Toon posts:

Computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 25-01 14:21
Mijn vraag
...
Beste Tweakers,
Hopelijk kan iemand me hier helpen, sinds vandaag krijg ik mijn pc niet meer aan de praat. Als ik de pc opstart gebeurd er niets. Enkel op het moederbord branden lampjes en voor de rest is er geen leven in te krijgen. Zowel strarten op de schakelaar als met een schroevendraaier aan het cobtacg komen doet niets. Ook op het moederbord op de knop Start drukken doet niets( is dit wel om de pc op te starten? Nog nooit gebruikt eigenlijk)

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb zelf de kabels gecontroleerd en alles lijkt gewoon vast te zitten. Ook een andere stroomkabel geprobeerd. Geheugen ook 1 voor 1 uitgetrokken en niets. Volgens mij is de voeding stuk? Er is gewoon geen level in te krijgen en fans draaien niet. Ga nu ook proberen de gpu er uit te halen en eens te starten? Mijn vermoeden is dat het de psu is. normaal brand er altijd een groen lampje en nu is er geen lichtje aan de psu

... weet iemand of er nog makkelijke manieren zijn om te testen en of de psu te beschuldigen van het probleem?

Alvast bedankt

Xavier
...

Alle reacties

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:50
Dit al geprobeerd? Uiteraard wel pas doen nadat ALLE voedingskabels losgehaald hebt van alle onderdelen van je moederbord!

https://help.corsair.com/...-a-PSU-Power-Supply-Unit-

• Xavier001
Fidelity schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:16:
Dit al geprobeerd? Uiteraard wel pas doen nadat ALLE voedingskabels losgehaald hebt van alle onderdelen van je moederbord!

https://help.corsair.com/...-a-PSU-Power-Supply-Unit-
Dankje. Daarnet thuis gedaan en de fan draait op deze manier zoals omschreven. Ik heb trouwens ook een aparte knop om de fan te testen en deze doet het wel. Het groene lichtje heeft dit dan mss betrekking met feedback dat terugkomt van het moederbord? Want dit brand niet meer maar de voeding blijkt wel ok te zijn...? ik heb ook de gpu eruit gehaald en zonder gpu ook niets, geen alarmpje biep niks. Rechtboven mijn moederbord is wel een display en hier komt niets op. Er is ook een knopje voor Mem ok maar weet niet wat ik er mee moet? Heb erop geduwd maar geen feedback e.d.

[Voor 17% gewijzigd door Xavier001 op 21-12-2022 00:43]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:21
Eerder een defect moederbord dan een defecte voeding verwacht ik. Welk merk en type cpu, moederbord, RAM en videokaart heb je?

• Xavier001
Uszka schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:06:
Eerder een defect moederbord dan een defecte voeding verwacht ik. Welk merk en type cpu, moederbord, RAM en videokaart heb je?
Wil het dan zeggen alw de fan van de voeding draait dat deze volledig in orde is? Of gewoon dat het moederbord stroom krijgt van de voeding door een brug te maken op de pinnen 4 en 5? Ik heb:

I7 6700k stock
Asus Maximus viii 1151 moederbord
Noctua 14 fan
Corsair xmp ddr4 1600mhz ram 16gb
Asus 980ti 1300mhz
Corsair rm750i voeding
Samsung ssd 1tb en hd 4tb

• Xavier001
[quote]Xavier001 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:57:
[...]

Wil het dan zeggen alw de fan van de voeding draait dat deze volledig in orde is? Of gewoon dat het moederbord stroom krijgt van de voeding door een brug te maken op de pinnen 4 en 5? Ik heb:

I7 6700k stock
Noctua 14 fan
Asus 980ti 1300mhz
Corsair rm750i voeding
Systeem is van 2015

Ik verwacht ook idd wel eerder een defect moederbord nu ik bezig ben geweest en door de responses van jullie,

Bedankt om mee te denken

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:21
Xavier001 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:57:
[...]

Wil het dan zeggen alw de fan van de voeding draait dat deze volledig in orde is? Of gewoon dat het moederbord stroom krijgt van de voeding door een brug te maken op de pinnen 4 en 5?
Dat wil zeggen dat de voeding aan gaat echter moet de voeding wel een Power OK signaal van het moederbord krijgen. Als dat niet gebeurt dan gebeurt er helemaal niets. Ik kom meer defecte moederborden tegen dan defecte Corsair RMi's, vandaar dat mijn eerste gedachte naar het moederbord gaat.
Ik heb:

I7 6700k stock
Noctua 14 fan
Asus 980ti 1300mhz
Corsair rm750i voeding
Haal de videokaart er eens uit, reset het BIOS van het moederbord, sluit de monitor aan op het moederbord en start het systeem.

[Voor 3% gewijzigd door Uszka op 21-12-2022 20:02]

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06
Een PSU die defect is ruikt 80% van de tijd naar een uitgebrande band.

Ben je handig genoeg om de boel uit elkaar te schroeven, en dan weer op te bouwen buiten de kast met zo min mogelijk "externe" apparaten.

Maar lijkt zo je mobo te zijn.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Xavier001
Uszka schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:01:
[...]

Dat wil zeggen dat de voeding aan gaat echter moet de voeding wel een Power OK signaal van het moederbord krijgen. Als dat niet gebeurt dan gebeurt er helemaal niets. Ik kom meer defecte moederborden tegen dan defecte Corsair RMi's, vandaar dat mijn eerste gedachte naar het moederbord gaat.

[...]

Haal de videokaart er eens uit, reset het BIOS van het moederbord, sluit de monitor aan op het moederbord en start het systeem.
Ok zal ik morgen eens proberen
Is de power ok dan het groene lampje dat op de voeding normaal brand? Want dit brand nu dus niet en ik weet zeker dat dit normaal wel groen brand... lampje is te zien op de laatste foto.

[Voor 13% gewijzigd door Xavier001 op 22-12-2022 03:32]

• Xavier001
Bad Brains schreef op woensdag 21 december 2022 @ 20:02:
Een PSU die defect is ruikt 80% van de tijd naar een uitgebrande band.

Ben je handig genoeg om de boel uit elkaar te schroeven, en dan weer op te bouwen buiten de kast met zo min mogelijk "externe" apparaten.

Maar lijkt zo je mobo te zijn.
Ik heb niets geroken en de computer de laatste keer gebruikt zonder problemen en daarna ineens niets meer. Ik heb de pc zelf ineengestoken en heb ook geprobeerd de gpu en mem eruit gehaald zonder resultaat. Ook alles uit de voeding gehaald en hij start niet op. Ook alle kabels losgemaakt en terug ingestoken. Als ik de voeding aanzet branden enkel 2 lampkes op het moederbord en heel kort het lichtje aan de binnenkant van de power button.

• Xavier001
Xavier001 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 03:22:
[...]

Ok zal ik morgen eens proberen
Is de power ok dan het groene lampje dat op de voeding normaal brand? Want dit brand nu dus niet en ik weet zeker dat dit normaal wel groen brand... lampje is te zien op de laatste foto.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee