GitLab introduceert nieuwe, op Visual Studio gebaseerde...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:22
@Mark_88

nieuws: GitLab introduceert nieuwe, op Visual Studio gebaseerde web-ide

Eerste en vooral: Visual Studio != Visual Studio Code. Aangezien Gitlab open source is en in de browser draait, zou het een hele prestatie zijn geweest, zowel juridisch als technisch, om een behoorlijk gesloten Visual Studio voor Windows in de browser te krijgen. Dat is dan ook niet gelukt, VSCode draait al in een vermomde browser (node.js/electron ofzo).

Ten tweede: een plaatje zegt vaak meer dan duizend frames. Ik had graag een screenshot bij dit artikel gezien, ik heb geen zin om tweakers te verlaten om een youtube-filmpje van tien minuten(?) te gaan kijken over hoe het er uit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StijnH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 15:29
Nog wat verduidelijking: Monaco is een code editor en is onderdeel van VS Code. Je kunt die in actie zien op https://microsoft.github.io/monaco-editor/

De GitHub repo van Monaco heeft dit in de FAQ staan:
What is the relationship between VS Code and the Monaco Editor?

The Monaco Editor is generated straight from VS Code's sources with some shims around services the code needs to make it run in a web browser outside of its home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 02-07 20:58

YannickSpinner

Redacteur
Collega hiero, als het goed is, is het artikel nu verbeterd. Mocht ik iets niet goed hebben begrepen dan hoor ik het graag! Dank voor de feedback allemaal!