Toon posts:

Is mijn moederbord defect (Asrock)?

Pagina: 1
Acties:

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Sinds deze week start mijn pc niet meer op. (Asrock B450 Fatality, Ryzen 5 2600, Seasonic GX550 PSU).

Het systeem doet helemaal niets meer, behalve dat de LED op mijn moederbord een fractie van een seconde oplicht als ik de schakelaar achter op mijn PSU aanzet (dus niet de powerswitch boven op mijn case). De LED gaat onmiddellijk weer uit.

Als ik meteen daarna mijn PSU weer uit- en inschakel, gebeurt er helemaal niets, zelfs geen LED. Als ik de PSU reset door hem een paar minuten uitgeschakeld te laten en daarna weer in te schakelen, flitst alleen de LED weer kort zoals hierboven beschreven. Het lijkt dus alsof de PSU direct uitgeschakeld wordt door de automatische beveiliging.

Een andere PSU heb ik al geprobeerd (Corsair CX550) maar maakt geen verschil. Ik zie geen verdachte condensators op het moederbord.

Zou de rode led continu aan moeten zijn, zolang de PSU aan staat?

Is mijn moederbord overleden?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:12
We hebben meer info nodig: welk van de 2 mobo's heb je https://tweakers.net/pric...word=Asrock+B450+fatal1ty?

en exact welke led gaat er branden en gaat terug uit (er staat meestal tekst bij)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Tanooki
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Het gaat om de K4 uitvoering en het gaat om een led verstopt onder de heatsink (soort sfeerverlichting, niet van bovenaf zichtbaar en ook niet in manual benoemd).

[Voor 22% gewijzigd door Tanooki op 20-12-2022 23:56]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee