CD-Rom herkent via SCSI ID, maar geen schijfletter

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• picablaat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 21:47
Ik heb een probleem....
Windows 2000 herkent m'n CD-RW (Acer/AOpen CRW620) niet goed.... In principe doet hij het gewoon, bij het opstarten zie je hem voorbij komen in het scsi bios (NCR810) en je ziet hem gewoon in Device Manager. (als werkend apparaat)

Nu is het probleem dat hij in 1 keer verdwenen is, ik heb hem al jaren en nooit problemen gehad en nu opeens is m'n cd-rom schijf letter verdwenen..... :'(
Ik heb dus gewoon geen toegang meer tot m'n cd-rom.
Nu zou je in principe denken van: jaja, die doet het dus gewoon niet meer. Maar als ik nu CDR-win op start kan ik gewoon branden. Nu kijkt cdr-win ook volgens mij naar het scsi adres, en alle andere programma's (Easy CD Creator, Nero etc..) kijken volgens mij naar de schijf letter (die doen het dus ook niet meer)

Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? Dus dat ik weer een schijf letter aan mijn scsi cd-rw gekoppeld kan krijgen??????

Verwijderd

Wellicht is alleen de driverletter hidden van explorer. Als je een dos-box opent, kun je dan op de drive komen met je laatst bekende drive-letter? Zo ja, dan gewoon even TweakUI installeren, en de hidden-drives weer zichtbaar maken.

Mvgt:)

• picablaat
nope, werkt niet....
had ik ook al gevonden ja bij de micro$oft knowledge base (getver), maar werkte niet.....
(helaas)

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Haal die cdromspeler+ SCSIcard uit de list van hardware en dan een restart.. misschien moet ie gewoon ff opnieuw worden gedetecteert...
Werkt dan niet haal ze dan hardware matig uit je systeem opstarten, afsluiten derinzetten enweer opstarten..

Misschien wat rigo voor een driveletter maar goed.. het KAN werken.. en anders W2K reinstall >:)

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

Verwijderd

Dan moet je je drive-letter even controleren bij:
Computer Management / Diskmanagement in Administrative tools. Daar ken je de drive-letters van alle devices toe....

:)

• picablaat
Ik had eerlijk gezegd de lompe manier van alles eruit trekken en opnieuw laten detecteren nog niet gedaan (wel softwarematig)......

Hij ziet trouwens de cdr niet bij drive management.... Daar stond ie in het verleden wel bij, maar nu niet meer :(

dit is echt heel erg vreemd.....

Verwijderd

Probeer ook de drive even van ID te wijzigen als je de kast open hebt. Dat helpt beter als alleen de scsi kaart in en uit steken alleen

• picablaat
is wel een leuke tip ja....
als ik vanavond thuis ben zal ik eens weer gaan schroeven...

Hoop dat de poes ook uit de kast blijft :)

• picablaat
Nou, ik heb dus van alles geprobeerd....

CD-Rom loskoppelen, opnieuw opstarten (inderdaad verdwenen uit Device manager), weer cd-rom eraan gooien (wel ander SCSI ID) en weer opstarten...
HELEMAAL NIX!

WinXP ziet hem wel en daar kan ik hem gewoon via de normale schijf letter aanspreken, alleen blijft Win2000 er een probleem van maken.....
Pagina: 1