Toon posts:

Onzichtbare scharnieren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• juduka
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-01 22:39
Voor een nieuwbouwhuis ben ik opzoek naar scharnieren.
Nu heb ik de kubica k8000 scharnieren gezien en deze lijken me best oké.
Echter is het prijsverschil met de argenta nek s-5 best wel heel groot

Iemand ervaring met beide scharnieren?

Alle reacties

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Geen ervaring met beide scharnieren, het is ook wel een heel erge 'niche' vraag die je stelt dus ik denk niet dat je hier veel respons op zult krijgen maar dat kan ik natuurlijk mis hebben. Verder is deze OP natuurlijk wel erg mager, wat heb je zelf al gevonden? Heb je al contact gehad met bedrijven die deze scharnieren leveren en zo ja; hoe verklaren zij het prijsverschil?

[Voor 14% gewijzigd door Harrie_ op 21-12-2022 09:05]

☀️ 18 Panelen | 🔋 5,8 kWp | ⚡ SolarEdge SE6K

• FrankSpin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:14
juduka schreef op woensdag 21 december 2022 @ 08:39:
Voor een nieuwbouwhuis ben ik opzoek naar scharnieren.
Nu heb ik de kubica k8000 scharnieren gezien en deze lijken me best oké.
Echter is het prijsverschil met de argenta nek s-5 best wel heel groot

Iemand ervaring met beide scharnieren?
Dan zijn ze ook niet echt onzichtbaar als je ze gezien hebt :-)

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53
De kubica scharnieren zijn de B-merk chinese scharnieren. Aliexpress staat er vol mee met exact dezelfde. Daarmee wil ik overgens niet zeggen of argenta niet ook alles uit China haalt maar dat terzijde. Dat weet ik namelijk niet.

Het scharnier zal het in beide gevallen doen. Waar je meestal het kwaliteitsverschil in merkt is hoe soepel ze lopen en hoe maatvast ze zijn. Aangezien je ze NL zou kopen geniet je natuurlijk wel de nederlandse bescherming en recht op garantie 2 jaar lang dus mocht het niet oke zijn kan je ze terugbrengen.

Persoonlijk denk ik dat die kubica's prima zijn maar ik heb er geen ervaring mee, alleen met wat ik uit china gehaald heb en met een merk wat de hornbach verkoopt. Die waren en voelde vrijwel identiek.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:21
Praat anders eens met een bevriende timmerman; die hebben vaak een mooie prijs bij hun vaste leverancier en weten welke scharnieren goed zijn (geen ontevreden klanten en handig in gebruik).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:18
Of kijk ook eens in Duitsland. Ik had aantal jaar geleden een hoop Blum spul nodig en heb dat in Duitsland gehaald. Dat scheelde aardig met de Nederlandse prijzen (20-50%).

Persoonlijk koop ik scharnieren e.d. liever van een gerenommeerd merk. Daar stoor je je elke dag aan als het niet goed werkt.

[Voor 27% gewijzigd door EiT op 21-12-2022 10:19]

Druk en zetfouten voorbehouden.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:32

MLLL

Palm Treo 650

Ervaring met beide, ga alsjeblieft voor de duurdere.
Kubica heeft ook kwalitatief betere scharnieren in het gamma zitten die prijstechnisch mooi in het midden zit
Uit mijn hoofd de Kubica 6200

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ook lang over getwijfeld, uiteindelijk voor Simonswerk gegaan. Ook omdat ik deze maar 2 hoefde te gebruiken waar andere er 3 of 4 nodig hadden.

• Dubbeldanger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-01 10:00
Jarenlang met beiden gewerkt (wat jaren werkzaam geweest in een deurenhandel/montagebedrijf). Beiden zijn kwalitatief prima!

Lichte voorkeur voor Kubica, deze kochten wij inderdtijd bij Schreuder & Co. Met bijbehorende freesmallen super eenvoudig te plaatsen. Ik heb inderdtijd Schreuder en Co nog in contact gebracht met Riens freesmallen om hier de eerste freesmallen voor te ontwikkelen.

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

Dubbeldanger schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:06:
Jarenlang met beiden gewerkt (wat jaren werkzaam geweest in een deurenhandel/montagebedrijf). Beiden zijn kwalitatief prima!

Lichte voorkeur voor Kubica, deze kochten wij inderdtijd bij Schreuder & Co. Met bijbehorende freesmallen super eenvoudig te plaatsen. Ik heb inderdtijd Schreuder en Co nog in contact gebracht met Riens freesmallen om hier de eerste freesmallen voor te ontwikkelen.
Die Kubica K8000 is gemaakt van zwak blikachtig materiaal waar de montagegaten zitten, ik ben er geen fan van,

De getoonde Argenta en de Kubica 6200 zijn veel robuuster

• MLLL

MLLL

Palm Treo 650

bbbrumbrum schreef op donderdag 22 december 2022 @ 06:58:
Ook lang over getwijfeld, uiteindelijk voor Simonswerk gegaan. Ook omdat ik deze maar 2 hoefde te gebruiken waar andere er 3 of 4 nodig hadden.
Heb al zat binnendeuren van 2315mm met twee onzichtbare scharnieren en dat gaat prima.

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
MLLL schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:15:
[...]

Heb al zat binnendeuren van 2315mm met twee onzichtbare scharnieren en dat gaat prima.
Mss voor TS ook wel handig om te weten welke, en hoe breed en zwaar je deur is.

• Chimsie78
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:23
Hier alle deuren voorzien van PERTURA 1000 / VS19 scharnieren van de Hornbach.

Goede ervaringen mee, waren toen goed geprijsd.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee