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee