Toon posts:

seriel naar usb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een confurter van serie naar usb te kopen ?! van usb van serie ken wel ..
opzich zou het logisch zijn omdat usb hogere hz heeft maar toch ik weet het zelf niet zeker

groetjes
pim

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:16
Op donderdag 30 augustus 2001 09:30 schreef waldiny het volgende:
Is het mogelijk om een confurter van serie naar usb te kopen ?! van usb van serie ken wel ..
opzich zou het logisch zijn omdat usb hogere hz heeft maar toch ik weet het zelf niet zeker

groetjes
pim
Ja, die zijn er. Je bedoelt toch usb de computer in en serieel aan een adapter? Op m'n werk hebben we die dingen van Palm voor de Palm handhelds.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 09:40 schreef biobak het volgende:

[..]

Ja, die zijn er. Je bedoelt toch usb de computer in en serieel aan een adapter? Op m'n werk hebben we die dingen van Palm voor de Palm handhelds.
nee van serie (computer) naar usb (scanner camera wat dan ook)

Verwijderd

Ik heb ze wel andersom...

Is USB niet een zodanig apart systeem dat het problemen geeft?! :?

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55
Ik heb het een keer geprobeerd met een paar converters van serieel naar ps/2 via 2 plugjes, maar dat werkte niet.
Ik weet niet of er verloopstukjes zijn voor serieel naar USB maar ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.

Laat ff weten wat je bereikt!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

Als het voor een desktop is kun je natuurlijk een insteekkaartje kopen met een aantal poorten erop.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:20
Op donderdag 30 augustus 2001 10:08 schreef MuddyMagical het volgende:
Ik heb het een keer geprobeerd met een paar converters van serieel naar ps/2 via 2 plugjes, maar dat werkte niet.
Ik weet niet of er verloopstukjes zijn voor serieel naar USB maar ik heb ze in ieder geval nog nooit gezien.

Laat ff weten wat je bereikt!
USB stuurt leuke dingen extra mee (info over apparaten, flowcontrol, etc). ps/2 en serieel doen dit niet. dan is serieel asynchroon en usb niet.

Een converter van serie naar ps/2 naar usb, gaat natuurlijk nooit goed. Probeer bijv. maar eens een ps/2 -> usb converter van microsoft voor logitech te gebruiken.
Die converter werkt meestal maar bij 1 soort apparaat.

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Ik heb die converters in een blad voor de groothandel gezien. Voor particulier heb ik ze nog niet gezien.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Ik heb ooit eens een Logitech muis gekocht met een USB/PS2 aansluiting. Ik had toen echter nog geen USB en PS/2 dus ik dacht, dan maar ff een convertor kopen voor USB naar serieel. Nergens was aan deze dingen te kopen. Uiteindelijk heb ik toen maar een PS/2 serieel convertor gekocht, maarjah daardoor had ik dus wel een verloop van USB -> PS2 -> Serieel. Je raadt het waarschijnlijk al: dit werkt niet :(

Logitech wilde me niet verder helpen. Uiteindelijk muis maar doorverkocht, omdat ik toch nergens aan een USB/serieel convertor kon komen.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb niet alles gelezen maar die dingen zullen wel weer #$%@$-duur zijn, en trouwens: voor 50 piek (dacht ik) heb je 2 USB-poorten! Of heb je het nodig voor een laptop?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1