Toon posts:

CV ketel offerte

Pagina: 1
Acties:

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:35
Voor een kennis 1 persoons huishouden ben ik bezig een CV ketel offerte te krijgen. Het gaat om een iets kleinere woning dan een normale eengezins. De ketel is nu een Remeha Avanta CW4 uit 2005 welke nu een lekke warmtewisselaar heeft.

De offerte die nu is uitgebracht is meer dan 2200 euro voor een CW5 wat niet echt nodig is gezien het gebruik.

Wat zijn gangbare prijzen voor iets vervangends CW4. Ik lees regelmatig hier prijzen van 14-1500 euro, is dat nog steeds haalbaar?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-01 21:16
Vraag meerdere offertes en ga langs bij winkels

Google kan ook helpen.

Hou rekening met de kosten van installatie en afstelling (ook die van radiatoren!)

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:47
In 2019 hebben wij onze CV laten vervangen. Een ruimere woning, dus het werd een CW5+ ketel (Vaillant 30/34 meen ik) en dat was destijds, inclusief wat meerwerk en een extra magneetfilter, rond de 2100 euro.

Nu is de ketelprijs maar een deel van het totaal, tussen een goedkope CW4 en wat luxere CW5 of CW5+ ketel zit misschien maar 150-250 euro. De kosten zitten hem met name in de installatie en randzaken. Mocht je nu 1 offerte hebben van 2200, laat gerust een of twee offertes opstellen bij andere firma's. De inflatie zal vast een rol spelen met de nu hogere prijs, wellicht ook de tijd van t jaar; CV boeren zullen het druk hebben nu, wij hebben de ketel in de zomer laten vervangen.

[Voor 21% gewijzigd door Moi_in_actie op 20-12-2022 12:29]

Ryzen 7 3700X @4275Mhz ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:15
Volgens mij was er destijds ook een terugroepactie voor dit model ketel aangaande de warmtewisselaar, wellicht is het nog interessant om dat te achterhalen?

• NimRod1337
Rostares schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:37:
Volgens mij was er destijds ook een terugroepactie voor dit model ketel aangaande de warmtewisselaar, wellicht is het nog interessant om dat te achterhalen?
Heb direct Remeha Apeldoorn gebeld, maar helaas voor dit type geen actie geweest voor de ww. Bedankt voor de suggestie.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? https://www.warmgarant.nl/cv-ketel-kopen

[Voor 9% gewijzigd door NimRod1337 op 20-12-2022 12:44]

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:15
NimRod1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:43:
[...]

Heb direct Remeha Apeldoorn gebeld, maar helaas voor dit type geen actie geweest voor de ww. Bedankt voor de suggestie.
Ah dat is weer jammer.

Wat betreft het vermogen van de ketel is het met name interessant wat het warm water verbruik is. Als men gewend is om met een regendouche te douchen (en de leidingen zijn er op berekend) dan kan een hoger vermogen wel interessant zijn.

De meeste CW4 ketels krijgen een normaal huis prima warm dus daar zal het probleem niet liggen.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Wij hebben in april van dit jaar een nieuwe CV ketel gekocht. Wij merkten bij installateurs inderdaad dat ze ons vaak een CW5 ketel wilden verkopen omdat dat nodig was, 'want je weet maar nooit wat er in je gebruik gaat veranderen'. Da's natuurlijk ergens wel zo, maar in een tussenwoning met een simpele badkamer durf ik wel de aanname te maken dat we geen 2 regendouches tegelijk aan zullen hebben en dan in de keuken ook nog warm water willen hebben. :)

Kijk daarom hoe groot het huis is en wat de verwachtingen qua comfort en bijvoorbeeld vulsnelheid van een bad is. Wij kozen toentertijd voor een Remeha Avanta Ace 28c CW4 bij warmtethuis.nl . De ketel zelf was toen €1379 inclusief BTW (als ik nu op de website kijk is het €1449), maar daar kwamen nog wat kosten bij (nieuwe thermostaat, nieuwe vuilafscheider en het vervangen van de rookgasafvoer). Je kunt bij zo'n online partijen vaak foto's sturen van je huidige installatie en eventueel aangeven wat je wensen/eisen zijn, dan kunnen ze op afstand redelijk ver komen met hun advies. Installatie gebeurt met een lokaal ingehuurde partij, die partij krijgt waarschijnlijk een vast bedrag per installatie dus je kunt daar niet al te veel service van verwachten (je moet waarschijnlijk zelf de rommel na installatie opruimen en eventueel zelf je CV inregelen).

Om antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag: ja het kan voor ~€1400-€1500, maar het hangt af welke service je verwacht en welke opties je wilt (of nodig hebt, wanneer bijvoorbeeld je rookgasafvoer vervangen moet worden). Kijk vooral even rond op internet. :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb hem vorig jaar laten vervangen, maar de prijs is lastig vergelijken (het is in BE en dat is volgens mij altijd al duurder dan NL) en er was wat meerwerk met het rookgaskanaal, en een stukje loodgieterswswerk in de kruipruimte en er moesten twee toestellen verwijderd worden (twee man waren een lange dag bezig, tot 20 uur savonds).

Ik heb toen ook jaloers naar de prijzen van 1500 euro in Nederland zitten kijken, maar ik durfde niet iemand uit Nederland te laten komen (voor de verzekering lijkt me dat niet handig).

[Voor 21% gewijzigd door Marzman op 20-12-2022 12:57]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NimRod1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:17:
Voor een kennis 1 persoons huishouden ben ik bezig een CV ketel offerte te krijgen. Het gaat om een iets kleinere woning dan een normale eengezins. De ketel is nu een Remeha Avanta CW4 uit 2005 welke nu een lekke warmtewisselaar heeft.

De offerte die nu is uitgebracht is meer dan 2200 euro voor een CW5 wat niet echt nodig is gezien het gebruik.

Wat zijn gangbare prijzen voor iets vervangends CW4. Ik lees regelmatig hier prijzen van 14-1500 euro, is dat nog steeds haalbaar?
kijk oa hier nog even https://www.feenstra.com/shop/cv-ketels/cw3_cw4.html misschien heb je aan CW3 wel genoeg

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:22

Metalfreak

Hoije woh!

NimRod1337 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:43:
[...]

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? https://www.warmgarant.nl/cv-ketel-kopen
Yep, al 2x een goede ervaring mee gehad. In het vorige en het huidige huis. Voor het vorige huis had ik de CV ketel al besteld nog voor ik de sleutel had (hing een aftandse Agpo Ferroli in die nog op zijn best lauw water gaf) en ze belden me op of ik niet toch een maatje groter zou kiezen omdat ze even naar het adres op Funda gekeken hadden. Ik zat zelf ook al met die twijfel, dus ik vond dat stukje extra service wel fijn in plaats van het blind doorschuiven van de order. In overleg toen gekozen voor een CW5 ipv CW4 ketel. Bij mijn huidige huis gewoon gekregen wat ik besteld had. Ze schakelen gewoon lokale installateurs in voor installatie en onderhoud. Maar was bij hun goedkoper uit dan het door een mannetje zwart buiten werktijd te laten plaatsen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• NimRod1337
CW3 zat ik ook al aan te denken inderdaad. Is best een optie om na te gaan.

• NimRod1337
Metalfreak schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:01:
[...]

Yep, al 2x een goede ervaring mee gehad. In het vorige en het huidige huis. Voor het vorige huis had ik de CV ketel al besteld nog voor ik de sleutel had (hing een aftandse Agpo Ferroli in die nog op zijn best lauw water gaf) en ze belden me op of ik niet toch een maatje groter zou kiezen omdat ze even naar het adres op Funda gekeken hadden. Ik zat zelf ook al met die twijfel, dus ik vond dat stukje extra service wel fijn in plaats van het blind doorschuiven van de order. In overleg toen gekozen voor een CW5 ipv CW4 ketel. Bij mijn huidige huis gewoon gekregen wat ik besteld had. Ze schakelen gewoon lokale installateurs in voor installatie en onderhoud. Maar was bij hun goedkoper uit dan het door een mannetje zwart buiten werktijd te laten plaatsen.
Oh zo werkt dat, alles gaat lokaal. Goed om te weten, wist ik niet. Het leek me al zo'n bedrijf inderdaad, maar zelf al een tijd geen ketel nodig gehad.

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

cvtotaal.nl wellicht. Kan je zelf een ketel uitzoeken en aanschaffen. Daar kan je matchen met een installateur, waar ze meestal 500 euro rekenen om te installeren. Heb uiteindelijk zelf niet gebruik van gemaakt, maar wel getipt door een goede vriend die er prettige ervaringen mee had. Ik had al een offerte van een 2200,- geaccordeerd helaas. Bij cvtotaal zou je goedkoper uit kunnen komen.

Mi 11T Pro | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Nissan Leaf 40 Tekna

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:07
Is die 2200 vooral de ketel of omdat ze toch alles kunnen vragen door de drukte?
Vervangen is ongeveer 2-4 uur werk afhankelijk van de locatie.

• NimRod1337
jeroen3 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:18:
Is die 2200 vooral de ketel of omdat ze toch alles kunnen vragen door de drukte?
Vervangen is ongeveer 2-4 uur werk afhankelijk van de locatie.
Volgens mij hele plaatsing. Het lijkt qua prijs ook best redelijke offerte hoor, maar als blijkt dat er een moderne CW4 geplaatst kan worden voor 700 minder is dat wel een fikse besparing. Locatie is beneden bij de voordeur, goed toegankelijk.

• BBB-Nick
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 29-01 18:45
Als je echt een klein budget heb....
Veel mensen gaan nu om naar een verwarming anders dan een cv ketel, ik heb laast een remeha tzerra ace cw5 van 6 jaar met een keurig ingevuld onderhoud schema van markplaats gekocht voor 70 euro.

Deze heb ik door een loodgieter laten plaatsen in de schuur (staat los van het huis) en die vroeg voor een halve dag werkt inclusief onderhoud en een volledige check van de ketel 350 euro.

Dus voor 420 euro heb ik een ketel welke een jaar of tien mee gaat...

• NimRod1337
BBB-Nick schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:50:
Als je echt een klein budget heb....
Veel mensen gaan nu om naar een verwarming anders dan een cv ketel, ik heb laast een remeha tzerra ace cw5 van 6 jaar met een keurig ingevuld onderhoud schema van markplaats gekocht voor 70 euro.

Deze heb ik door een loodgieter laten plaatsen in de schuur (staat los van het huis) en die vroeg voor een halve dag werkt inclusief onderhoud en een volledige check van de ketel 350 euro.

Dus voor 420 euro heb ik een ketel welke een jaar of tien mee gaat...
Goeie tip. Dit heb ik zelf ooit gedaan, toen nog een een Nefit 21V uit 1993 van dik 10 jaar oud. Misschien hangt ie er nog wel zo goed was die. Niet eens vanwege budget, hoewel toen zeker ook wel, maar gewoon omdat het zo ook kan. Ik was volgens mij iets van 500 euro kwijt incl nieuwe HR muurdoorvoer. De kennis moet denk ik toch echt maar wat nieuws aanschaffen nu.

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 10:21
CVTotaal 2017

Remeha Avanta CW4 28c A-label € 835,00
Ketelmontage (actieprijs) ketelmontage-actie2 € 350,00
Gratis Cv Ketel expansievat
aansluitpakket € 0,00
Flamco combi lucht en vuilafscheider alles in 1 oplossing ipv de vuilafscheider € 125,00

Subtotaal: € 1.082,65
BTW: € 227,35

Eindtotaal: € 1.310,00

• NimRod1337
Bushie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:06:
CVTotaal 2017

Remeha Avanta CW4 28c A-label € 835,00
Ketelmontage (actieprijs) ketelmontage-actie2 € 350,00
Gratis Cv Ketel expansievat
aansluitpakket € 0,00
Flamco combi lucht en vuilafscheider alles in 1 oplossing ipv de vuilafscheider € 125,00

Subtotaal: € 1.082,65
BTW: € 227,35

Eindtotaal: € 1.310,00
Is toch echt netjes hè. Zal nu wat hoger zijn, maar zal deze partij zeker meenemen.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:12
Sowieso voor een CW3 gaan, scheelt je kosten en je levert niets in.

Zo’n CW3 levert met gemak 20kW aan warmte. Meer dan je ooit nodig hebt.

Voor warm water zijn in 99% van de gevallen de leidingen de bottleneck en niet de ketel. Tenzij je alle leidingen hebt overgedimensioneerd bij de aanleg.

[Voor 5% gewijzigd door Sethro op 20-12-2022 14:11]

• Bushie
CVTotaal is een dozenschuiver, er komt eerst een koerier met de ketel en aanverwanten, en daarna wordt er een lokale installateur aangestuurd om e.e.a. te monteren.

• NimRod1337
Bushie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:22:
CVTotaal is een dozenschuiver, er komt eerst een koerier met de ketel en aanverwanten, en daarna wordt er een lokale installateur aangestuurd om e.e.a. te monteren.
Ja, dat begreep ik vanaf de site. Er zijn meerdere van dit soort partijen. Op zich wel goeie constructie vooral omdat je weet waar je aan toe bent qua prijs denk ik, of zijn er ook nadelen?

• Bushie
Bij mij kwam er een installateur langs, waar ik ook zelf rechtstreeks een offerte aangevraagd had.
Nu ben ik niet zo van het uitknijpen van de kleine zelfstandigen, maar de offerte van die installateur lag meer dan €350 hoger, dat vond ik te veel van het goede.
Ik was dus bang dat hij pissed zou zijn, en e.e.a. er even vlug in zou knallen, niets was minder waar, keurig werk geleverd, netjes alle waterafvoeren en de rookgasafvoer in orde gemaakt, incl de klemmen op de afvoerpijpen en de stormbeugel geplaatst. Ik heb 'm toen hij klaar was €100 rekenkosten gedaan voor het uitbrengen van z'n eigen offerte (hij doet nu ook jaarlijkse inspectie van de ketel), ik blij, hij blij, de hele wereld blij.

• NimRod1337
Bushie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 14:33:
Bij mij kwam er een installateur langs, waar ik ook zelf rechtstreeks een offerte aangevraagd had.
Nu ben ik niet zo van het uitknijpen van de kleine zelfstandigen maar, de offerte van die installateur lag meer dan €350 hoger, dat vond ik te veel van het goede.
Ik was dus bang dat hij pissed zou zijn, en e.e.a. er even vlug in zou knallen, niets was minder waar, keurig werk geleverd, netjes alle waterafvoeren en de rookgasafvoer in orde gemaakt, incl de klemmen op de afvoerpijpen en de stormbeugel geplaatst. Ik heb 'm toen hij klaar was €100 rekenkosten gedaan voor het uitbrengen van z'n eigen offerte (hij doet nu ook jaarlijkse inspectie van de ketel), ik blij, hij blij, de hele wereld blij.
Top aangepakt zeg, inderdaad vaak ben je bang voor helemaal niets. Maar ik kende die internet partijen helemaal niet, soort thuisbezorgd voor CV ketels. Als je die sites voor het eerst ziet, ben je niet zeker of dit wel klopt, maar het lijkt goed zo te horen. Dus ik ga het voorleggen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee