Verhuizen naar andere webhoster

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-12-2022
Hallo,

Mijn naam is Patrick en nieuw op het forum, vandaag aangemeld maar ik lees al een tijdje diverse topics en al veel antwoorden gevonden.

Op dit moment heb ik twee site bij Vimexx Nederland ondergebracht in het "Maximaal" pakket. Aangezien de first byte toch wel een op zich laat wachten ben ik mij aan het oriënteren naar een andere webhosting of een ander pakket bij Vimexx.

Ik lees veel goeds over Cloud86 Managed WordPress hosting maar misschien weet iemand van jullie of het ook echt van meerwaarde is om de eventuele overstap te maken. Of is het beter om bij Vimexx te blijven en misschien naar Performance webhosting te upgraden.

Aangezien ik alleen ervaring heb met Vimexx is het moeilijk te beslissen, maar dat de snelheid beter moet is een vast gegeven.

Ik hoop op enkele nuttige reacties !

Patrick

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:41
Maar ligt de performance problemen aan VIMEXX? Of aan de website?

Zijn het grote websites? Wat voor websites zijn het? Gebruik je caching modules?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
De performance ligt aan Vimexx (TTFB), grote en een kleine (wordpress) website's met nagenoeg alle tweaks mogelijk, zoals ook wprocket en cloudflare.

[ Voor 4% gewijzigd door lixeh49555 op 19-12-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king006
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13:41
Even voor de zekerheid. Gebruik je de nieuwste PHP versie data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
Jazeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Welk theme? Ik draai generatepress op een pi, heel snel, eigenlijk ook zonder tweaks. Binnen een halve seconde. Maar zelfde content op ander theme (naam even kwijt) is op een snelle desktop 8 seconden zonder caching, en 2 met caching.

Beste is denk ik om een website eens lokaal te draaien en kijken of het dan wel snel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:24

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb recent zitten testen met hetzelfde. Ik draai momenteel bij Vimexx het 'performance pakket compleet' en heb bij Cloud86 het 'woocommerce start' pakket geprobeerd. Ik gebruik WProcket als caching plugin. Laat ik vooraf stellen dat ik geen professional ben en daarbij: N=1.

Een verschil is dat Cloud86 Litespeed gebruikt en Vimexx niet. Als ik Litespeed gebruik bij Cloud86 en WProcket bij Vimexx is Cloud86 in theorie sneller. Als ik even uitga van pagespeed insights scoort prestaties als volgt:

Gemiddelde pagina met foto's:
Cloud86: 65
Vimexx: 55

Homepage:
Cloud86: 93
Vimexx: 49

Als ik litespeed echter uitschakel en ook WProcket gebruik bij Cloud86 (zo zijn beide sites 100% identiek aan elkaar) zakt de score ook terug naar rond de 50.

Ik heb echter ook verder gekeken dan alleen de theoretische scores en dan komt er toch een heel ander beeld naar voren. Vimexx is daarbij veel sneller. Waar ik rustig tot 3 kan tellen bij Cloud86 kan ik amper tot 1 tellen bij Vimexx voordat een pagina geladen is. Bij pagina's met meer foto's of bij het sorteren lijkt dit verschil zelfs groter te worden. Dit heb ik op meerdere apparaten getest (desktop/ laptop en mobiel) met verschillende browsers.

Zoals al aangegeven: N=1. De Vimexx website is de live website die draait en de Cloud86 is als test en krijgt verder ook geen bezoekers. Heeft dit invloed? Ik denk van niet, maar heb eigenlijk geen idee.

Bij Cloud86 kan je het pakket na 1 maand al opzeggen. Bij Vimexx zit je er meteen voor 6 maanden aan vast. Mijn advies: Investeer een paar euro en uren en speel bij Cloud86 met een pakket voor 1 maand. En wellicht kan je contact opnemen met Vimexx of zij ook een maand als proef aan kunnen bieden.

[ Voor 3% gewijzigd door Detmer op 20-12-2022 00:01 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zou je deze test eens kunnen doen?

https://speedvitals.com/ttfb-test

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 20-12-2022 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Sowieso raad ik altijd aan om bij elke add-ons even goed te gaan of je die echt nodig hebt.
Er zijn veel fancy dingen, zoals add-ons voor sliders, gallery's en andere effecten, dat je die prima in je theme als child-theme kan plaatsen in plaats van een add-on.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
Bedankt voor de reacties, die ik graag beantwoord:

@SVMartin ik gebruikt het theme Avada van ThemeFusion

@Detmer mijn kennis is weinig tot geen en haal de meeste info uit fora als deze, bedankt voor de cijfers. Als ik voor Cloud86 zou kiezen wordt het inderdaad de LiteSpeed Cache plugin i.p.v. WProcket. Ik begrijp van de klantenservice dat het Performance pakket van Vimexx m.b.t. TTFB geen meerwaarde heeft t.o.v.mijn huidige pakket helaas, zou dan een VPS moeten overwegen.

@Ernemmer bedankt voor de tip, was mij nog niet bekend, beneden de resultaten als bijlage.

@AW_Bos deze tip had ik al eerder gelezen en inderdaad enkele plugins verwijderd.

oh ja, vergeet nog te vermelden dat Cloudflare APO misschien ook nog een optie is ipv een overstap maar daar moet ik me nog iets meer in gaan verdiepen hoe dat werkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8STIuuf7hWqJTVlEC9bYyylSQ00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fwiirzpgi78KM2QTclreVXZT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlC9hs3hL_Q-MinIsQ5Zl_LinRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9TewAbGvAvohRlojFoOmLug.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door lixeh49555 op 20-12-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
lixeh49555 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:04:
Bedankt voor de reacties, die ik graag beantwoord:

@SVMartin ik gebruikt het theme Avada van ThemeFusion

@Detmer mijn kennis is weinig tot geen en haal de meeste info uit fora als deze, bedankt voor de cijfers. Als ik voor Cloud86 zou kiezen wordt het inderdaad de LiteSpeed Cache plugin i.p.v. WProcket. Ik begrijp van de klantenservice dat het Performance pakket van Vimexx m.b.t. TTFB geen meerwaarde heeft t.o.v.mijn huidige pakket helaas, zou dan een VPS moeten overwegen.

@Ernemmer bedankt voor de tip, was mij nog niet bekend, beneden de resultaten als bijlage.

@AW_Bos deze tip had ik al eerder gelezen en inderdaad enkele plugins verwijderd.

oh ja, vergeet nog te vermelden dat Cloudflare APO misschien ook nog een optie is ipv een overstap maar daar moet ik me nog iets meer in gaan verdiepen hoe dat werkt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
113ms voor NL is niet slecht, mijn site heeft 14ms maar die is dan ook perfect :+

Mijn site liep een stuk slechter met cloudflare, misschien eens zonder proberen.

Wat heeft Google pagespeed voor meldingen bij jouw site, daar staan veel tips in.

Ik gebruik wp fastest cache en imagify met het impreza theme.
Mijn hoster is neostrada, maar een test vorig jaar op vimexx.nl was ook gewoon snel.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 20-12-2022 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Wat ging er mis met Cloudflare dan? @Ernemmer

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:35:
Wat ging er mis met Cloudflare dan? @Ernemmer
De tests gaven een langzamere score. Voor de rest ben ik geen expert of zo hoor, ik Google gewoon alles en dan gewoon proberen wat sneller is.

[ Voor 21% gewijzigd door Ernemmer op 20-12-2022 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
Zonder Cloudflare zijn de waardes slechter. Zojuist Google pagespeed geprobeerd en kreeg de volgende scores (zie beneden), met als tip: "ReferenceError: grecaptcha is not defined at HTMLDocument".

Ik had verwacht c.q. gehoopt dat een upgrade van Vimexx Webhosting Nederland Maximaal (€9,49 p/m) naar Vimexx Performance webhosting Maximaal (Voorzien van de snelste 4.4Ghz tot 5Ghz processoren, DDR4 ram geheugen, NVMe ssds en supersnelle netwerkaansluitingen. € 52,45 p/m) een verbetering van de Time to First Byte zou zijn maar volgens de Vimexx klantenservice gaat dit geen verschil maken en is een eigen VPS met hoge specificaties de enige optie voor verbetering?!?

PageSpeed Insights Desktop
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RogXnKJU7gm79pcd_Oh8X1Kpbyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9DzAH9S0T4uFluUDhFw2m6b.jpg?f=fotoalbum_large

PageSpeed Insights Mobiel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_vvowF5cmIb2IPyqEfafixOob-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/67qlz7n1zStrbajP2AfSdVGa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 13:08

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Scores zien er netjes uit! Heb je ook aan WebP gedacht? Je hebt dan wel aardig wat geheugen nodig als je veel afbeeldingen hebt. Kan bijvoorbeeld met de plugin Converter for Media

[ Voor 16% gewijzigd door TheDudez op 20-12-2022 18:58 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
Aan WebP heb ik inderdaad ook gedacht, ik gebruik trouwens ShortPixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Kwestie van dingen uitproberen en mogelijke opties elimineren. Je kan Wordpress zo vervuilen dat het enorm langzaam wordt, dat is voor ons lastig om op afstand een oordeel over te geven. Verhuizen naar een andere hoster is waarschijnlijk niet per se de moeite waard; als het al nu goed zou werken kan het na de volgende plugin die je installeert weer heel traag worden, who knows...

Ik weet verder niet wat voor websites je draait maar heb je al gedacht aan het statisch genereren van je website? Je slaat dan het hele dynamisch genereren van je website over (althans dat doe je eenmalig/bij iedere wijziging) en zet dan het resultaat (de "build") op je host in de vorm van een collectie html bestanden. Hiermee kan je heel snelle websites maken, maar het vergt misschien ietsje meer werk dan WordPress. Een bekende static site generator is bijvoorbeeld Jekyll; https://jekyllrb.com/ maar er zijn een hele hoop andere goede! Je zou dan zelfs de hosting gratis kunnen doen, bijv. bij Netlify, Vercel of Github Pages, alleen voor het domeinnaam betaal je dan nog.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
lixeh49555 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 18:45:
Zonder Cloudflare zijn de waardes slechter. Zojuist Google pagespeed geprobeerd en kreeg de volgende scores (zie beneden), met als tip: "ReferenceError: grecaptcha is not defined at HTMLDocument".

Ik had verwacht c.q. gehoopt dat een upgrade van Vimexx Webhosting Nederland Maximaal (€9,49 p/m) naar Vimexx Performance webhosting Maximaal (Voorzien van de snelste 4.4Ghz tot 5Ghz processoren, DDR4 ram geheugen, NVMe ssds en supersnelle netwerkaansluitingen. € 52,45 p/m) een verbetering van de Time to First Byte zou zijn maar volgens de Vimexx klantenservice gaat dit geen verschil maken en is een eigen VPS met hoge specificaties de enige optie voor verbetering?!?

PageSpeed Insights Desktop
[Afbeelding]

PageSpeed Insights Mobiel
[Afbeelding]
Als het goed is krijg je nog veel meer tips, met laadtijden ed erbij, dan kan je precies zien hoeveel je kan winnen bij bepaalde instelling en aanpassingen.

Bijvoorbeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrMBpaJhV9jV9SujrJeI6anmTcU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnB4Y4bs5ULVGWVVtjLfj0Eg.jpg?f=fotoalbum_large

En ook even de resultaten op desktop bekijken, de meeste mensen gebruiken nu iets wat via WiFi werkt ipv 3g. Dan zie je al snel een stuk betere score.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZPhbMhXBTwhydDvD6vzCsiRSh38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yPDVzkTYUKc5McB8d8dvg1Od.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Ernemmer op 20-12-2022 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
@Ramon ik zal die Jekyll eens bekijken maar ben ook al aan het informeren naar de cloudflare APO

@Ernemmer ik zal de tips en de Lighthouse treemap nog eens goed bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
lixeh49555 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:20:
@Ramon ik zal die Jekyll eens bekijken maar ben ook al aan het informeren naar de cloudflare APO

@Ernemmer ik zal de tips en de Lighthouse treemap nog eens goed bekijken
Mijn site is gehost op een 10 euro pakketje bij neostrada, maar gaat aankomend jaar naar de 16 euro, dus niks speciaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:05
Ik zat ooit ook bij Neostrada, maar vanwege traagheid en prijsverhogingen alles maar naar Cloud86 verhuisd.

Toko zit hier vlak in de buurt, leveren goede support áls er een keer een issue is (had laatst issue in het weekend, binnen 10 minuten reactie) en zijn niet duur.

Ook zakelijk wel eens met ze te maken, regelen altijd alles lekker vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lixeh49555
@Ernemmer Ik zal alle reacties nog eens goed lezen en dan mijn opties nog eens overwegen.

@Ruben279 Cloud86 blijft ook nog een optie ik vrees alleen voor de verhuizing, schrik dat er iets misgaat en mijn site dan niet meer werkt zoals nu.

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:05
lixeh49555 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:32:
@Ruben279 Cloud86 blijft ook nog een optie ik vrees alleen voor de verhuizing, schrik dat er iets misgaat en mijn site dan niet meer werkt zoals nu.
Cloud86 heeft een verhuisservice, die je domeinnaam, website(s), database(s) en email voor je kan overzetten.

Evt. kan je het eerst zelf (of met hulp van hier) proberen. Als het dan niet lukt kan je altijd nog de verhuisservice aanvragen -> https://cloud86.nl/webhosting/verhuisservice/

Meer info hier: https://support.cloud86.n...gratis-verhuisservice-aan

• lixeh49555
Dat had ik inderdaad ook gelezen Ruben279, maar aangezien ik veel werk heb gestoken in mijn (multi)site blijft het natuurlijk wel een risico en dan nog maar de vraag of alles ook sneller gaat werken als ik naar Cloud86 verhuis.
Pagina: 1