Toon posts:

Assassins creed Black Flag / Rogue onder windows 11 Pro

Pagina: 1
Acties:

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:12

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Ik heb Black Flag en Rogue beide legaal op 2 verschillende launchers; Steam en Ubisoft connect, maar beide willen de game niet starten. Ik krijg een split seconde een venster te zien die gelijk weer weggaat en er gebeurt vervolgens niets.

Na zoeken op het grote interweb kwam ik wat suggesties tegen van verwijderen van bestanden, opnieuw valideren en draaien in compatibility mode, maar die hebben allemaal geen effect gehad.

Ook heb ik een versie van internet gehaald via een mooi piratenschip, maar dat is hetzelfde verhaal eigenlijk.

Is dit een gevalletje van te oude software op een te nieuw OS, of is er nog een mooie truck om het wel mogelijk te maken? Ik had eigenlijk wel zin om piraatje te spelen in deze donkere dagen :'(

blup

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:48
Heb je al een ticket gelogd via ubisupport?

Steam gaat je niet helpen, die verwijzen je gewoon door naar Ubisoft omdat de game + launcher via hen loopt

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
AntiChrist7 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:12:
Heb je al een ticket gelogd via ubisupport?

Steam gaat je niet helpen, die verwijzen je gewoon door naar Ubisoft omdat de game + launcher via hen loopt
Ik heb de topics gezien bij ubisoft, die gasten komen niet verder dan "heb je je drivers geupdate" en dat niveau.

blup

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:56
Je gebruikt altijd de Ubisoft launcher ook al start je het via steam.

Bios updaten, drivers updaten, GPU drivers updaten met DDU.
Klinkt als een incompatible driver ergens.

(sorry maar kom niet verder dan "heb je je drivers geupdate" en dat niveau.) ;)

[Voor 19% gewijzigd door Bad Brains op 20-12-2022 16:12]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik ben de oudere AC spellen allemaal nog eens aan het spelen, en hierbij kom ik ook tegen dat ze wat minder flexibel omgaan met rare resoluties.

3440x1440 krijg ik helemaal niet aan de praat, dus ik moet al terug naar 2560x1440, en dan moet ik ook nog eens het spel windowed draaien (wat bij de meeste gewoon met een parameter '-windowed' kan).

Het kan ook helpen om deze settings in de .ini te doen; deze staat of onder C:\Ubisoft\ en dan ergens een mapje van het spel, of onder je Documenten\My Games of Documenten\<naam van spel>. Kan even zoeken zijn waar precies.
In die .ini kun je dan je resolutie instellen, waardoor het spel meestal ineens wel wil starten. Als je dan in-game je resolutie met rust laat dan kun je gewoon spelen, maar als je met de in-game settings gaat rommelen wil het nog wel eens resetten.

Dit lijkt iets te maken te hebben met het herkennen van je hardware, bij AC Revelations is de grote fix zelfs het verwijderen van een .dll die hier voor gebruikt wordt.

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:48
Bezulba schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:07:
[...]

Ik heb de topics gezien bij ubisoft, die gasten komen niet verder dan "heb je je drivers geupdate" en dat niveau.
je moet ook niet op de forums gaan, maar een ticket loggen, daar zitten mensen die effectief betaald worden voor troubleshooting. Hebben mij toch al een paar keer geholpen

• Bezulba

Bezulba

Formerly known as Eendje

Topicstarter
Nou, na nog wat door zoekwerk heb ik een work around.

Het is namelijk niet alleen Black flag/rogue, maar letterlijk ALLE Assassins creed titles van voor Origins.

De oplossing? Nieuw account maken in windows en daar mee spelen.. vraag me niet om de logica. 8)7

blup

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee