Sinds vorige week in het bezit van een LG C2 77 inch.
Ik loop tegen één specifiek issue aan namelijk dat via HDMI-ARC het niet lukt om dmv Pass-trough onze soundbar werkend te krijgen. Er komt geen geluid uit de soundbar.
De settings zijn ingesteld zoals deze op de CX wel werkt en krijgen we bij bv Disney Plus netjes Dolby Atmos signaal door. Ook als we de optie EArc uitzetten. Hij pakt dan compressed Dolby Atmos.
Alleen door PCM te selecteren op de C2 krijg ik geluid, maar dus geen Dolby Atmos. Er komt op de C2 helemaal geen geluid. Dit bij verschillende apps waaronder Disney Plus en Netflix.
Dezelfde soundbar (met dezelfde HDMI kabel) op de LG CX werkt zonder problemen.
Iemand die toevallig weet of het betreffende soundbar type niet compatible is met de C2 tov de CX?
Wat hebben we allemaal al uitgezocht/nagekeken:
- Soundbar aangesloten op juiste poort in de Soundbar (HDMI-ARC) en C2 (HDMI ARC)Poort HDMI2
- andere HDMI kabel gebruikt
- Soundbar aangesloten op het vorige toestel (en werkt zonder aanpassingen)
- TV reset uitgevoerd
- TV Naar fabrieksinstellingen
- Via optische kabel aansluiten op de C2. Wel geluid, maar geen atmos
- PS5 geef overigens wel geluid wel met de settings die hieronder staan, alleen dan zit er wel een hapering in het geluid. Dat was bij de CX niet het geval. Overigens via de Disney Plus app op de PS5 nog geen Dolby Atmos
- XBOX Series X laat wel zien dat hij Dolby Atmos ondersteund, echter geen geluid
Hieronder de settings:
1. DTV audio settings = Automatic
2. output digital sound = Pass-through (op de CX automatic, maar maakt geen verschil)
3. E-Arc = ON (op OFF automatic, maar maakt geen verschil)
Waar ik aan denk is het volgende:
- de Soundbar is niet compatible met het toestel.
- Er is een hardware defect aan het toestel.
- Toch een of andere rare / verborgen setting die na een paar avondjes troubleshooten nog niet is gevonden.
Misschien dat iemand bovenstaande bekend voorkomt?
Ik loop tegen één specifiek issue aan namelijk dat via HDMI-ARC het niet lukt om dmv Pass-trough onze soundbar werkend te krijgen. Er komt geen geluid uit de soundbar.
De settings zijn ingesteld zoals deze op de CX wel werkt en krijgen we bij bv Disney Plus netjes Dolby Atmos signaal door. Ook als we de optie EArc uitzetten. Hij pakt dan compressed Dolby Atmos.
Alleen door PCM te selecteren op de C2 krijg ik geluid, maar dus geen Dolby Atmos. Er komt op de C2 helemaal geen geluid. Dit bij verschillende apps waaronder Disney Plus en Netflix.
Dezelfde soundbar (met dezelfde HDMI kabel) op de LG CX werkt zonder problemen.
Iemand die toevallig weet of het betreffende soundbar type niet compatible is met de C2 tov de CX?
Wat hebben we allemaal al uitgezocht/nagekeken:
- Soundbar aangesloten op juiste poort in de Soundbar (HDMI-ARC) en C2 (HDMI ARC)Poort HDMI2
- andere HDMI kabel gebruikt
- Soundbar aangesloten op het vorige toestel (en werkt zonder aanpassingen)
- TV reset uitgevoerd
- TV Naar fabrieksinstellingen
- Via optische kabel aansluiten op de C2. Wel geluid, maar geen atmos
- PS5 geef overigens wel geluid wel met de settings die hieronder staan, alleen dan zit er wel een hapering in het geluid. Dat was bij de CX niet het geval. Overigens via de Disney Plus app op de PS5 nog geen Dolby Atmos
- XBOX Series X laat wel zien dat hij Dolby Atmos ondersteund, echter geen geluid
Hieronder de settings:
1. DTV audio settings = Automatic
2. output digital sound = Pass-through (op de CX automatic, maar maakt geen verschil)
3. E-Arc = ON (op OFF automatic, maar maakt geen verschil)
Waar ik aan denk is het volgende:
- de Soundbar is niet compatible met het toestel.
- Er is een hardware defect aan het toestel.
- Toch een of andere rare / verborgen setting die na een paar avondjes troubleshooten nog niet is gevonden.
Misschien dat iemand bovenstaande bekend voorkomt?
[Voor 5% gewijzigd door Henkje.doc op 19-12-2022 22:56. Reden: Extra aanvullingen]