Toon posts:

Op zoek naar goede UPS/beveiliging voor stroom

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:39
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar wat onderdelen om onze computer kamer compleet af te maken + thuis kantoor. Het gaat hierbij om:
UPS voor 2x Dekstop (of 3x losse UPS, daar ben ik nog niet geheel over uit). Stekkerdozen met beveiliging, minimaal 10 stekkers (Daar kom ik zo op terug)

Wat is je budget?
Budget is heel lastig te bepalen, ik zou zeggen max 400-500 euro, maar als het iets duurder wordt kan het ook. Geen 1000+ euro :)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Totaal niet

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
PC Kamer heeft:

1x Desktop met i5-6600 + 1070 + 16GB Memory (Grofweg 500-600 Watt gebruik)
1x Dekstop Ryzen 7 2700X + 1070Ti + 16GB Memory (Grofweg 600-700 Watt gebruik)

De i5 heeft 3 schermen, 1x Ultrawide 1x 27" en 1x 24"
De R7 heeft 2x 24"

Met daarbij de volgende stekkers:

2 PC's
5 Schermen
2 Speaker sets
2 Bureau verlichting (bureau wordt gebruikt als hobbyplek ook)
1 Switch (16 poort, future proof)
1 Printer
1 Cricut
1 Ender 3 Pro

Dus dan kom ik grofweg op 15 stekkers uit. Deze wil ik uiteraard splitsen over stekkerdozen + stroom aansluitingen op de te komen plek op zolder.

Nu zie ik door de vele bomen het bos niet meer, stekkerdozen kan ik wel mee overweg. Een goede met beveiliging is wat ik zoek. maar de UPS is een ramp. Als ik beetje rondkijk zie ik van alles qua wattage wat ze kunnen leveren, maar waar moet ik rekening mee houden? Zo heb ik de volgende opties gevonden;

https://www.informatique....i-2200-stl-fr-type-e.html
https://www.informatique....00va-avr-schuko-outl.html

APC heb ik vanuit mijn werk al goede ervaringen mee, maar aardig aan de prijs. Voor stekkerdozen zat ik te kijken:

https://www.informatique....spanningsbeveiliging.html x2 (1 per werkplek)

Voor de werkkamer is het een stuk makkelijker, daar komt het volgende te staan:

Laptop
27" scherm
Avaya toestel (Vraag me niet waarom, elk zichzelf respecterend bedrijf is al over op volledig digitaal Avaya)

Dus daar kan ik met een stuk minder uit de voeten, geen UPS nodig maar wel een goede stekkerdoos + Switch

https://www.informatique....ingsbeveiliger-2300w.html

Zie ik iets gigantisch over het hoofd? Want waar ik vooral issues mee heb. Als ik een UPS koop (ik kom zelf uit de support/helpdesk verbetering wereld, dus ik ken wel basis IT spul maar UPS details gaan me te boven), dan zie ik heel leuk "400-720 Watt" maar dat is uiteraard te weinig om 2 PC's op te draaien. Is het dan handiger om 2x losse UPS te hebben? of 1 grotere zodat ik gelijk de 2 PC's kan laten draaien erop? (Alleen de PCs komen op de UPS overigens, niet de andere hardware)

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Alle reacties

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:47
Mijn eerste vraag zou zijn waarom moet alles achter een UPS?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom wil je een UPS? Om je computers netjes af te sluiten bij een stroomstoring? Of wil je gewoon kunnen doorwerken zonder stroom uit de muur? Dat laatste gaat wel een paar honderd euro per minuut kosten.

UPS en surge protector zijn twee verschillende apparaten.

[Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 20-12-2022 10:38]

I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• corset
@CodeCaster @Dracula Vooral omdat ik de PC's netjes wil kunnen afsluiten bij een stroomstoring,

De PC's worden ook gebruikt nu een stukje om een eigen bedrijfje op te gaan zetten, dus wil het wel goed afgevangen hebben.
Ook is het uiteindelijk de bedoeling dat de NAS er ook op gaat draaien, en zeker die wil ik goed beschermen omdat er veel foto's op staan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Dracula
Dan zou ik beginnen met kijken wat je nu echt wil beschermen? Neem aan dat speakers, printers en alle randapperatuur niet nodig is.

NAS is idd wel een waar een UPS iets kan toevoegen (doe ik zelf ook) en een simpele kost je geen fortuin.

PC's tsja dat is idd een punt waar je je van kan afvragen hoevaak zijn er stroomstoringen vs heb ik dan echt een of meerdere flinke UPS'en nodig?

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-02 20:34
Je stuurt een stekkerdoos met overspannings, en je hebt het over een ups.
z'n stekkerblok kun je prima kopen, kost 25 euro...
een ups om randapparatuur te beschermen is puur onzin in mijn ogen.
voor je pc, tja hoe vaak heb je een stroomstoring? en dan moet er ook nog iets stuk gaan.
weegt in mijn ogen niet af aangezien je ook stroomkosten voor die ups moet betalen..

Je wil wel je data veilig hebben, maar dat kan ook in een cloud?
heb je niets hiervan nodig.

• corset
@Dracula wat ik al aangeef in de post (en wat ik duidelijker moet maken, daar heb je gelijk in);

(Alleen de PCs komen op de UPS overigens, niet de andere hardware)

@Eskimoo

Ik heb ook UPS in de links gezet, maar je hebt gelijk

Concreet komt het op het volgende neer:

1.) is een UPS voor 2x desktop nodig? Of ben ik een oplossing aan het zoeken voor een niet bestaand probleem?
2.) Als ik ga kijken naar simpele stekkerdozen (voor de niet te "beschermen" hardware) kom ik uit op de bovenstaande link, is dat goed genoeg? of kan ik beter ergens anders voor kijken.

Ik zal gelijk toegeven, als ik de vragen zo zie is mijn start post onduideijk, ik zal dit aanpassen. Mijn excuses hiervoor!

• Dracula
Eskimoo schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:19:
Je stuurt een stekkerdoos met overspannings, en je hebt het over een ups.
z'n stekkerblok kun je prima kopen, kost 25 euro...
een ups om randapparatuur te beschermen is puur onzin in mijn ogen.
voor je pc, tja hoe vaak heb je een stroomstoring? en dan moet er ook nog iets stuk gaan.
weegt in mijn ogen niet af aangezien je ook stroomkosten voor die ups moet betalen..

Je wil wel je data veilig hebben, maar dat kan ook in een cloud?
heb je niets hiervan nodig.
UPS helpt ook tegen overspanning, aangezien batterij ervoor zit maar goed punt blijft idd heb je het nodig.

Enige waarom ik een UPS gebruik is voor mijn NAS, ik heb al een paar keer kortsluiting gehad door onduidelijke redenen en een keer is een volume hierdoor gecrashed.

En Cloud is zeker een alternatief maar besef je goed dat je ook in de cloud voor en nadelen hebt. Betaald, gratis, wel of geen extra backups, ineens toegang geblokkeerd om onduidelijke redenen en noem maar op.

UPS nodig? vermoed van niet, misschien kleintje voor een NAS.

Surgeprotector, die kosten amper iets dus kan je altijd aansluiten. Enorme pieken ga je waarschijnlijk niet opvangen (directe inslag bliksem) maar een piek spanning op het net door een storing oid mogelijk wel.

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-02 20:34
antwoord op je vragen:

1: Ik vind dat het niet nodig is een ups voor een pc. wel voor een server als je die zelf host.
2: Een stekkerblok met overspanning kun je altijd kopen. dit kost de wereld niet. en heb je toch een kleine bescherming. zelf heb ik dit wel thuis. "voor het geval dat"
3: Cloud kost geld, maar een ups een nas en stroom ook.
4: Wil je dan toch nog een ups, dan neem er 1 die voldoende kan leveren,(niet 2 kleine) zodat je 5 min je pc's kan laten door draaien.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee