Vraag

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 08:23
Na enkele maanden niet te hebben gespeeld wilde ik afgelopen weekend weer eens gta V online gaan spelen.
Na via epic de meest recente update te hebben geinstalleerd duurde het even voor de game startte en de melding kwam dat ik offline was.
Diverse ingrepen gedaan maar ik krijg het gewoon absoluut niet meer werkend.
...

Windows 11 pro 22h2 met alle updates / epic game launcher / eset internet security met alle updates.
...

Ondanks dat dit in het verleden ( 2 maanden terug ) niet nodig was ben ik alle items gaan toevoegen aan de firewall en HIPS uitsluitingen.
( rock* social , rock* game launcher en de install folder van gta v zelf )
Dit heeft amper verschil gemaakt. In sommige gevallen laad de rock* games service wat sneller maar ik blijf vastlopen op het punt dat ik offline zou zijn.
Uitschakelen van de firewall loopt op hetzelfde uit raar genoeg.

Volledig verwijderen van eset verhelpt het probleem !
Zodoende heb ik iig de activatie kunnen doen en ook heb ik getest of ik in een server kon.
Dit lukte zonder problemen.

Uiteraard is het niet wenselijk om zonder AV product te werken dus heb ik eset weer geinstalleerd.

I live in darkness , i exist in the shadow

Alle reacties

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:48

XallaX

Meow

Los van de epic folders heb je deze ook uitgesloten in Eset?

"C:\Program Files (x86)\EasyAntiCheat\EasyAntiCheat.exe"

Dit is de anticheat module van Epic Games, een draak van een ding.
Veroorzaakt regelmatig valse meldingen en blokkeert ongevraagd software of netwerk zonder aan te geven wat er aan de hand is. Ik gebruik een overlay module om een aanpassing aan een muis cursor te doen, niets illegaals aan maar als die software in het geheugen zit weigert Epic om games te starten zonder melding of waarschuwing.

(die troep komt hier vandaan: https://www.easy.ac/en-us/)

En deze door Epic verplichte windows service kun je op handmatig (geen autostart) en manual zetten zodat hij niet draait als je je systeem opstart. Als Epic hem nodig heeft wordt hij gestart :)

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01 20:25
XallaX schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:13:
Los van de epic folders heb je deze ook uitgesloten in Eset?

"C:\Program Files (x86)\EasyAntiCheat\EasyAntiCheat.exe"

Dit is de anticheat module van Epic Games, een draak van een ding.
Veroorzaakt regelmatig valse meldingen en blokkeert ongevraagd software of netwerk zonder aan te geven wat er aan de hand is. Ik gebruik een overlay module om een aanpassing aan een muis cursor te doen, niets illegaals aan maar als die software in het geheugen zit weigert Epic om games te starten zonder melding of waarschuwing.

(die troep komt hier vandaan: https://www.easy.ac/en-us/)

En deze door Epic verplichte windows service kun je op handmatig (geen autostart) en manual zetten zodat hij niet draait als je je systeem opstart. Als Epic hem nodig heeft wordt hij gestart :)
Ik snap dat het hip is om Epic af te zeiken. Maarre Easy Anti Cheat is niet van Epic Games. Het is een anti cheat module die door heel, heel veel games gebruikt wordt:

Elden Ring
Dark Souls
Darktide
Vermintide 2
Dragonball games
etc
etc
etc

https://www.easy.ac/en-us/partners/

Dus nee, roepen "Het is epic's troep!!" slaat nergens op. Aangezien het ook in de Steam versie van GTA V zit. Het komt vanuit Rockstar

Zullen we wel even bij de feiten blijven?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan proberen om Eset programmatuur om te zetten naar alleen antivirus licentie zonder firewall. Via de F5 knop binnen Eset kan je bij de geavanceerde instellingen komen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 23:46
corset schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:29:
[...]

Dus nee, roepen "Het is epic's troep!!" slaat nergens op. Aangezien het ook in de Steam versie van GTA V zit. Het komt vanuit Rockstar

Zullen we wel even bij de feiten blijven?
EAC is inmiddels alweer 4 jaar van Epic.
Nog even los van het feit dat GTA5 geen gebruik maakt van EAC, Dark Souls overigens ook niet.

@XallaX zie bovenstaande, daar komt bij dat EAC ook helemaal niet actief is zolang er geen spel draait wat er gebruik van maakt.

@shicomm is het behouden van EIS uberhaupt een eis? ( :+ )
De ingebouwde antivirus van Windows is voor veruit de meeste gebruikers ruim voldoende.

[Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 20-12-2022 09:52]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01 20:25
D4NG3R schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:36:
[...]

EAC is inmiddels alweer 4 jaar van Epic.
Nog even los van het feit dat GTA5 geen gebruik maakt van EAC, Dark Souls overigens ook niet.

@XallaX zie bovenstaande, daar komt bij dat EAC ook helemaal niet actief is zolang er geen spel draait wat er gebruik van maakt.

De ingebouwde antivirus van Windows is voor veruit de meeste gebruikers ruim voldoende.
Weer wat geleerd. Thanks! Ik dacht echt dat ik met DS3 nog een EAC popup zag, maar ik zag het verkeerd gok ik.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-01 23:46
offtopic:
Nope, EAC zit er pas in sinds Elden Ring.

Jammergenoeg, want het is de bron van alle random disconnects.. |:(

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-01 08:23
D4NG3R schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 09:36:
[...]

Als ik op dagelijkse basis zie wat windows defender en concullega's "missen" dan houd ik vooralsnog vast aan eset.
Ik experimenteer er nogal eens op los en daar schiet eset nog wel eens te hulp :)

---

Ik heb geen idee hoe het kan maar na een paar dagen lijkt het probleem zich ineens vanzelf te hebben verholpen.
Na nog een paar hikjes van rock* social kwam ik er ineens toch doorheen !
Dit draadje mag weer dicht wat mij betreft :)

I live in darkness , i exist in the shadow

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee