PDF beveiligd met wachtwoord. Hoe te kraken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06 22:38
We hebben een onderzoeksrapport van een kinderpsycholoog over onze dochter, dit betreft een PDF uit 2019 en is beveiligd met wachtwoord. We hebben het wachtwoord niet meer (is niet meegestuurd in dezelfde mail, wellicht als aparte mail maar is niet meer te vinden).

Is er een veilige manier om het wachtwoord te kraken? Op internet zijn er veel tools beschikbaar om het ww te kraken, maar kan me voorstellen dat die allemaal ramsomware bevatten. Kent iemand een veilige tool of oplossing?

Voor je komt met "kan je niet contact opnemen met de zorginstelling/psychiater?" Die optie is uiteraard al geprobeerd, anders kom ik niet met deze vraag ;)

Tnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Wat was dan het antwoord van de zorgverlener? Die zou dat rapport toch gewoon moeten kunnen reproduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 20:55

Kek

3flix

Als je handig bent met linux: https://www.kali.org/tools/pdfcrack/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
superduper schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:41:
Wat was dan het antwoord van de zorgverlener? Die zou dat rapport toch gewoon moeten kunnen reproduceren?
die is nu niet te bereiken, en we hebben het nodig voor een andere instelling die vraagt naar het rapport....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
tnx voor de suggestie.. helaas... geen linux kennis hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SuperCrisz schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:43:
[...]

tnx voor de suggestie.. helaas... geen linux kennis hier
Als je MacOS gebruikt: Dezelfde tool is ook beschikbaar via HomeBrew. Als je het Pdf document doorstuurt wil ik het wel proberen, 'k zal hem dan niet doorsturen of iets. Maarja, ik kan mij voorstellen dat je dat niet wilt.

[ Voor 23% gewijzigd door kamerplant op 20-12-2022 17:15 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperCrisz
kamerplant schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:12:
[...]

Als je MacOS gebruikt: Dezelfde tool is ook beschikbaar via HomeBrew. Als je het Pdf document doorstuurt wil ik het wel proberen, 'k zal hem dan niet doorsturen of iets. Maarja, ik kan mij voorstellen dat je dat niet wilt.
gaat ons inderdaad iets te ver. Bedankt voor het aanbod! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 13:21

Orac

Ik mis je papa.

Er bestaan gewoon legale tools. Bijvoorbeeld van elcomsoft heb je al een eenvoudige versie voor 49 euro. Je kan ook een trial downloaden, maar welke beperking deze heeft weet ik niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Orac op 20-12-2022 17:49 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-06 18:36
Vaak gebruiken dat soort instanties de geboortedatum van cliënt(e) als wachtwoord voor pdf rapporten.

Het is maar mijn gedachte, misschien het proberen waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperCrisz
Glamdring schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:51:
Vaak gebruiken dat soort instanties de geboortedatum van cliënt(e) als wachtwoord voor pdf rapporten.

JA!!! Gelukt, geweldig. Kudos voor jou

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oef :X Best slecht van de zorgverlener. Lijkt me erg niet voldoen aan de vereisten daarvan. Maar goed, mooi dat het is gelukt.

Ik wilde net een hele tekst gaan typen over dat we niet aan 1e hulp bij kraken kunnen meewerken omdat wij niet kunnen zien of het wel daadwerkelijk jouw document is, maar dat is niet meer nodig :)

In het algemeen: inderdaad goed oppassen met dergelijke tools: vooral alleen kopen (of een opensource & gratis tool vinden) bij alleen nette bekende softwaremakers. En dan nog is er redelijke kans dat het weken rekenwerk wordt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-06 19:28
Glamdring schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:51:

Dat je tegelijkertijd blij en verdrietig kan worden dat het probleem is opgelost 8)7
Pagina: 1