KVM switch voor specifieke setup

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostR
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
Vanuit mijn werk zijn we overgeschakeld naar werken in de cloud en daarbij is de mogelijkheid om op mijn eigen desktop te werken komen vervallen. Nu wil ik zowel mijn PC als mijn laptop met een KVM switch koppelen aan één toetsenbord, muis en beide beeldschermen zodat ik kan switchen tussen mijn desktop en mijn laptop zonder beeldschermen om te schakelen. Passend bij de volgende setup.

...

1 x PC met videokaart 1 x HDMI en 3 x DisplayPort 1.4
1 x laptop met 1 x HDMI
2 x beeldscherm met zowel HDMI als DisplayPort aansluiting
1 x muis USB
1 x toetsenbord USB

...

Uiteraard ben ik zelf aan het zoeken geslagen maar ik ben niet bekend met hoe deze switches werken (e.g. kun je met 1 HDMI in (laptop) 2 beeldschermen koppelen via de switch)? Dus enerzijds ben ik op zoek naar de (on)mogelijkheden van een KVM switch en anderzijds zou een specifiek product wat met bovenstaande setup zou werken meer dan welkom zijn!

...

Als mijn vraag niet helemaal duidelijk is dan hoor ik het graag. Alvast bedankt voor een reactie! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:41
Wat heb je gevonden in je zoektocht? Het zou prettig zijn als je een shortlist kan bieden... De (on)mogelijkheden van een KVM switch is nou juist iets wat op internet wel te vinden moet zijn. Heb je bijvoorbeeld hier al eens gekeken: categorie: KVM-switches ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:29
Wat wij in zo'n situatie voor collega's hebben gedaan is het volgende:

Een dual screen display port KVM (zit zo uit m'n hoofd op ong. 170 euro op amazon.com)
En daarna voor de verbinding met de laptop: Een Dell USB-C dock (WD22TBS)
Dit is alleen helaas wel enigszins prijzig. Voor ons zakelijk zitten we dan op 325 euro excl. btw voor zo'n setup.
Maar dan heb je wel het voordeel: Je koppelt alles via 1 KVM en het dockingstation zorgt voor:
Stroom, internet, monitoren, toetsenbord en muis richting de laptop
En de KVM zorgt ervoor dat je monitoren, toetsenbord en muis tussen beide apparaten kan wisselen.

Enige andere mogelijke optie is kijken een KVM welke in staat is om de verbinding tussen KVM en PC/laptop te doen via USB-C of je krijgt bijv. maar 1 extern monitor op je laptop en dan ben je alleen een KVM nodig welke maar 1 extern scherm aanstuurt

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostR
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 27-12-2022
Archer_VC10 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:16:
Wat heb je gevonden in je zoektocht? Het zou prettig zijn als je een shortlist kan bieden... De (on)mogelijkheden van een KVM switch is nou juist iets wat op internet wel te vinden moet zijn. Heb je bijvoorbeeld hier al eens gekeken: categorie: KVM-switches ?
Dankjewel! Die pagina had ik inderdaad al uitgebreid bekeken. Daarbij had ik vooral gekeken naar de dual screen opties met HDMI aansluiting. In mijn reactie hieronder ben ik specifieker.
richardboer schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:26:
Wat wij in zo'n situatie voor collega's hebben gedaan is het volgende:

Een dual screen display port KVM (zit zo uit m'n hoofd op ong. 170 euro op amazon.com)
En daarna voor de verbinding met de laptop: Een Dell USB-C dock (WD22TBS)
Dit is alleen helaas wel enigszins prijzig. Voor ons zakelijk zitten we dan op 325 euro excl. btw voor zo'n setup.
Maar dan heb je wel het voordeel: Je koppelt alles via 1 KVM en het dockingstation zorgt voor:
Stroom, internet, monitoren, toetsenbord en muis richting de laptop
En de KVM zorgt ervoor dat je monitoren, toetsenbord en muis tussen beide apparaten kan wisselen.

Enige andere mogelijke optie is kijken een KVM welke in staat is om de verbinding tussen KVM en PC/laptop te doen via USB-C of je krijgt bijv. maar 1 extern monitor op je laptop en dan ben je alleen een KVM nodig welke maar 1 extern scherm aanstuurt
Bedankt voor je reactie! Op basis hiervan kan ik denk ik mijn vraag een stuk scherper stellen. Het dockingstation er tussen is mijn laatste optie, maar door je opmerking over USB-C heb ik een alternatief die wellicht kan. Ik zal hem zo specifiek mogelijk uitwerken. Ik heb de volgende apparatuur of op het oog (B, D, E) of in mijn bezit (A,C).

A. werklaptop Dell Latitude 5430 met 1 x HDMI en 2 x Thunderbolt™ 4 poorten met DisplayPort Alt-modus/USB Type-C/USB4/voeding
B. https://www.act-connectiv...or-2-monitoren-mst-ac7012
C. desktop met videokaart 1 x HDMI en 3 x DisplayPort 1.4
D.. https://www.bol.com/nl/nl...-allteq/9300000018438003/
E. https://www.bol.com/nl/nl...-switch/9300000031200690/

Ik wil A via USB-C verbinden met B. Dan wil ik B (2 x HDMI) en C (1x HDMI en 1 x D) verbinden met E. Uiteindelijk sluit ik dan de monitoren, mijn toetsenbord en muis ook aan op E. Zou dat werken?

In ieder geval alvast super bedankt voor jullie initiële reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-07 19:24

Creesch

bla bla!

JoostR schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:08:
[...]

Dankjewel! Die pagina had ik inderdaad al uitgebreid bekeken. Daarbij had ik vooral gekeken naar de dual screen opties met HDMI aansluiting. In mijn reactie hieronder ben ik specifieker.

[...]

Bedankt voor je reactie! Op basis hiervan kan ik denk ik mijn vraag een stuk scherper stellen. Het dockingstation er tussen is mijn laatste optie, maar door je opmerking over USB-C heb ik een alternatief die wellicht kan. Ik zal hem zo specifiek mogelijk uitwerken. Ik heb de volgende apparatuur of op het oog (B, D, E) of in mijn bezit (A,C).

A. werklaptop Dell Latitude 5430 met 1 x HDMI en 2 x Thunderbolt™ 4 poorten met DisplayPort Alt-modus/USB Type-C/USB4/voeding
B. https://www.act-connectiv...or-2-monitoren-mst-ac7012
C. desktop met videokaart 1 x HDMI en 3 x DisplayPort 1.4
D.. https://www.bol.com/nl/nl...-allteq/9300000018438003/
E. https://www.bol.com/nl/nl...-switch/9300000031200690/

Ik wil A via USB-C verbinden met B. Dan wil ik B (2 x HDMI) en C (1x HDMI en 1 x D) verbinden met E. Uiteindelijk sluit ik dan de monitoren, mijn toetsenbord en muis ook aan op E. Zou dat werken?

In ieder geval alvast super bedankt voor jullie initiële reactie!
Ik weet niet of je direct gelukkig gaat worden van de oplossing die je nu hebt gekozen. Je laat nogal wat dingen in elkaar overlopen en in mijn ervaring werkt dat niet altijd even soepel. Sowieso gaat de displayport naar hdmi kabel waarschijnlijk niet doen wat je verwacht. Daar heb je actieve conversie voor nodig.

Even voor de beeldvorming, je hebt nu twee monitoren? En als ik het goed begrijp wil je niet op de monitoren van input switchen? Dat zou namelijk wel de meest voor de hand liggende oplossing zijn.
  • Koop een usb-hub, plug hier al je randapparatuur in zoals toetsenbord en muis.
  • Sluit je computer aan via displayport
  • Sluit je laptop via jou optie B aan op beide monitoren.
  • Als je wil switchen dan plug je alleen even de USB kabel om van je hub.
KVM switches zijn namelijk erg leuk in de praktijk. Maar ook een markt waar je al heel snel tegen allemaal rare fratsen aanloopt. Zaken zoals onduidelijke specificaties en heel vaak verouderde HDMI versies waardoor alles boven 1080P met een hogere refresh bagger werkt. Rare connectiviteitsproblemen over USB, etc, etc. Duur maar baggere kwaliteit, etc.

Dus tenzij je echt vaak per dag moet switchen is mijn ervaring dat het net zo makkelijk is om even aan het einde van de werkdag 1 usb kabel om te switchen en de monitoren.

EDIT:
Mocht je het een gedoe lijken om de usb hub te wisselen door slecht bereikbare USB poorten kan je dit ook simpel oplossen door het gebruik van een USB-A verleng kabel.

[ Voor 5% gewijzigd door Creesch op 20-12-2022 22:21 ]