Toon posts:

USB inbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bommetje
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-01 18:47
Beste tweakers,

Ik heb een stopcontact vervangen met een USB wandcontactdoos (5v max 3.1amp). Apparaten die aangesloten worden via een USB kabel aan de wandcontactdoos laden in de eerste 5 seconden normaal op en daarna extreem vertraagd. De oplaadtijd verspringt van 1,5 uur naar 8 uur!

Met een USB spanningsmeter ben ik er achter gekomen dat in het begin 1,7A wordt geleverd, om vervolgens 5 seconden later naar max 0,40A te zakken. Alles gecontroleerd, dubbel gecheckt of N en L niet zijn omgedraaid, de USB kabels doorgemeten, alles opnieuw aangesloten, maar dit heeft geen resultaat. Ook de USB wandcontactdoos aansluiten op andere stopcontacten levert een spanning op van 0,40A.

Ik heb meerdere apparaten aangesloten, waarbij de Amp direct zakt.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Gr,

Bommetje

Alle reacties

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aan het USB-gedeelte van je wandcontactdoos? Die is kennelijk niet in staat om die 3,1A te leveren. Dus retour afzender voor reparatie of vervanging.

• Bommetje
Ik heb hem al een keer opgeruild voor een nieuwe. Die doet exact hetzelfde.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:48
Merk en type?
Is het een goedkoop prulletje wat het vermogen niet aankan?
Is het een dure die de capaciteit van je device uitleest en daarom beperkt op 0.5A (en is vb je aansluitkabeltje gaar)?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Bommetje
Het is van Q-link (https://www.bouwmaat.nl/q...usb-5v/product/0000759607)

Het uitlezen van de capaciteit is een goedkoop ding, maar leest meer uit dan 0.5A. Als de USB kabel in een normale adapter zit, leest hij 1.78A uit. Daar lijkt het dus niet aan te liggen.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:46

SambalBij

We're all MAD here

Die site heb je weinig aan... Die hebben de specs geknipt-en-plakt van een ander ding zo te zien...
(Ga er tenminste niet van uit dat die USB poorten 16A bij 230V kunnen leveren...)
Als de USB kabel in een normale adapter zit, leest hij 1.78A uit. Daar lijkt het dus niet aan te liggen.
Dat zegt helemaal niets.
Hoeveel vermogen een USB device maximaal gaat trekken wordt bepaald door negotiation en protocollen.
Als die adapter wat meer logica bevat, en bijvoorbeeld Qualcomm Quickcharge ondersteunt, dan zal een aangesloten apparaat die dat ook ondersteunt naar een hoger vermogen gaan. Als jouw wcd dat niet ondersteunt, en het aangesloten device 'ziet' niets aan de overkant, dan zou dat device naar max 500mA moeten gaan, wat gezien jouw meter ook netjes lijkt te gebeuren.

[Voor 17% gewijzigd door SambalBij op 20-12-2022 11:19]

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• Bommetje
Bedankt voor de duidelijke uitleg.

Op het forum ben ik nagenoeg niets tegenkomen over problemen met andere USB wcd. Het zal wel aan degene liggen die ik heb. Ik ga een ander merk aanschaffen.

Is er toevallig iemand die goede ervaringen heeft met een bepaald merk?

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Niko... Maar daar betaal je wel voor. Dik 50€ voor het ding zelf en dan nog een afdekkader.

https://www.zelektro.be/s...a/niko-usb-a-usb-c-laders

[Voor 37% gewijzigd door Jellabie op 20-12-2022 12:33]

De Nederbelg !

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:49
Bommetje schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:15:
Is er toevallig iemand die goede ervaringen heeft met een bepaald merk?
Wij hebben deze een paar in ons huis:
https://www.elektramat.nl...-glans-ral9010-2u-449276/

Is dus wel in combinatie met een stopcontact dus ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar wij zijn er erg tevreden over.

• Bommetje
Thanks!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01 21:56
Jellabie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:32:
Niko... Maar daar betaal je wel voor. Dik 50€ voor het ding zelf en dan nog een afdekkader.

Hier ook 3 stuks van Niko in gebruik, aanrader.

• tastiestemperor
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17:25
Jellabie schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:32:

Niko is wel in mijn mening weer kwaliteit, heb 2 van die USB-WCD naast het bed hangen en die doen het prima.

Zie tevens wel dat ik een andere heb dan wat hun aanbieden mogelijk een nieuwe model. (blauwe usb aansluiting)

Kost wel inderdaad 50+ maar is wel een aanrader.
https://www.nikostore.nl/...en-usb-c-lader-3500m.html

[Voor 7% gewijzigd door tastiestemperor op 20-12-2022 15:40]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

SambalBij schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:18:
Dat zegt helemaal niets.
Hoeveel vermogen voltage een USB device maximaal gaat trekken wordt bepaald door negotiation en protocollen.
Vermogen (Ampere) blijft vrijwel altijd gelijk, de ~3A is het max wat door de kabel en connector kan i.v.m. de constructie weerstand.

@Bommetje Ik zou hoe dan ook niet zoiets kopen zonder QC en/of PD ondersteuning.

[Voor 9% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2022 15:46]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:21
Loek92 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 13:37:
[...]

Wij hebben deze een paar in ons huis:
https://www.elektramat.nl...-glans-ral9010-2u-449276/

Is dus wel in combinatie met een stopcontact dus ik weet niet of dat is wat je zoekt, maar wij zijn er erg tevreden over.
Ik ben er ook erg tevreden over :)

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:21
DukeBox schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:45:
[...]

@Bommetje Ik zou hoe dan ook niet zoiets kopen zonder QC en/of PD ondersteuning.
Ik denk niet dat iets met PD enigzins passend in een WCD te krijgen is. Los daarvan houd je dat nooit koel.

[Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 20-12-2022 15:49]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Makkelijk schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:48:
Ik denk niet dat iets met PD enigzins passend in een WCD te krijgen is. Los daarvan houd je dat nooit koel.
Ze zijn steeds kleiner te krijgen (kijk maar naar de 40 watt ikea lader) maar idd, kom geen in wall socket format tegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Bommetje
DukeBox schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:45:

Er is bijna geen WCD met QC en/of PD ondersteuning te vinden. Er is genoeg te vinden over USB Wcd en de voordelen ervan. Het grote nadeel, namelijk dat niet alle producten goed op laden, lees je nergens terug.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee