Renault Kangoo ZE laadprobleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-05 22:15
Hai,

Ik heb voor erbij een 2de hands Renault kangoo ZE uit 2012 gekocht. Een keurige auto met een accu van maarliefst 22kwh accu _/-\o_

Nu heb ik hem aangesloten op mijn bestaande laadpaal, dit werkt opzich prima. Het laden gaat verder niet zo snel met zn 1fase 16a laadcapaciteit maar dat is geen probleem. Enigste is dat het mij soms gebeurt dat simpelweg de zekeringsautomaat van de betreffende laadpaal eruit vliegt. Aan het vermogen kan het niet liggen als je het mij vraagt, want volgens het schermpje van de Alfen laadpaal komt er niet meer dan 3,4 a 3,5 kw per uur in de accu. 15a op een fase dus. De laadpaal zelf is 32a 3 fase, dus overbelasting lijkt mij eigenlijk uitgesloten. Opzoek naar de oorzaak heb ik al de laadkabel vervangen, wat helaas niet geholpen heeft. Daarnaast heb ik in de ACE service installer ZE ready aangevinkt. Dit alles bracht geen oplossing.

Het volgende wat ik kan bedenken is dat de afzekering van de laadpaal ook ZE ready moet zijn.. Heeft iemand een idee welke specificaties ik dan aan moet houden? Gezien het feit dat zekering eruit klapt zit ik te denken dat er misschien een andere karakteristiek inmoet? Het lukt mij niet echt om daarachter te komen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarnixvdHorst
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 29-05-2024
Hoi,

Hier hetzelfde probleem, heb jij hier toevallig al een oplossing voor kunnen vinden, of is er iemand anders die kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZuidLimburg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-04 19:43
Dag BoerFrits en MarnixvdHorst,

Met veel interesse heb ik jullie problematiek gelezen; ik heb vorig jaar een vergelijkbaar issue gehad met een aantal Renault Twingo EV's.

@BoerFrits Ik ga ervan uit dat jouw inkomende voeding minimaal 3x35A of hoger is. Hoe is jouw laadpaal aangesloten op de netspanning: is dat via een 3Fase B25 automaat? Of is dat via een alamat? Of? (graag even foto van deze component of typenummer)

@MarnixvdHorst Hoe ziet de voeding van jouw laadpaal eruit?

En dan de belangrijkste vraag bij deze EV generatie van Renault: Hebben jullie een meting van de aardweerstand van jullie installatie/laadpaal?

Wat gebeurt er als jullie opladen bij een publieke laadpaal?

[ Voor 4% gewijzigd door ZuidLimburg op 02-03-2024 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:22
Een Chameleon-lader kan voor een hoge blindstroom zorgen waardoor de automaat tript. En zoals ZuidLimburg zegt, de aardverspreidingsweerstand is zeer belangrijk bij de eerste generatie Chameleon.

https://www.smart-emotion...ctive-and-apparent-power/

[ Voor 17% gewijzigd door Microstar op 02-03-2024 12:09 ]

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoerFrits
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-05 22:15
Bij mij was de oplossing om er een zekerings automaat met C karakteristiek in te plaatsen. Desondanks zie je bij het starten van de laden de laadpaal soms half uitgaan.