Vraag

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:00
Ik zoek een?
Powerbank van minimum 20.000, eerder richting 30.000

Wat is je budget?
70 a 80 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
tijdens onze vakantie, soms bij gebrek aan electriciteit tijdens kamperen, meerdaagse fietstocht, etc, gedurende een dag of 3 max onze gsm en eventueel tablet opladen

Wat heb je zelf al gevonden?
Lifegoods solar powerbank 26.800, heeft enkele zonnepanelen die een mooie plus zijn. Ik vind over dit merk echter niets terug op het forum. Prijs: 34 euro
Lideka powerbank met ingebouwd zonnepaneel, 30.000 capaciteit, evenmin te vinden in de pricewatch/forum. Kost 75 euro.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ken iemand die de lideka heeft en er zeer tevreden van is, natuurlijk dubbel zo duur dan de lifegoods.
Laat maar horen of ik het kan wagen op de Lifegoods.

Bewust geen linken geplaatst ivm reclame, maar google geeft ze meteen weer.

Beste antwoord (via wittmann1982 op 21-12-2022 15:06)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:44

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb een echte (Anker) powerbank van ongeveer 26.800 aan capaciteit, die heeft een dag nodig aan 2 laders tegelijkertijd (heb ik een Anker dual charger erbij) om op te laden. Dat zonnepaneeltje op de voorkant gaat, als het al werkt, niks uithalen. Je kunt er dan beter een kwaliteit opvouwbaar zonnepaneel bij kopen en gebruiken.

Ook zou ik geen 'budget' mega krachtige powerbanks kopen. Ik heb meerdere analyses en deconstruction video's gezien van die goedkope ali troep en áls de capaciteit al echt is, is hij zeker niet veilig. Ik wil niet naast een potentiele bom liggen in een polyester tent in het bos :).

Niet dat je perse Anker moet kopen (er is zat goed spul te krijgen) maar ik zou in ieder geval niet voor el cheapo budget spul gaan. Zonnepaneel is optioneel trouwens in jouw case, mijn 26.800 powerbank kan mijn telefoon een werkweek bijhouden zonder dat het ding zelf stroom bij hoeft te toppen, maar dat hangt ook af van je gebruik natuurlijk.

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:11
Je zou eens kunnen kijken of webshops als AliExpress ze verkopen en wat daar de reviews zijn?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik heb een echte (Anker) powerbank van ongeveer 26.800 aan capaciteit, die heeft een dag nodig aan 2 laders tegelijkertijd (heb ik een Anker dual charger erbij) om op te laden. Dat zonnepaneeltje op de voorkant gaat, als het al werkt, niks uithalen. Je kunt er dan beter een kwaliteit opvouwbaar zonnepaneel bij kopen en gebruiken.

Ook zou ik geen 'budget' mega krachtige powerbanks kopen. Ik heb meerdere analyses en deconstruction video's gezien van die goedkope ali troep en áls de capaciteit al echt is, is hij zeker niet veilig. Ik wil niet naast een potentiele bom liggen in een polyester tent in het bos :).

Niet dat je perse Anker moet kopen (er is zat goed spul te krijgen) maar ik zou in ieder geval niet voor el cheapo budget spul gaan. Zonnepaneel is optioneel trouwens in jouw case, mijn 26.800 powerbank kan mijn telefoon een werkweek bijhouden zonder dat het ding zelf stroom bij hoeft te toppen, maar dat hangt ook af van je gebruik natuurlijk.

• wittmann1982
Misschien toch voor een merkproduct gaan dan als hoofdaccu. Ik sluit niet uit dat ik een 2de goedkope er nog bij koop, maar die zal dan in geen geval snachts of bij afwezigheid opgeladen worden. Dat zou dan eerder gewoon uit nieuwsgierigheid zijn hoe zo een el cheapo presteert.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

wittmann1982 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 15:10:
Misschien toch voor een merkproduct gaan dan als hoofdaccu. Ik sluit niet uit dat ik een 2de goedkope er nog bij koop, maar die zal dan in geen geval snachts of bij afwezigheid opgeladen worden. Dat zou dan eerder gewoon uit nieuwsgierigheid zijn hoe zo een el cheapo presteert.
Tip: BigCliveDotCom op YouTube, hij test heel regelmatig van die Alicrap en haalt het dan helemaal uit elkaar zodat je kan zien wat je (niet) krijgt. Los van de (on)veiligheid krijg je niet altijd de capaciteit die je denkt te kopen en ik heb ook al gezien dat sommige zonnepanelen er gewoon voor de sier op zaten (niet aangesloten...). Niet dat je er uberhaupt wat aan hebt, mijn 21w Anker uitvouwpaneel heeft wel een flink aantal uurtjes in de felle zon nodig om mijn telefoon goed op te laden, dan kun je inschatten wat zo'n paneel formaat broekzak kan uitrichten op een accu die 5/6x de capaciteit van een telefoon heeft...

Ik heb dit paneel:

https://www.hiking-site.n...anker+powerport+solar+21w

destijds geloof ik 6 tientjes betaald maar nu zijn ze duurder. Hiermee kom je eigenlijk al een heel eind (als je in de zon kampeert...).

Als accu heb ik de oudere generatie van dit ding:

https://www.bol.com/nl/nl...S0Xr_hEUxfgAaAnJWEALw_wcB

nog zonder USB-C enzo, maar wel vergelijkbaar vermogen. Houd er rekening mee dat je conversieverlies hebt, je kunt dus niet simpelweg de opgegeven capaciteit delen door die van je telefoon, je raakt wel 30% oid kwijt over het hele traject.

Maar, nogmaals, dit is een voorbeeld en er zijn zat goede merken te krijgen, daar heb ik alleen geen/weinig ervaring mee dus daar kan ik niks over zeggen. Ik zou sowieso in NL kopen bij een reputabele webshop zodat je garantie zonder gezeur hebt.

[Voor 6% gewijzigd door HTT-Thalan op 21-12-2022 17:41]

• wittmann1982
Meteen geabonneerd, verslavend :)

• wittmann1982
Het is uiteindelijk de xtorm rugged powerbank van 20.000 geworden. Iets meer betaald, maar vermits ze wel veel met stof in aanraking zal komen is de goede ip rating mooi meegenomen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee