Voor mijn bedrijf ben ik bezig met een project om meer inzicht te krijgen over de verschillende verbruiken binnen het bedrijf.
We hebben een 20 tal CNC machines staan welke ik graag zou uitlezen via de fases met een klem, zodat ik deze informatie in HA kan koppelen en zichtbaar maken.
Na al wat gegoogle op verschillende opties hiervoor kom ik meestal uit op een Peacefair PZEM-004T V3 Energy Monitor.
Deze zou dan via esp home per fase gekoppeld kunnen worden aan HA.
Als ik de specs bekijk gaan deze tot 100A wat voor een groot deel bruikbaar van de machines is. Maar wel helaas tot 260V en niet de gebruikte 400V van de machines.
Veel van de gevonden oplossingen gaan over 2 fases helaas.
Graag zou ik per machine inzicht krijgen in het verbruik.
Heeft iemand hier ervaring mee ?
We hebben een 20 tal CNC machines staan welke ik graag zou uitlezen via de fases met een klem, zodat ik deze informatie in HA kan koppelen en zichtbaar maken.
Na al wat gegoogle op verschillende opties hiervoor kom ik meestal uit op een Peacefair PZEM-004T V3 Energy Monitor.
Deze zou dan via esp home per fase gekoppeld kunnen worden aan HA.
Als ik de specs bekijk gaan deze tot 100A wat voor een groot deel bruikbaar van de machines is. Maar wel helaas tot 260V en niet de gebruikte 400V van de machines.
Veel van de gevonden oplossingen gaan over 2 fases helaas.
Graag zou ik per machine inzicht krijgen in het verbruik.
Heeft iemand hier ervaring mee ?