Toon posts:

Monteren iq7+ van Enphase op frame pv-installatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wech
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-12-2022
Vorige week zijn bij ons 10 zonnepanelen geplaatst op plat dak. De installateur had de 10 iq7+ micro-omvormers van enphase verbonden met de panelen en neergelegd op dak i.p.v. vastgemaakt aan frame. Na klacht van mij heeft de monteur ze nu vastgeklemd achter de panelen zonder ze vast te schroeven. Uit de positie van de schroefgaten op de foto krijg ik de indruk dat ze ondersteboven zijn vastgeklemd in de "holte" van de panelen. Volgens de handleiding van Enphase moet de beugel boven. Verder moet er volgens mij een afstand zijn van 1,3 cm tussen achterkant paneel en bovenkant micro-omvormer. De buitenrand van panelen is 3 cm hoog en de "holte" 2 centimeter diep. Ik denk dat de micro-omvormers daarom 7 mm van zonnecellen af zitten. Klopt mijn redenering? Kan het systeem daardoor verstoren bij hogere temperaturen

? Kans op oververhitting paneel/omvormer? Kans op brand?

Alle reacties

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat een snelle hack zeg :(

Voor je paneel lijkt het me netter en beter als deze vlak op de beugel komen. Nu zit er op 1 punt een verhoging onder.

Je kunt ze laten terugkomen. Of bij het RVS Paleis wat boutjes en moeren bestellen en ze zelf aan de onderkant monteren van de lijst.

Hoever de omvormer van het paneel afzit hangt af van hoe hij zit. De metalen plaat zit aan de achterkant. Als die naar boven wijst dan hangt de omvormer eronder en heb je 2cm ruimte.

[Voor 24% gewijzigd door twixx op 20-12-2022 09:36]

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee