UPS pakket vertraagd, wat mag ik doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.071 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:36
Mijn vraag

Ik heb een MacBook Pro met een waarde van 3800 euro naar Tsjechië gestuurd voor reparatie bij de fabriek van Apple. Dat was vorige week woensdag. Op donderdag heeft Apple de laptop gerepareerd en op vrijdag teruggestuurd. So far, so good. Het pakketje was netjes weer onderweg en zou maandag worden afgeleverd.

Afgelopen maandag was het pakket ‘onderweg met bezorger’ en ik zat al ongeduldig voor de deur. UPS kwam niet. Het pakketje is van het depot in Heerenveen teruggestuurd naar Eindhoven. UPS vertelde me gisteren dat het pakket vandaag bezorgd zou worden.

Vanmorgen werd ik wakker met de melding dat het pakket ‘vertraagd is vanwege werkomstandigheden.’ Ik weet niet wat die werkomstandigheden zijn. Het is 8 graden boven nul, er ligt geen sneeuw en we zitten ook niet in lockdown. Wat het probleem zou moeten zijn is mij niet bekend.

Sinds vandaag is het bezorgmoment ‘onbekend’ en alle tussenstappen (Ostrava, Keulen, Heerenveen, Eindhoven) zijn nu verdwenen. Ik heb UPS om opheldering gevraagd en krijg te horen dat ze niets mogen zeggen en dat ik maar af moet wachten wanneer het pakket komt. :?

Ik heb het gevoel dat ze ‘m hebben laten vallen of de MacBook kwijt zijn. Helaas heb ik geen rechtsbijstandsverzekering. UPS bellen kan niet meer, ze hebben geen telefoonnummer en weigeren nu ook nog langer op de socials te reageren. Ik trek aan het kortste eind.

Mijn vraag: wat kan ik nu doen? Hoe lang wachten is normaal voordat ik UPS in gebreke stel? En bij een ingebrekestelling zou ik een periode moeten aangeven waarin UPS het pakket alsnog zou moeten leveren. Is een week extra levertijd geven coulant genoeg?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Dit juweeltje. UPS Uw pakket is mogelijk vertraagd - daar heb ik niks aan. En op internet vind ik alleen maar frustraties, geen antwoorden op wat ik nu kan doen. Heeft iemand een goed advies voor me?

Beste antwoord (via Dennisweb op 23-12-2022 18:49)

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Contact opnemen met de verzender.
Die zijn de opdrachtgever van de vervoerder en hebben een betere ingang om achter de verzendstatus te komen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Wachten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Nu online
Die zijn de opdrachtgever van de vervoerder en hebben een betere ingang om achter de verzendstatus te komen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ja, totdat ik een ons weeg. Ik wilde graag weten hoe lang je als consument ongeveer de tijd hoeft te geven en wat ik kan doen om meer informatie uit ze te krijgen, desnoods met dwang. Het was een serieus bedoeld topic.
JukeboxBill schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:23:
Apple zegt dus dat het tussen mij en UPS is, ook al zijn zij de opdrachtgever.

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisweb op 20-12-2022 20:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-06 22:47

TommieW

Numa numa.

Dus je hebt het nu over 1 à 2 dagen vertraging? Dat zou ik gewoon afwachten. Minstens nog even geven tot de Kerst. Maar zou mij niet verbazen als het daarna wordt.
Ik weet niet wat die werkomstandigheden zijn
Wat denk je van alle Kerstcadeautjes enzo? En het tekort aan werknemers overal? December is altijd een gigantisch drukke maand voor de postbedrijven.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Het pakketje is 1 dag te laat in de drukste periode van het jaar. Iets met kerstmis ofzo.

Wachten. Het enige wat je mag doen is wachten en werken aan je geduld.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:53
Het is druk op de pakketdiensten ( altijd zo kort voor de kerst )

Dus ja het kan een paar dagen/weken duren. ( weken kan omdat het buiten Nederland is verzonden )

Je hebt best kans dat het na de kerst bij jou in huis is.

Zie dat vrijdag je macbook is gerepareerd. Er zit weekend tussen, vind het niet vreemd dat het dan nog kan duren.

[ Voor 21% gewijzigd door corporalnl op 20-12-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Oké. Dan mag het topic dicht en ga ik werken aan mijn geduld. Aan de Kerst heb ik niet echt gedacht. Ik vier het zelf amper, weinig aandacht aan besteed. Maar het klinkt logisch. Personeelstekorten interesseren me niet. Dat is een probleem die is gecreëerd door slecht overheidsbeleid. Ik heb niet op ze gestemd, dus houd mij er niet verantwoordelijk voor. ;)

Even een paar weken/maanden wachten dan maar.

[ Voor 103% gewijzigd door Dennisweb op 20-12-2022 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• steineken
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-03 19:35
Ik ben vanuit mijn werk erg bekend met UPS als shipper. Zelfs voor een klant die wereldwijd 10+ miljoen USD per jaar verstuurd gaan ze niet eens harder rennen. Als je dat als particulier wilt proberen is dat een optie maar ik denk niet dat ze erg onder de indruk zullen zijn.

Als apple druk gaat zetten bij UPS zal er wat gebeuren, anders niet.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Dennisweb schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:27:
Oké. Dan mag het topic dicht en ga ik werken aan mijn geduld. Aan de Kerst heb ik niet echt gedacht. Ik vier het zelf amper, weinig aandacht aan besteed. Maar het klinkt logisch. Personeelstekorten interesseren me niet. Dat is een probleem die is gecreëerd door slecht overheidsbeleid. Ik heb niet op ze gestemd, dus houd mij er niet verantwoordelijk voor. ;)

Je reactie zegt alles. Helaas voor jou werkt de wereld zo niet en ben ook jij maar gewoon een nummer die de gevolgen van beslissingen door anderen gewoon zal voelen of je nu wilt of niet.

Maar inderdaad druk bij de postdiensten en gewoon even paar dagen geduld hebben hoe vervelend dat ook is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 03-06 21:29
Dennisweb schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:27:

Ik hoop inderdaad op een paar maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:23

OMD

BBB-Nick schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:14:
[...]

Ik hoop inderdaad op een paar maanden
Hij heeft het 1 dagje later later gekregen. Dus die opmerkingen van weken/maanden wachten zijn erg kinderlijk maar niet reëel. Vervoerders hebben het druk deze periode, daar weet ik alles van aangezien ik heel wat meer pakketjes (laat) versturen dan een gemiddelde consument :+ Zo een 10% is vertraagd. Shit happens.

[ Voor 39% gewijzigd door OMD op 23-12-2022 13:46 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Laatst online: 28-05 22:28
help wat een reactie, geen wonder dat je niet verder komt bij ups :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Het is inmiddels opgelost. Zinloos mij bashen is mosterd na de maaltijd. Het is heel dubieus als er Tweakers zijn die op die manier met andere Tweakers omgaan. Heel vervelend. Er zijn dus mensen van ruim over de 30 of zelfs in de 40 die zich op deze manier gedragen. Ik vraag me zelfs af of het niet tegen de regels is. Er zijn omgangsvormen op Tweakers en het lijkt me dat die er niet voor niets zijn.

Ik verwijs jullie graag naar deze post: .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers

[ Voor 27% gewijzigd door Dennisweb op 23-12-2022 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dennisweb schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:34:
Het is inmiddels opgelost. Zinloos mij bashen is mosterd na de maaltijd. Het is heel dubieus als er Tweakers zijn die op die manier met andere Tweakers omgaan. Heel vervelend. Er zijn dus mensen van ruim over de 30 of zelfs in de 40 die zich op deze manier gedragen. Ik vraag me zelfs af of het niet tegen de regels is. Er zijn omgangsvormen op Tweakers en het lijkt me dat die er niet voor niets zijn.

Ik verwijs jullie graag naar deze post: .plan: Wij willen een vriendelijker Tweakers
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Wat is er zo leuk? Ik wil ook meelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonspring
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-06 18:00
Heel fijn dat je pakketje is aangekomen en dat je nog even wat laat horen hier. Dit topic had ik niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:57
🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:We gaan elkaar niet op deze manier de maat nemen. @Dennisweb je mag zelf ook wel even kijken hoe je deze reactie een tikje arrogant verwoord.

Goed zaak opgelost, topic gaat op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.