Toon posts:

Ongewoon probleem wifi: Ongekende SSID met krachtig signaal!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bierten
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-01 18:15
Hallo,

Ik zit sinds vorige week met een vreemde situatie wat betreft mijn wifi thuis.
Toen ik op een morgen wakker werd was er geen internetverbinding via wifi mogelijk in huis. Ik was verbonden met wifi maar geen toegang tot het internet. Wel via LAN (desktop). Na enkele uren was het probleem opgelost na het herstarten van mijn Fritzbox router + 4 AP's en enkele uren wachten.

Toen ik wat instellingen aan het bekijken was in mijn Fritzbox merkte ik een SSID op die krachtiger is dan mijn eigen SSID(s). De naam is "Nest Mini.ynm," (met komma op het laatste). Deze SSID zit hetzelfde kanaal als mijn router. Eerst was het op 2.4Ghz + 5Ghz maar sinds vandaag enkel op 5Ghz.

Als ik scan met mijn smartphone op wifi signalen kan ik dit signaal echter niet terugvinden. Enkel via de instellingen van mijn Router.

Het enige wat ik kan vinden via google is dat die naam gebruikt wordt voor een hotspot in ... Ukraine.

Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Het signaal is sterker dan dat van mijn eigen router.

Alvast bedankt voor eventuele reacties
Bart

Beste antwoord (via Bierten op 20-12-2022 15:08)

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

Koppensneller

winterrrrrr

Dat is een Nest Mini die nog niet gekoppeld is aan een draadloos netwerk en dus zijn eigen signaal uitzendt voor configuratie.

[Voor 5% gewijzigd door Koppensneller op 20-12-2022 14:17]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:20

Koppensneller

winterrrrrr

Dat is een Nest Mini die nog niet gekoppeld is aan een draadloos netwerk en dus zijn eigen signaal uitzendt voor configuratie.

[Voor 5% gewijzigd door Koppensneller op 20-12-2022 14:17]

• Bierten
Koppensneller schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:16:
Hallo,
Thuis heb ik een nest mini die sinds gisteren niet meer in het stopcontact zit. (als test). Toch kan ik momenteel het signaal waarnemen. Ik veronderstel dat een signaal van een Google Nest van de buren niet zo krachtig weergegeven wordt?

Mvg,
Bart

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:09
Is die SSID momenteel ook actief of is het gewoon eentje die ooit waargenomen is? Mijn systeem houdt ook een lijst bij van 'neighboring access points', maar dat wil niet zeggen dat ze ook allemaal actief zijn.

• Bierten
Loveless85 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:55:
Is die SSID momenteel ook actief of is het gewoon eentje die ooit waargenomen is? Mijn systeem houdt ook een lijst bij van 'neighboring access points', maar dat wil niet zeggen dat ze ook allemaal actief zijn.
Dat had ik dus over het hoofd gezien! De lijst is inderdaad niet actueel. Ik zie dat de laatste actualisering net na de wifi onderbreking van gisteren gebeurt is. Het zal dus de Nest Mini geweest zijn die geen wifi signaal kon vinden.

Super bedankt voor de reacties!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee