Fibaro dimmer 2; lampen branden zacht en hij kalibreert niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williewammes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Goedenavond,

Ik heb zo'n 9 maanden geleden een dimmer 2 geinstallerd met daarachter 9 identieke GU10 spots van Philips van 4Watt. Deze zijn parallel geschakeld.

De dimmer is gekoppeld aan een Fibaro Home centre light.

Sinds een aantal dagen blijven de lampen in de uit stand zacht branden terwijl da Yubi app aangeeft dat de lampen uit zijn. Opnieuw kalbreren van de dimmer werkt ook niet meer, het rode lampje knippert 1 keer en blijft vervolgens rood branden en de spots blijven zachtjes branden. Ook 5 seconden de stroom eraf heeft niet het gewenste resultaat. De lampen reageren ook niet meer op aan/uit, ze blijven maar in de laagste dimstand branden.

ik heb de dimmer aangesloten met de blauwe draad op "N" zoals volgens mij wordt aanbevolen.

Ik heb gecontroleerd of er misschien een spot kapot is, maar ze branden allemaal gewoon.
Ik heb aan de achterzijde van de woning eenzelfde schakeling met 8 van deze spots op een dimmer 2 en dit werkt nog prima.

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?

Ik verneem graag de reacties.

Vriendelijke groet,

W. Veldhuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucW
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:53
Wellicht kan je de dimmer uit je systeem verwijderen en opnieuw toevoegen? Wellicht lost dat iets op.

Heb je een backup waar je anders naar terug kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Williewammes
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 19-12-2022
Ik heb hem vanmiddag idd al een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd, maar hij lijkt niet goed te kunnen kalibreren, ook niet als ik hem via home center benader en daar kalibreer. Hij blijft dan kalbreren zonder succes