Na enkele maanden niet te hebben gespeeld wilde ik afgelopen weekend weer eens gta V online gaan spelen.
Na via epic de meest recente update te hebben geinstalleerd duurde het even voor de game startte en de melding kwam dat ik offline was.
Diverse ingrepen gedaan maar ik krijg het gewoon absoluut niet meer werkend.
...
Windows 11 pro 22h2 met alle updates / epic game launcher / eset internet security met alle updates.
...
Ondanks dat dit in het verleden ( 2 maanden terug ) niet nodig was ben ik alle items gaan toevoegen aan de firewall en HIPS uitsluitingen.
( rock* social , rock* game launcher en de install folder van gta v zelf )
Dit heeft amper verschil gemaakt. In sommige gevallen laad de rock* games service wat sneller maar ik blijf vastlopen op het punt dat ik offline zou zijn.
Uitschakelen van de firewall loopt op hetzelfde uit raar genoeg.
Volledig verwijderen van eset verhelpt het probleem !
Zodoende heb ik iig de activatie kunnen doen en ook heb ik getest of ik in een server kon.
Dit lukte zonder problemen.
Uiteraard is het niet wenselijk om zonder AV product te werken dus heb ik eset weer geinstalleerd.
Na via epic de meest recente update te hebben geinstalleerd duurde het even voor de game startte en de melding kwam dat ik offline was.
Diverse ingrepen gedaan maar ik krijg het gewoon absoluut niet meer werkend.
...
Windows 11 pro 22h2 met alle updates / epic game launcher / eset internet security met alle updates.
...
Ondanks dat dit in het verleden ( 2 maanden terug ) niet nodig was ben ik alle items gaan toevoegen aan de firewall en HIPS uitsluitingen.
( rock* social , rock* game launcher en de install folder van gta v zelf )
Dit heeft amper verschil gemaakt. In sommige gevallen laad de rock* games service wat sneller maar ik blijf vastlopen op het punt dat ik offline zou zijn.
Uitschakelen van de firewall loopt op hetzelfde uit raar genoeg.
Volledig verwijderen van eset verhelpt het probleem !
Zodoende heb ik iig de activatie kunnen doen en ook heb ik getest of ik in een server kon.
Dit lukte zonder problemen.
Uiteraard is het niet wenselijk om zonder AV product te werken dus heb ik eset weer geinstalleerd.
I live in darkness , i exist in the shadow