Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p en wellicht in de toekomst met een 4k monitor. Indien ik voor 4k de settings iets moet downscalen is dat ook prima. Games die ik speel zijn Call of Duty MW 2 (2022), GTA 5 en mijn vriendin speelt regelmatig Planet Zoo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is 2000 inclusief
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een 1440p monitor en toetsenbord + muis (Logitech)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de prijs/kwaliteit verhouding ligt de voorkeur bij AMD. Indien een advies mij richting Intel wijst is dat ook prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb afgesproken met mijn vriendin dat ze RGB krijgt en een witte case. Daarentegen mag ik (hopelijk op advies van jullie) zelf de hardware bepalen. Het liefste een beetje future proof, maar als dat het niet waard is voor dit bedrag dan is dat geen eis. Met future proof denk ik aan ongeveer 3 en dan een nieuwe upgrade van GPU/CPU.
Ga je overklokken?
Niet perse, indien dit een advies is sta ik er voor open.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Advies over de componenten en of deze samen passen. Tevens advies over prijs/kwaliteit verhoudingen en welke upgrades ik beter kan doen.
- Is dit overkill voor mijn doel? Kan ik beter een 7600X kiezen?
- MB is bijna 350 euro, maar is dat het waard over de ASUS TUF van 276? uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Uit de Best Buy van moederborden kwam de gekozen MB van Asus ROG als beste uit de test (en award)
Voornamelijk gamen op 1440p en wellicht in de toekomst met een 4k monitor. Indien ik voor 4k de settings iets moet downscalen is dat ook prima. Games die ik speel zijn Call of Duty MW 2 (2022), GTA 5 en mijn vriendin speelt regelmatig Planet Zoo.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is 2000 inclusief
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een 1440p monitor en toetsenbord + muis (Logitech)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gezien de prijs/kwaliteit verhouding ligt de voorkeur bij AMD. Indien een advies mij richting Intel wijst is dat ook prima.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb afgesproken met mijn vriendin dat ze RGB krijgt en een witte case. Daarentegen mag ik (hopelijk op advies van jullie) zelf de hardware bepalen. Het liefste een beetje future proof, maar als dat het niet waard is voor dit bedrag dan is dat geen eis. Met future proof denk ik aan ongeveer 3 en dan een nieuwe upgrade van GPU/CPU.
Ga je overklokken?
Niet perse, indien dit een advies is sta ik er voor open.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Advies over de componenten en of deze samen passen. Tevens advies over prijs/kwaliteit verhoudingen en welke upgrades ik beter kan doen.
- Is dit overkill voor mijn doel? Kan ik beter een 7600X kiezen?
- MB is bijna 350 euro, maar is dat het waard over de ASUS TUF van 276? uitvoering: ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI
Uit de Best Buy van moederborden kwam de gekozen MB van Asus ROG als beste uit de test (en award)
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 383,- | € 383,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 343,80 | € 343,80 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6800 Phantom Gaming D 16G OC | € 569,- | € 569,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart/Wit | € 139,- | € 139,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X73 RGB - Zwart | € 199,- | € 199,- |
1 | Ventilatoren | NZXT F120RGB - Single Zwart, 120mm | € 25,89 | € 25,89 |
2 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF556C36BBEA-16 | € 99,78 | € 199,56 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 115,- | € 115,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 149,90 | € 149,90 |
Totaal | € 2.124,15 |
[Voor 3% gewijzigd door ColdBurn89 op 20-12-2022 20:39]
AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc