TLDR:
Lost WiFi 6, Roaming issues op ?
Of is afhankelijk van het merk ? (en met welke merk heb je goeie ervaringen mee ?)
Ik heb nu een UniFi setup.
En heb al op 2 keer toe gemerkt dat devices niet goed de 'betere' AP kiezen.
* ik heb de TV uiteindelijk maar bekabeld, bleef continue de 'slechte' (+20m, veel packet drops) AP kiezen boven de AP op ~6m afstand.
* nadat ik de AP op begaande grond heb verplaats (waardoor deze dichterbij de AP op de 1ste verdieping is) had ik een stuk meer issues. na wat trail & error met zendvermogen,kanalen/etc, uit eindelijk maar de AP op de 1ste verdieping uitgezet.
Qua andere merk zoek ik:
* seamless roaming
* meer ap's is niet slecht, en vergt geen uren configureren qua zendvermogens/kanalen/etc
nice to have:
* alles via 1 interface
* geen uren op google om te zorgen dat die ene IoT via aparte netwerk toch te bereiken is via de app
zou het helpen om alle wifi 5 units te vervangen door wifi 6 units ?
of is beter om geheel te vervangen door meer enterprise merk zoals engenius, aruba, ruckus of andere ?
of zoek ik iets wat eigenlijk nog niet bestaat ?
Lost WiFi 6, Roaming issues op ?
Of is afhankelijk van het merk ? (en met welke merk heb je goeie ervaringen mee ?)
Ik heb nu een UniFi setup.
En heb al op 2 keer toe gemerkt dat devices niet goed de 'betere' AP kiezen.
* ik heb de TV uiteindelijk maar bekabeld, bleef continue de 'slechte' (+20m, veel packet drops) AP kiezen boven de AP op ~6m afstand.
* nadat ik de AP op begaande grond heb verplaats (waardoor deze dichterbij de AP op de 1ste verdieping is) had ik een stuk meer issues. na wat trail & error met zendvermogen,kanalen/etc, uit eindelijk maar de AP op de 1ste verdieping uitgezet.
Qua andere merk zoek ik:
* seamless roaming
* meer ap's is niet slecht, en vergt geen uren configureren qua zendvermogens/kanalen/etc
nice to have:
* alles via 1 interface
* geen uren op google om te zorgen dat die ene IoT via aparte netwerk toch te bereiken is via de app
zou het helpen om alle wifi 5 units te vervangen door wifi 6 units ?
of is beter om geheel te vervangen door meer enterprise merk zoals engenius, aruba, ruckus of andere ?
of zoek ik iets wat eigenlijk nog niet bestaat ?
Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427