Vraag

• Slaaack
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:54
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
rtx 4080

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
nee, deze op het oog uitvoering: MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
game systeem

Ik heb een Corsair 400d airflow; Afmeting GPU Maximum GPU Length (mm) 360mm
Ik ben op zoek naar een 4080, ik heb mn radiator(Corsair iCUE H150i RGB Elite) aan de voorkant.
uitvoering: Corsair iCUE H150i RGB Elite

de rtx 4080 fe is 304mm en de msi 4080 gaming x trio is 337mm

Als het goed is zou het net moeten passen maar t zal wel krap worden.

Heeft iemand een 4080 aftermarket kaart in een 400d met de radiator aan de voorkant?

[Voor 4% gewijzigd door Slaaack op 20-12-2022 03:11]

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Zie antwoord Corsair.

Max is 340mm.

Hieronder een lijstje met RTX4090 kaarten die passen met de en H150i waaronder de X Trio. Jouw RTX4080 X Trio zal dus geen probleem zijn.

[Voor 46% gewijzigd door Djarune op 20-12-2022 09:55]

• Slaaack
Thx

• Slaaack
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een uitvoering: MSI GeForce RTX 3090 Ti Suprim X 24G

Nu zitten er maar 2 pcie kabels bij mijn voeding uitvoering: Corsair RM850 (2021) Zwart

Sloop ik mn videokaart als ik een daisy verbinding gebruik voor 1 pcie kabel?

• Djarune
Slaaack schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 23:43:
Sloop ik mn videokaart als ik een daisy verbinding gebruik voor 1 pcie kabel?
Nee dat gaat goed, want Corsair gebruikt sterke 16g kabels.

Zo aansluiten dus:

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:03:
[...]

Nee dat gaat goed, want Corsair gebruikt sterke 16g kabels.

Zo aansluiten dus:

[Afbeelding]
16awg

@Slaaack die kunnen meer vermogen aan dan 18-20awg, dus geen probleem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Djarune
Is 16 AWG the same as 16 gauge?
They all mean the same thing and are used interchangeably. see less AWG stands for American Wire Gauge. This numbering scheme was established way back in 1857, and today, remains the standard in North America that specifies the cross-sectional area of a conductor, and therefore its current carrying capability.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Djarune schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:43:
[...]

Is 16 AWG the same as 16 gauge?
They all mean the same thing and are used interchangeably. see less AWG stands for American Wire Gauge. This numbering scheme was established way back in 1857, and today, remains the standard in North America that specifies the cross-sectional area of a conductor, and therefore its current carrying capability.
Succes met zoeken naar 16g kabel. Het is 16AWG als je over voedingen praat. Voel je niet gelijk aangevallen als iemand iets verduidelijkt/verbetert.

https://help.corsair.com/...power-supply-unit-cables-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Slaaack
Hackus schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 07:33:
[...]

16awg

@Slaaack die kunnen meer vermogen aan dan 18-20awg, dus geen probleem
verkoper zegt dat je echt 3 kabels moet pakken.

Nu heb ik 1,2,3 niet een extra pcie kabel(zaten er maar 2 bij de voeding)

Ik heb gekeken of ik de kabels van mn vorige voeding kan pakken
uitvoering: Corsair CX650M

https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

dus ik zou een kabel kunnen pakken van mn oude en die erop zetten.

Heb als test warzone gedownload en in max settings gezet(1440p) dlss aan maar dan crashed ie met het inladen van een spel

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Slaaack schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 11:12:
[...]

verkoper zegt dat je echt 3 kabels moet pakken.

Nu heb ik 1,2,3 niet een extra pcie kabel(zaten er maar 2 bij de voeding)

Ik heb gekeken of ik de kabels van mn vorige voeding kan pakken
uitvoering: Corsair CX650M

https://www.corsair.com/eu/en/psu-cable-compatibility

dus ik zou een kabel kunnen pakken van mn oude en die erop zetten.

Heb als test warzone gedownload en in max settings gezet(1440p) dlss aan maar dan crashed ie met het inladen van een spel
Als je dat wilt zou ik kijken naar deze kabel https://www.corsair.com/d...ion-3-config/p/CP-8920172

https://www.corsair.com/e...Type-4-Gen-4/p/CP-8920243

• Slaaack
Ik heb gisterenavond alvast deze besteld voor het geval dat ik er geen extra kan vinden

https://www.corsair.com/e...r-Type-4-PSU/p/CP-8920143

Wat is het verschil in de links? Enkel VS een setje van 3?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:06
Gen 3 van Gen 4 , kijk welke voeding je hebt.

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Waar heb je deze kunnen vinden?

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

• Slaaack
Van een tweaker!

• SakuraLilly
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:14
Ik ben me aan het inlezen in deze case. Ik heb een ASUS RTX 4070 ti, zou deze moeten passen?
Mijn probleem is namelijk geen lengte probleem, maar een breedte probleem. Door de kabel die in de zijkant gaat kan mijn zij-paneel niet op de case die ik gekocht had. Terwijl deze volgens alle specificaties zou moeten passen.

Technisch is het correct. De videokaart past precies.
De kabel daarintegen..... :? :? :?

• Slaaack
Ik heb hier een msi geforce 4080 suprim in zitten, dus lijkt mij dat de 4070ti ook zou moeten passen! 3090ti past ook!

@SakuraLilly

[Voor 6% gewijzigd door Slaaack op 03-02-2023 13:18]

• icall5s
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 13:53
SakuraLilly schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:00:
Ik ben me aan het inlezen in deze case. Ik heb een ASUS RTX 4070 ti, zou deze moeten passen?
Mijn probleem is namelijk geen lengte probleem, maar een breedte probleem. Door de kabel die in de zijkant gaat kan mijn zij-paneel niet op de case die ik gekocht had. Terwijl deze volgens alle specificaties zou moeten passen.

Technisch is het correct. De videokaart past precies.
De kabel daarintegen..... :? :? :?
Vreemd, bij mij past zowel een 4070Ti als 4080 FE gewoon met niet/nauwelijks druk op de kabel. De kabel is vrij buigbaar en gemakkelijk voor te buigen. Heb er geen en profil foto meer van omdat er inmiddels een 4080 in zit, maar en profilkwam de kabel niet verder dan mijn NH-D15 ventilatoren.

5800X3D|RTX 4080 FE|32GB DDR4|GIGABYTE B550 AORUS ELITE V2|SAMSUNG 980 PRO 2TB|NOCTUA NH-D15|CORSAIR RM1000X|CORSAIR 4000D AIRFLOW TG/SOLID

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14:53
Die hoek is al behoorlijk ,zou het eerlijk gezegd niet aanraden er komt zo aardig wat stress op de connector.

Seasonic bv geeft aan op hun site bv voor hun kabels dat die pas naar een paar 2 cm vanaf de kabel mag buigen.

https://seasonic.com/12vhpwr-cable

[Voor 7% gewijzigd door freaky35 op 04-02-2023 11:29]

• SakuraLilly
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11:14
Dank voor de reacties op mijn 4070 vraag. Ik denk dat dit is wat ik nodig had om deze case te bestellen.

@icall5s Ik had een Aerocool Rift gekozen. Ben nu op zoek naar een andere case en wil dus deze Corsair halen. 😇 Dank voor de foto.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee