Volgend jaar gaat onze zoon naar de basisschool. We hebben hem tegelijkertijd ook aangemeld voor de BSO, dit is extern bij een kinderopvang bureau geregeld (wel inpandig). De school heeft een continu-rooster, dus om 14:00 uur zijn de kids klaar. Nu hebben we van de kinderopvangorganisatie bericht gekregen dat ze stoppen met plaatsen van nieuwe kinderen op de BSO vanwege personeelstekort.
Nu lees ik dat basisscholen wettelijk verplicht zijn BSO aan te bieden. Als er geen mankracht is, snap ik dat je als KDV organisatie ook met handen in het haar zit. Maar wat zijn de rechten als werkende ouders? Heb je recht op bijv. financiële compensatie op het moment dat je minder uren kan werken wanneer je de kinderen zelf moet opvangen?
Nu lees ik dat basisscholen wettelijk verplicht zijn BSO aan te bieden. Als er geen mankracht is, snap ik dat je als KDV organisatie ook met handen in het haar zit. Maar wat zijn de rechten als werkende ouders? Heb je recht op bijv. financiële compensatie op het moment dat je minder uren kan werken wanneer je de kinderen zelf moet opvangen?