Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janedoe
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn vraag
...
Ik (Belg) overweeg een jobaanbieding in Nederland maar heb geen idee wat het nettoloon zou zijn. Mijn voorstel is 3500 euro bruto. Hoeveel houd ik hiervan over als 26 jarige, thuiswonende?
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piete2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 11-07 08:18
Denk rond de 2600, maar geen idee wat voor regels gelden als je buiten NL woont. Laat ik pensioen even buiten beschouwing.

[ Voor 20% gewijzigd door Piete2022 op 19-12-2022 23:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03 07:23
De enige manier om daar exact achter te komen, is door te vragen naar een proforma loonstrook bij de potentiële nieuwe werkgever. Geen gekke vraag als je het mij vraagt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 21:47
In principe zal je voor de inkomstenbelasting en sociale zekerheid onder Nederlands systeem gaan vallen, dus idd rond de € 2600 netto. Maar hou wel rekening met andere regelingen dan puur de belasting (zoals bijvoorbeeld de veel hogere ziektekostenpremie in Nederland of de verschillende pensioenregelingen).

Zie ook https://startpuntgrensarbeid.benelux.int/

[ Voor 5% gewijzigd door Ilmar op 19-12-2022 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
fruxxxano schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:28:
De enige manier om daar exact achter te komen, is door te vragen naar een proforma loonstrook bij de potentiële nieuwe werkgever. Geen gekke vraag als je het mij vraagt. :)
Als je als Belg in Nederland werkt ben je bijvoorbeeld ook verplicht om een NL zorgverzekering af te sluiten. Dat staat denk ik niet op die loonstrook. Geen idee of er nog meer van dit soort “verborgen” kosten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:56

Lordy79

Vastberaden

janedoe schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:14:
Mijn vraag
...
Ik (Belg) overweeg een jobaanbieding in Nederland maar heb geen idee wat het nettoloon zou zijn. Mijn voorstel is 3500 euro bruto. Hoeveel houd ik hiervan over als 26 jarige, thuiswonende?
...
Wat hierboven staat klopt en het beste is een pro forma loonstrook aan te vragen. Verder moet je ca 130 euro per maand aftrekken van het netto loon voor een basiszorgverzekering.

Het mooiste zou zijn als je voor een deel je loon van een Belgische entiteit krijgt en een ander deel loon van een Nederlandse entiteit. En dan net iets meer van de Belgische. Dan kun je je zorgverzekering via België doen wat fors goedkoper is en je profiteert in beide landen van de lagere belastingschijven.

Maar daar moet je werkgever wel aan meewerken en je moet dan ook een deel van je werktijd fysiek in België werken.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-07 17:28

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers! Hier verwachten we iets meer inzet van je voordat je een topic opent met de resterende vragen die je na eigen onderzoek nog hebt. Daarom gaat dit topic op slot.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.