Vraag

• janedoe
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-12-2022
Mijn vraag
...
Ik (Belg) overweeg een jobaanbieding in Nederland maar heb geen idee wat het nettoloon zou zijn. Mijn voorstel is 3500 euro bruto. Hoeveel houd ik hiervan over als 26 jarige, thuiswonende?
...

Alle reacties

• Piete2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:26
Denk rond de 2600, maar geen idee wat voor regels gelden als je buiten NL woont. Laat ik pensioen even buiten beschouwing.

[Voor 20% gewijzigd door Piete2022 op 19-12-2022 23:19]

• fruxxxano
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
De enige manier om daar exact achter te komen, is door te vragen naar een proforma loonstrook bij de potentiële nieuwe werkgever. Geen gekke vraag als je het mij vraagt. :)

• Ilmar
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:17
In principe zal je voor de inkomstenbelasting en sociale zekerheid onder Nederlands systeem gaan vallen, dus idd rond de € 2600 netto. Maar hou wel rekening met andere regelingen dan puur de belasting (zoals bijvoorbeeld de veel hogere ziektekostenpremie in Nederland of de verschillende pensioenregelingen).

Zie ook https://startpuntgrensarbeid.benelux.int/

[Voor 5% gewijzigd door Ilmar op 19-12-2022 23:53]

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:16
fruxxxano schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:28:
De enige manier om daar exact achter te komen, is door te vragen naar een proforma loonstrook bij de potentiële nieuwe werkgever. Geen gekke vraag als je het mij vraagt. :)
Als je als Belg in Nederland werkt ben je bijvoorbeeld ook verplicht om een NL zorgverzekering af te sluiten. Dat staat denk ik niet op die loonstrook. Geen idee of er nog meer van dit soort “verborgen” kosten zijn.

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04

Lordy79

Fundamentalist

janedoe schreef op maandag 19 december 2022 @ 23:14:
Mijn vraag
...
Ik (Belg) overweeg een jobaanbieding in Nederland maar heb geen idee wat het nettoloon zou zijn. Mijn voorstel is 3500 euro bruto. Hoeveel houd ik hiervan over als 26 jarige, thuiswonende?
...
Wat hierboven staat klopt en het beste is een pro forma loonstrook aan te vragen. Verder moet je ca 130 euro per maand aftrekken van het netto loon voor een basiszorgverzekering.

Het mooiste zou zijn als je voor een deel je loon van een Belgische entiteit krijgt en een ander deel loon van een Nederlandse entiteit. En dan net iets meer van de Belgische. Dan kun je je zorgverzekering via België doen wat fors goedkoper is en je profiteert in beide landen van de lagere belastingschijven.

Maar daar moet je werkgever wel aan meewerken en je moet dan ook een deel van je werktijd fysiek in België werken.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-02 16:54

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Welkom op Tweakers! Hier verwachten we iets meer inzet van je voordat je een topic opent met de resterende vragen die je na eigen onderzoek nog hebt. Daarom gaat dit topic op slot.

No good deed goes unpunished.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee