Flash simulatie naar html5 omzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakers!
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn vraag:

In het onderwijs werkte ik altijd met een simulatie die in Flash is gemaakt. Nu Flash niet meer ondersteund wordt, zou ik de simulatie graag willen converteren naar HTML5. Mijn vraag is hierbij als volgt:
1. Is dit mogelijk?
2. Hoe krijg ik het voor elkaar? En kan ik dit zelf?

Het is wellicht goed om te vermelden dat ik zelf niet over de vaardigheden beschik om te programmeren, maar wellicht is er iemand die weet hoe je de gewenste conversie vrij eenvoudig kan uitvoeren.

De link naar de betreffende simulatie heb ik hieronder gezet.
https://phet.colorado.edu/nl/simulations/buoyancy

Hopelijk is er iemand die mij op weg kan helpen. Als er meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag!

Nico

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 14:45

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Flash is gecompileerd en je kunt hier niets me zonder Adobe Flash (het programma om gecompileerde Flash bestanden te maken) en de originele broncode. Die zal er heel wel mogelijk niet meer zijn, vermoed ik maar zo.

Overigens werkt de link niet, maar dat kan aan mij liggen.

Als ik de titel begrijp dan moet het om een physics simulatie gaat. Als je eens zoekt op buoyancy physics simulation dan moet je toch voldoende materiaal tegen komen om in plaats van deze simulatie te gebruiken?
Ik weet dat er in ieder geval een boel JS libraries te vinden zijn waarmee een en ander in elkaar te zetten is.

Dus wellicht zul je toch zelf iets moeten schrijven.
Als JavaScript te doen voor je is: YouTube: Coding Train: Physics Engine

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakers!
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-12-2024
@ElCondor
Bedankt voor je reactie! Helder verhaal. Waarom ik deze simulatie wil (blijven) gebruiken is omdat er heel specifiek lesmateriaal aan gekoppeld is, en dit de enige simulatie is die ik kan vinden die ook krachten weergeeft.

Ik heb de simulatie wel kunnen downloaden als een .swf bestand, en op een oude computer die niet aan het internet hangt krijg ik het wel werkend in Flash.

Is er nog iets wat je kunt doen met zo'n .swf bestand? Kun je daar nog iets uithalen?

PS: de link werkt bij mij wel.. Hierbij nog een poging.

https://phet.colorado.edu/en/simulations/buoyancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 14:45

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

@Tweakers!
Nee, inderdaad, zo'n swf is een gecompileerd .fla bestand. Adobe had vroeg een programma Flash CS<versienummer> en daarmee waren deze FLA bestanden te maken en vervolgens te exporteren als op zichzelf staand swf bestand.
Voor zover ik weet zijn die niet de decompileren terug naar FLA. Heeft ook met copyright en zo te maken, denk ik.
Maar als je de swf hebt, dan zou je die inderdaad lokaal wellicht in een oudere browser kunnen blijven laden.
Wellicht in een VM die je uitrust met Windows XP, bijvoorbeeld?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:46
Je kunt kijken of het met de stand-alone player, officieel content debugger, te draaien is. Adobe biedt hem niet meer aan op hun website, maar is nog wel te vinden op het internet-archief.