Overgestapt naar budget, problemen met ip adres en tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulKeizer83
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Goedemorgen,

Afgelopen week overgestapt van T-mobile naar Budget voor tv en internet.
Ik had bij T-mobile de modem in gebruik als DHCP server met de ip adressering 192.168.1.xxx.
Daar heb ik dus ook alles in mijn netwerk op aangepast.
Bij Budget is dit 192.168.2.xxx, en kan ik deze modem dus niet als DHCP server inzetten.
Nu heb ik er een router tussen gezet welke weer als DHCP server werkt en de ip adressering 192.168.1.xxx gebruikt. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn televisie dan niet werkt. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 12:10
Het lijkt me dat je nu last hebt van dubbele NAT en dat je waarschijnlijk ook de juiste VLAN's mist voor IPTV.

De makkelijkste oplossing lijkt me om de DHCP range van de budget modem aan te passen naar 192.168.1.xxx en de andere router er tussen uit te halen? Is dit geen mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Pas je netwerk aan naar 192.168.1.xxx
En trek die extra router er tussen vandaan

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ook hier weer iemand die tegen het probleem aan loopt dat er vaste IP adressen op de devices gezet zijn. Doe dat niet zet ze vast in de DHCP server als dat nodig is.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:33
PaulKeizer83 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:24:
Goedemorgen,

Afgelopen week overgestapt van T-mobile naar Budget voor tv en internet.
Ik had bij T-mobile de modem in gebruik als DHCP server met de ip adressering 192.168.1.xxx.
Daar heb ik dus ook alles in mijn netwerk op aangepast.
Bij Budget is dit 192.168.2.xxx, en kan ik deze modem dus niet als DHCP server inzetten.
Nu heb ik er een router tussen gezet welke weer als DHCP server werkt en de ip adressering 192.168.1.xxx gebruikt. Nu heb ik alleen het probleem dat mijn televisie dan niet werkt. Is hier een oplossing voor?
Televisie rechtstreeks op modem van budget aansluiten

Je overige netwerk heb je al achter je router hangen. Zo te lezen functioneert dat al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulKeizer83
krakendmodem schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:33:
[...]

Televisie rechtstreeks op modem van budget aansluiten

Je overige netwerk heb je al achter je router hangen. Zo te lezen functioneert dat al?
Ja dat klopt, maar dan kan ik de kabel die naar mijn televisie meubel loopt niet meer toepassen voor andere netwerk functionaliteiten binnen de 192.168.1.xxx range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulKeizer83
jack zomer schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:37:
Pas je netwerk aan naar 192.168.1.xxx
En trek die extra router er tussen vandaan
Als dat zou kunnen heel graag, maar deze is niet vrij in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulKeizer83
DieAndereJurre schreef op woensdag 21 december 2022 @ 09:31:
Het lijkt me dat je nu last hebt van dubbele NAT en dat je waarschijnlijk ook de juiste VLAN's mist voor IPTV.

De makkelijkste oplossing lijkt me om de DHCP range van de budget modem aan te passen naar 192.168.1.xxx en de andere router er tussen uit te halen? Is dit geen mogelijkheid?
Nee deze is vast ingesteld in het modem....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
sorry ik bedoelde het totaal anders.

Pas al het andere aan aan de nieuweip range..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulKeizer83
Frogmen schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:32:
Ook hier weer iemand die tegen het probleem aan loopt dat er vaste IP adressen op de devices gezet zijn. Doe dat niet zet ze vast in de DHCP server als dat nodig is.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je namelijk een nieuwe modem krijgt welke fungeert als DHCP server, moet je ook alles weer opnieuw instellen. Het liefst zou ik gewoon de modem willen kunnen wisselen en inpluggen en dat het netwerk dan weer up en running is. En dat werkt in principe ook wel zoals ik het nu doe, op de tv ontvanger na. Maar ik vind het vreemd dat je de ip adressering van het modem niet gewoon naar wens in kan stellen. Dan ben je van het hele gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieAndereJurre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 12:10
PaulKeizer83 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:48:
[...]

Ja dat klopt, maar dan kan ik de kabel die naar mijn televisie meubel loopt niet meer toepassen voor andere netwerk functionaliteiten binnen de 192.168.1.xxx range.
https://www.budgetthuis.n...ficaties_Instellingen.pdf

Pagina 4 beschrijft welke VLANs je moet configureren en forwarden naar je budget modem / router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulKeizer83
Dankjewel voor deze info, ik zal hier eens mee gaan stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 21:50
Bekend probleem, aanpassen van netwerkadres naar 192.168.1.... is bij budget inderdaad niet mogelijk.

Dat was voor mij ook niet zo aangename adressen met allemaal vaste ipadressen op diverse shelly's etc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:33
Dan zou ik een kringloop binnen lopen en kijken of je een Experiabox V10 kan vinden.

Die resetten en dan aansluiten op je verbinding. Dat werkt ook, en daar kun je nog wel de DHCP op aanpassen.
Pagina: 1