@
wlmpie ik zou de radiator en leidingen ook verplaatsen. die vind douchewater niet zo leuk.
tenzij het een gegalvaniseerde is. wat we nog welleens doen in badkamer. maar het blijft ellende.
verder heb je kans dat er onder de douchebak wat ellende vandaan komt waar toch een pro voor nodig is.
als het meezit zit er gewoon een net afvoertje waar de wasbak op kan. en of waar een pro wat mee kan.
maar het allemaal wel goed bedacht samen met de ergo therapeut. het is allemaal geen gek idee.
wat betreft je vraag of er opzetstukken voor zijn voor een normale thermostaat kraan jazeker,
wel even solderen vakman voor nodig. eigenlijk heet het een opbouw muurplaat.
maar het is hier geen loodgieter school. ik begrijp wat je bedoelt daar gaat het om.
https://www.warmteservice...plaat-15-x-3-4/p/69054305
2 x en hoh 15 centimeter. en graag de rozet afkitten. en daarop past een moderne thermostaat kraan. van de bouwmarkt.
(nieuwe kranen zijn hoh 15 cenmeter en 3/4 oude kranen zijn hoh 12 centimeter en 1/2. hoh is hart op hart afstand. )
ook voor de oude kranen zijn er opbouw stukken. maar die link post ik bewust niet om verwaring te voorkomen.
eventueel kan je als proef met een tuinslag even alles afsproeien kwa nieuwe douchehoek.
maar doe dat wel echt 10 minuten en niet te zuiging. ja gewoon testen is eigenlijk het beste.
als je dan de volgende vlekken op je plafondt benend hebt. dan ben je gewoon de klos.
(het is immers de eerste verdieping.) het testen is op eigen risico ik betaal geen schilder.
het na laten kijken door een prof is daarom wel verstandig. die kan de overgang eventueel afkitten.
gebarste voegen afkitten etc. soms kunnen badkamers prima tegen een aanpassing soms is het ellende.
een prof kan ook de badkamer beter bekijken wat er allemaal nodig is kwa afkitten vervangen etc.
na moet ik wel zeggen dat dergelijke putjes geen stortdouche van cw 5 aankunnen. maar rustig normaal douchen wel.
ik zou vooral lokale loodgieters vragen. en ja de hele markt zit vol. ik weet het. ook ik ben erg druk.
[
Voor 13% gewijzigd door
miciel op 22-12-2022 22:26
]