Ik heb een uitvoering: Hikvision DS-7608NI-E2/8P/A NVR 8 PoE 8 Channel 2HDD, 0B waarop de PoE poorten een aantal Hikvision/Dahua IP-camera's is aangesloten. Werkt allemaal prima. Nu wil ik een aantal extra camera's aansluiten. Die camera's hangen op een locatie ver weg van de NVR. Extra kabels van NVR naar de camera's toe leggen is zonder veel sloopwerk niet te doen. Nu is mijn idee om vanuit een PoE poort op de NVR, de ene kabel die er wel ligt te verbinden met een simpele (domme) PoE switch in de buurt van de camera's. Op die PoE switch sluit ik dan de drie nieuwe IP-camera's aan. Zou dit werken, of kom ik in de knoop met meerdere Ip-adressen op de ene PoE poort van de NVR, of loop ik ook tegen andere problemen aan (ik weet niet of de PoE-poort van de NVR zo slim is om te detecteren dat er geen PoE-device achterhangt).
Volgens mij kan de NVR maar maximaal 8 kanalen dus ook 8 camera's aan. Ik denk dat hier alvast de eerste beperking zit.
[Voor 8% gewijzigd door sjtienuh op 21-12-2022 11:11]
@sjtienuh er komen in totaal (met de nieuwe camera's erbij) 7 camera's op de NVR dus dat zou geen probleem moeten zijn.
Ja, puur op IP adres. Ik ga er vanuit dat meer dan 1 IP adres op 1 NVR poort geen probleem is, intern in de NVR zal er ongetwijfeld ook een soort switch met 1 backplane zitten waar alle poorten samen op uitkomen.
Werkt perfect, let op: je gaat dan de camera's allemaal een vast IP moeten instellen range 192.168.254.0/s24
Best beginnen vanaf bv 192.168.254.100.. Meestal zijn de eerste adressen ingenomen door de plug-and-play apparaten die reeds rechtstreeks op de recorder zijn aangesloten.
Daarna moet je ook de camera's manueel toevoegen in de recorder met de toegewezen IP adressen en de login gegevens.
Best beginnen vanaf bv 192.168.254.100.. Meestal zijn de eerste adressen ingenomen door de plug-and-play apparaten die reeds rechtstreeks op de recorder zijn aangesloten.
Daarna moet je ook de camera's manueel toevoegen in de recorder met de toegewezen IP adressen en de login gegevens.
Pagina: 1