Brom door speakers achter

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Sinds ik een week van vakantie terug ben heb ik een brom door mijn speakers achter. Dit zijn speakers die op een normale stereo/versterker zijn aangesloten, ook als de pc uit staat en ook als de stereo uit staat. Ook heb ik er een tv-tuner in zitten en als ik de kabel in deze tvkaart stop, is de brom behoorlijk hard. Mijn enige oplossing is om geen tv meer te kijken :-( en als ik ga slapen de kabel naar mijn versterker te ontkoppelen of de stroom van de pc te halen.

Ik snap er helemaal niks van en het enige dat ik kan verzinnen is dat de versterker niet helemaal ok meer is. Iemand anders suggesties? :?

Sander

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 07:46

Emerge

Bifidus schmifidus

Wellicht is de kabel niet helemaal lekker meer.
Heb ik ook gehad. Kabel en aansluitinkjes vervangen.
Check ook de aansluitingen op de speakers. Die kunnen door teveel aansluiten/ontkoppelen van de kabels ook brak worden.

Succes!

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

Verwijderd

Aansluit punten goed schoon maken en eventueel aanknijpen.

• AxiMaxi
  • Laatst online: 27-05 15:33
Een brom in audio wil meestal zeggen dat de aarding niet goed is of dat audiokabels die naar de versterker lopen (in jouw geval dan), kapot zijn of verkeerd contact maken.

Probeer 's 1 voor 1 de kabels uit je versterker te halen om te kijken wanneer het verdwijnt.

Brommen de speakers ook nog als alle audio-input uit de versterker is, dan is er iets met de versterker aan de hand OF met de kabels die naar de speaker lopen. Al is dat laatste wat minder waarschijnlijk.

Liggen er geen kabels los die wel in je versterker zitten, maar aan het andere eind bijvoorbeeld op het tapijt liggen, of tegen een metalen object als een tafelpoot of computerkast?

Goed checken dus. Succes.

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:40
Gewoon alle kabels even nakijken en zonodig vervangen.

Verwijderd

Een aarding van de 220v van zowel mijn stereotoren als mijn pc gaf een irritante brom in het geluid. :?
Bleek dat je een soort ring creeerd waardoor je weer een brom creeerd.
Om te kijken of dit het geval is, zorg je ervoor dat alle apparatuur die gekoppeld zit aan jou pc (dus ook middels audiokabels)niet geaard is aan de 220.
Mijn probleem was toen hiermee verholpen.

Sux6

• Sandermvdb
  • Nu online

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben achter het volgende gekomen:
Het volgende is nodig voor een brom: computer zit op 220V, tulp kabel zit tussen pc en versterker, speakerkabel zit tussen speaker en versterker. De rest van de kabels maakt allemaal niet uit, ook niet of een apparaat aan of uit staat.

Wel ben ik erachter gekomen dat als ik de pc aard, dat dan de zachte brom weg is. Het probleem dat blijft, is als ik de tvtuner op de tvkabel aansluit, ik blijf dan een behoorlijk harde brom horen. Ik zal binnenkort de kabel tussen mijn pc en versterker vervangen. Hopelijk is dit de oplossing.

Nog meer suggesties?

• OverSoft
  • Laatst online: 10-08 00:09
zie faq |:(
Pagina: 1