Hallo,
Ik ben onze meterkast van dichtbij aan het bekijken omdat we zonnepanelen willen. Daarover heb ik zojuist een andere vraag op dit forum gesteld. Bij het bekijken denk ik te zien dat onze inductie kookplaat mogelijk niet goed is aangesloten. Ik heb er geen verstand van, ga niets zelf doen, maar wil het wel kunnen beoordelen.
De inductie kookplaat heeft een aansluitwaarde van 10,8 kW.
Hij zit op een kookgroep van 2 breed.
We hebben het idee dat de stop wel eens is omgeslagen als we meerdere pitten hoog zetten.
Onze groepenkast heeft:
- 1x Hager SB240 schakelaar 40A (2 breed)
- 3x Hager CDA540G aardlekschakelaar 40A (2 breed)
- 8x Hager MKS516 B16 automaten
- 1x Hager MKS599 kookgroep B16 (2 breed)
Is de inductieplaat wel goed aangesloten?
Als dat niet zo is, is dat gevaarlijk? Of kan het geen kwaad als er zo nu en dan een stop omslaat?
Kan het eenvoudig anders aangesloten worden? Wat is dan nodig?
In de handleiding van de kookplaat zie ik 3 aansluitplaatjes.
- 220V-240V en dan een plaatje met 7 draadjes (3 bij een L, 3 bij een N en 1 aarde)
- 380V-415 V en ook 7 draadjes (L1, L2, L3 los, 3 bij een N en 1 aarde)
- 220V-240V 2L/2N ook 7 draadjes met een NL bordje erbij (1 L1, 2 op L2, 1 N1, 2 op N2 en 1 aarde)
Betekent dit plaatje, en dan met name de derde, dat het toch goed aangesloten zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Jeroen
Ik ben onze meterkast van dichtbij aan het bekijken omdat we zonnepanelen willen. Daarover heb ik zojuist een andere vraag op dit forum gesteld. Bij het bekijken denk ik te zien dat onze inductie kookplaat mogelijk niet goed is aangesloten. Ik heb er geen verstand van, ga niets zelf doen, maar wil het wel kunnen beoordelen.
De inductie kookplaat heeft een aansluitwaarde van 10,8 kW.
Hij zit op een kookgroep van 2 breed.
We hebben het idee dat de stop wel eens is omgeslagen als we meerdere pitten hoog zetten.
Onze groepenkast heeft:
- 1x Hager SB240 schakelaar 40A (2 breed)
- 3x Hager CDA540G aardlekschakelaar 40A (2 breed)
- 8x Hager MKS516 B16 automaten
- 1x Hager MKS599 kookgroep B16 (2 breed)
Is de inductieplaat wel goed aangesloten?
Als dat niet zo is, is dat gevaarlijk? Of kan het geen kwaad als er zo nu en dan een stop omslaat?
Kan het eenvoudig anders aangesloten worden? Wat is dan nodig?
In de handleiding van de kookplaat zie ik 3 aansluitplaatjes.
- 220V-240V en dan een plaatje met 7 draadjes (3 bij een L, 3 bij een N en 1 aarde)
- 380V-415 V en ook 7 draadjes (L1, L2, L3 los, 3 bij een N en 1 aarde)
- 220V-240V 2L/2N ook 7 draadjes met een NL bordje erbij (1 L1, 2 op L2, 1 N1, 2 op N2 en 1 aarde)
Betekent dit plaatje, en dan met name de derde, dat het toch goed aangesloten zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Jeroen